gibany ekranik to jedno z największych błogosławieństw we współczesnej fotografii, ile razy mi to znacząco upraszczało foty na miejscu to nie zliczę, ale najważniejsze miejsca/sytuacje to Antelope Canyon, i wszystkie żabie perspektywy w zwierzakach
jakiś czas temu rozważałem zakup używanego 5Ds, ale odpuściłem - brak 4k/60 i właśnie brak gibanego ekranu
Temat gibanego ekranika w moich lustrzankach załatwia mi celownik kątowy. EOS 80D ma gibany ekranik, ale i tak go nie używam, poza oglądaniem zdjęć na leżącoDo gibanego ekranika musiałbym zakładać okulary +3D, a normalnie żadnych nie noszę.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
mialem drzewiej. sprzedalem jakis miesiac po tym, jak kupilem aparat z gibanym ekranem. od tamtej pory wiosna przestala byc okresem wzmozonego bolu w krzyzui to nie tylko od zdjec na lezaco...
nie wiem jak bym na to patrzyl z perspektywy okularow, ale poki wzrok dziala, to gibany ekranik jest dla mnie nieskonczenie wygodniejszy od celownika.
![]()
Pisałem wcześniej, że nawykłem do odchylania w stylu jak jest w fuji od modelu xt2, tak to wygląda przy pionowych kadrach
--- Kolejny post ---
Wcześniej była tu dygresja, że Fuji 56/1.2 nie jest ostry. Jest wystarczająco ostry. Mnie co prawda to szkło nie przypadło do gustu ale miałem z nim krótki epizod. Mam nawet fotkę bez wyostrzania i obróbki, jak mniej więcej wygląda ostrość w headshocie z bliska na f1.2, można powiększyć aby zobaczyć szczegóły. To była akurat wersja APD, ma gorszy af niż wersja zwykła. Faktem jest że w dalszych kadrach celność nie jest rewelacyjna. tzn body łapie i potwierdza ostrość ale tą ostrość nie zawsze ustawia prawidłowo.
_DSF2262_400_1.2_050
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 13-04-2023 o 08:47
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Z mojego punktu widzenia takie rozwiązanie jest najlepsze, bo trzyma ekran w osi obiektywu w obu położeniach. Ten gibany ekran w Canonach zawsze mnie irytuje w kadrze poziomym, gdy muszę biegać oczami pomiędzy nim, a aparatem..
A zresztą i tak nie pojmę, dlaczego muszle oczne do EVF są przymocowane na wieki wieków, a nie na sankach, na które by można było celownik kątowy założyć, albo głębszą muszlę oczną.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
W Canonie też nie każdy obiektyw jest wystarczająco szybki. Już wcześniej dla EOS 1D były różnice zależne od szybkości mechanizmu przysłony:
https://www.p4pictures.com/2012/12/c...r-release-lag/
https://support.usa.canon.com/kb/ind...=1596241597447
A dla R5 i R6 podawano listę obiektywów EF pozwalających na zdjęcia z szybkością 12 kl/s:
https://cam.start.canon/pl/C003/manu...ence_0120.html
Ostatnio edytowane przez adawro ; 13-04-2023 o 09:59
R3 + RF85LDS