W Amazonii uważałbym na wandelie, alias kanero oraz kandyra bo dla facetów może skończyć się taka przygoda zgoła niecieciekawie.
W Amazonii uważałbym na wandelie, alias kanero oraz kandyra bo dla facetów może skończyć się taka przygoda zgoła niecieciekawie.
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
czy to prawda że sony w obiektywach producentów niezależnych tamrona i sigmy nie wspiera 30fps?
EOS 3, 5D, R5
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Ziarno prawdy w tym jest, ale nie miałem nigdy w rękach modelu sony A1 i MZ bardziej to zależy od mechaniki samego obiektywu = wydajności AF-a/rodzaju napędu. Generalnie nawet natywne szkła Sony mają podział na 30 FPS , 20 FPS i 15 FPS. Po prostu niektóre starsze obiektywy nie są wystarczająco szybkie, aby osiągnąć 30 kl./s z ciągłym autofokusem (AF-C). Przykładowo moje Sony FE 70-200 mm F4 G OSS i Sonnar T* FE 55mm F1.8 ZA będą działać z maksymalną prędkością 15 kl./s na Sony A1 a Sony FE 35mm F1.8 (nowy liniowy silnik systemu AF) osiągnie 30 kl./s na Sony A1.
Tak więc do 30 FPS to raczej nowe szkła w wersji GM/G i w taki sposób pozycjonuje to półkę szkieł profi od tych stricte amatorskich, choć mój FE Sony FE 12-24 mm F4 G daje również 30 FPS. Trudno wyczuć
Tu masz informację na ten temat: https://www.alphashooters.com/cameras/a1/lenses/
Ostatnio edytowane przez candar ; 12-04-2023 o 14:13
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Wcześniej tutaj wymieniliście wady które wg Was posiada Canon czy też Sony.
Dla mnie wadą Canona jest przede wszystkim obracany ekran, wolałbym odchylany taki jak robi to Fujifilm od modelu XT2.
To jest dla mnie największa wada Canonów. Nie mogę przyzwyczaić się do odchylania ekranu w Rce.
Swoją przygodę z bezlustrem zacząłem w 2016, wybór padł wtedy na Fujifilm.
Głównie wtedy zależało mi aby posiadać mały aparat na wyjazdy, do streeta, stąd jednym z pierwszych szkieł które między innymi nabyłem był xf27/2.8, który zresztą posiadam po dziś dzień w wersji drugiej.
Wchodząc wtedy w bezlustro, byłem w Nikonie. Fujifilm przypadł mi do gustu na tyle, że przestałem być mentalnie przywiązany do Nikona. Jako że Nikon to był system gdzie miłość była truna, mieszała się co i rusz z nienawiścią więc w okolicach początku 2018 zrealizowałem marzenie posiadania 85/1.2L II z pierwszym swoim cyfrowym Canonen 6D. Body było w zasadzie dla mnie bez jakiegoś znaczenia, jednak 6D o dziwo bardzo mi przypadł do gustu. Analoga Canona miałem wcześniej, jednak cyfra to było "nowe" rozdanie więc wyszło jak wyszło. W Nikonie zabawę zakończyłem na D610 (+85/1.4G, 70-200/4VR) więc teoretycznie 6D było krokiem wstecz. Na papierze tak to wyglądało.
Jednak dla mnie, czyli w prawdziwym życiu, 6D to był strzał w dziesiątkę. Polubiłem bardzo to body, obrazowo było to coś czego wtedy szukałem. Możliwe że patrzyłem przez pryzmat posiadanych już szkieł do Canona, bo setup w Canonie bardizej mi odpowiadał niż zestaw Nikona. Potem za chwilę doszedł 5dmk4. I tak zeszło do połowy 2022 gdzie nastąpiła zmiana na R.
Oczywiście próbowałem zastąpić w między czasie dwa systemy Fuji i Canona jednym systemem - Sony. Swoich klocków się nie pozbywałem a jedyniec macałem co nieco z Sony.
Niestety jednym systemem ciężko mi było pogodzić to czego chciałem. Nawet małe A7 z 28/2 to niestety nie jest ten size który miałem z np XT2 i 27/2,8 a x100f to już w ogóle wymiatało pod tym względem. Fuji jest ze mną do dziś, chociaż już w bardzo ograniczonym zakresie.
Czy są jakieś inne wady które mi przeszkadzają ? Do tej pory ich nie zidentyfikowałem ale na pewno jest to zamknięty na dziś bagnet RF.
Ostatnio np właśnie wyszła u mnie potrzeba posiadania szerszego szkła. No raz na jakiś czas jest mi potrzebne. Dobrze, że Żona cały czas używa A7 więc szybki research i padło na używkę Samyanga 14/2,8 AF FE za 1400 zeta.
Można powiedzieć że Sony uratowało mi d**pę bo tak musiałbym drenować bez sensu portfel. Oczywiście mógłbym zerknąć w stronę sigmy ef 14-24 ale ta szerokość nie jest mi tak często potrzebna aby wydawać więcej niż powiedzmy 2,5 tys za tak szerokie szkło. No właśnie, nie wspomiałem o natywnym szerokim RF a o Sigmie. Sigma ratuje i całe szczęście że nienatywne EF-y działają.
Ze swojej fotograficznej historii nauczyłem się tyle, że nie mam żadnego, ale to żadnego, interesu w trzymaniu się jakiejkolwiek marki, wybieram z systemów co mi najbardziej odpowiada więc zaglądam co dzieje się u sąsiadów. Sony jest po prostu na dzień dzisiejszy bardzo dobrą alternatywą. I myślę, że ten sposób postrzegania jest szerszy niż tylko mój a cyfry sprzedażowe pokazują że tak faktycznie jest, w zeszłym roku Sony +4,9% Canon i Nikon na minusach (-2,1% i -2,4%) czyli tyle ile Sony zyskało rynku to Canon i Nikon stracili. To też jest jakiś message, głosowanie własnymi pieniędzmi, wiadomo że Canon ma ciągle tego rynku dużo lecz nikt nie powiedział że tak będzie zawsze.
Póki co jakość tego co mam w Canonie mi odpowiada ale zerkam co tam u sąsiada w średnim formacie się dzieje a dzieje sie coraz ciekawejNatomiast pozostałe pełne klatki mnie póki co ani ziębią ani grzeją.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 12-04-2023 o 16:12
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Tylko czemu jest w takim razie tak drogo?
Dlaczego gorzej? Lepiej. Byłaby szansa że Canon zacznie obniżać ceny - problem tylko polega na tym, że ostatnio podawali dane sprzedaży z całego świata z których wynika że są zdecydowanie numerem jeden - a to już w tym kontekście nie brzmi tak różowo.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ale wiesz że jest RF 16 2.8 za 1200zeta ? Na allegro możesz go wyrwać jeszcze taniej. No ale jak padło na 14mm od Samyanga pod sony, to pewnie dlatego że to lepszy wybór... no chbta że nie miałeś pojęcia o rf 16.
A obracany ekran w R to nie WADA a jego cecha![]()
Ja ze swojej historii nauczyłem się że zmiana sytemu absolutnie nie sprawiła by że ani był bym lepszym ani gorszym fotografem. Od początku zakres szkieł 35-85 a 50L jest już ze mną prawie 8 lat. Od czasów 5dmarkIII nie kupiłem ani jednej lampy i baterii pod system RF. Za to mam dwóch ziomali co przeszli na sony sprzedając wszystko, a jak Trzcionka wrócił do Canona, to oni "poszli" zanim wyprzedając Sony i kupując R6. Jak myślicie co, poza drenażem portfela im to dało? Ale tak działa dzisiejszy świat. Każdy jest dorosły i robi co chce ze swoją kasą.
A jak na gwałt potrzebuje czegoś szerokiego to mam 3 ziomków z EF 16-35L i jednego z tS-E 24. Strasznie się wstydzę używać przejściówki, ale co zrobisz. Gdybym miał sony, to bym musiał kupować lub zmienić towarzystwo![]()
Ja dokupiłem 14 do 16-35 którego posiadalem dużo wcześniej więc 16 rf nie był żadnym rozwiązaniem.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 12-04-2023 o 17:06
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Dla mnie obracany ekran w C z kolei zaletamozna go ukryć,ale tez robić piony z bardzo niskiej perpektywy...by o selfie nie zapomnieć..
)
jakim kto jest fotografem to przecież oczywiście zaden sprzęt nie decyduje,choć chyba pomaga w robieniu lepszych zdjęć,choćby przez pewniejszy af.
Do ekranika powoli się przyzwyczajam aczkolwiek idzie mi z oporem![]()
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||