To zupełnie tak samo jak Ty. Nie używasz RFów, większości EF też nie ale cały czas piszesz jak to reszta konkurencji jest od nich lepsza
W punkt. Ja bym chciał zobaczyć te super foty które powstaną po kupieniu tego czy owego wymarzonego szkła.
No niestety smutna prawda, że brandzlowanie się sprzętem najczęściej prowadzi do uwiądu twórczego.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Lekko przesadziłeś. Albo kilkunastu, albo znakomitej. Ale nie jedno i drugie łącznie. Odrzuć szkła manualne, odrzuć APS-C i ilu masz producentów robiących szybkie, ostre i jasne szkła portretowe pod Sony? Twoja działka, ilu producentów daje ci 85 mm spełniające te kryteria?
Arta 85 nie mogłeś sprzedać (przez rok) za kilkaset złotych?
Panowie, jak ktoś ma brać na serio to co piszecie to nie przesadzajcie za bardzo.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 11-04-2023 o 01:00
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
Co ja tu czytam rozważania czy taka pełna klatka czy inna, jaki to ma sens ? Ile trzeba mieć szkieł na półce aby było dobrze ?![]()
Na swojej półeczce naliczyłem "suma sumarum" 21 sztuk i nie wiem na jaki h mi tyle a jestem głównie w canoniewięc jeśliby kanun miał wszystkie sonowe nowości to czy miałbym dwa razy tyle dla samego posiadania ? Raczej nie.
Oprócz podstawowych zumów trzeba sobie zadać pytanie po co są te stałki takie czy inne. No ja myślę, że dla tzw efektów specjanych raczej a nie po to by zbierać nowości dla samego posiadania. Proszę niech mi ktoś udowodni że te nowe wynalazki dają jakieś extra efekty specjalne poza tym co można zrobić taką elą jak np ef 85/1.2 II ? Chyba ktoś nie wie o czym piszebo chcąc mieć efekty "specjalne" raczej nie będą to te nowoczesne szkła. A wynalazki można przecież dopinać do każdego ML.
Patrząc na foty innych amatorów takich jak ja, czego komuś brakuje w dowolnym systemie aby zrobić sobie zdjęcie kfiatka czy kota ? Na serio są te wypowiedzi że czegoś komuś brakuje w dowolnym ML ?
Może zamiast biadolić lepiej po prostu w końcu zmienić ten znienawidzony system C na S i rozwinąć te skrzydła, żeby nam tu szczęki opadły
--- Kolejny post ---
Jeszcze bym może zrozumiał gdyby ktoś rozważał czy pancolara 1.4 czy też mamiję 80/1,9 lepiej podpiąć do pełnej klatki (jakiejkolwiek) czy może lepiej zaopatrzeć się w średni format (np gfx) ale serio ktoś rozważa bo jakiś inny system ma budżetowe stałki 1.8 czy f2 sigmy czy też samyanga ? Serio ? I co obrazek będzie lepszy niż z RF50/1,8 bo gdzieś w rogu jest trochę ostrzej, kot czy kfiatek będzie lepszy ? jaki to ma kużwa sens, co to zmieni w naszej fotografii ?
--- Kolejny post ---
To co mogę poradzić malkontentom to zamiast zerkać ciągle na nowości i inne systemy, może lepiej zaplanować sobie jakieś projekty fotograficzne. Może po ich zrealizowaniu okaże się czy faktycznie czegoś nam brakuje w sprzęcie. A może nie będzie to sprzęt a konieczność poprawienia jakiejś umiejętności a nie zmiany takiej czy innej stałki ... warto oderwać sie od tych dpreview, optycznych, i innych testerów z yt i zając się fotografią, po prostu.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 11-04-2023 o 09:04
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Nie chodzi tu raczej o to, że w systemie czegoś brakuje, ani o to, że ktoś potrzebuje raptem wszystkich obiektywów, jakie tylko są, lecz o możliwość wyboru pożądanego obiektywu także spoza oferty producenta aparatu mając na uwadze stosunek jego ceny do jakości, a biorąc pod uwagę ceny obiektywów Canona, kto tylko może rozgląda się albo za używanymi obiektywami, albo za nowymi konkurencji.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork