Wesołe to jest. Wyobraziłem sobie Leicę z podpiętą Sigmą. Serio to zabawne. Właściciel musiałby mieć sandały, białe skarpetki i znaczek KOD w klapie. Marynarki oczywiście.
Wesołe to jest. Wyobraziłem sobie Leicę z podpiętą Sigmą. Serio to zabawne. Właściciel musiałby mieć sandały, białe skarpetki i znaczek KOD w klapie. Marynarki oczywiście.
Wreszcie będzie jak w Pentaksie. Wszyscy trzeci olali. Jak co niektórych czytam, to jest to chyba stan pożądany. Po co kundle jak mamy piekne canowskie szkiełka ze światłem 8-11.
Ostatnio edytowane przez zdebik ; 30-08-2022 o 21:02
@atsf dlatego też możliwe jest działanie trybu Servo. Bo lustro jest podniesione, obiekt się przemieszcza. Aparat nie ma jak sprawdzić czy obiekt jest w ostry i dokonywać ruchu przód - tył.
Canon to wie i ten tryb ma priorytet wyzwolenia migawki. Nie ma gwarancji zrobienia ostrego zdjęcia. To nic dziwnego, że masz czasami ostrość przed albo za.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 30-08-2022 o 21:20
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
https://pawel.online | R5mk2 | RF 14-35 f/4 L | RF 24-105 f/4 L | RF 70-200 f/4 L| RF 100-500 f/4.5-7.1 L | RF 50 f/1.8 STM | RF 1.4x | Na blogu: Nowy Jork
Dla tych plujących na kundelki dodam, że Tamron, którego jednym z największym udziałowców jest SONY https://pl.wikipedia.org/wiki/Tamron oficjalnie wczoraj ogłosił wypuszczenie kolejnego rebrandowanego obiektywu dla systemu Z Nikona - Tamron ogłosił rozpoczęcie produkcji obiektywów z mocowaniem Nikon Z https://www.tamron.co.jp/news/press_.../20220830.html info też tutaj https://photographylife-com.translat...l&_x_tr_pto=sc
Czyli po sprzedaży licencji świetnego Tamrona 28-75mm f/2.8 opakowanego na nowo przez Nikona mamy kolejny obiektyw Tamron 70-300mm f/4.5-6.3 w systemie Z Nikona na licencji Tamrona.
Wychodzi na to, że jedynie Canon aktywnie blokuje wejście do swojego systemu wszystkim zewnętrznym producentom optyki (w odróżnieniu od Sony https://www.optyczne.pl/3729-news-So...bagnetu_E.html i Fuji, które udostępniają bagnet na zewnątrz) bo Nikon nie ma takich oporów , aby rebrandować szkła Tamrona https://www.diyphotography.net/tamro...-3-di-iii-rxd/
Wiem, że to strasznie niewygodna informacja dla canoniarzy i najlepiej zamieść ją pod dywan, ale przecież można ogłosić kolejny sukces Canona, który tak nieugięcie stoi na straży cnoty swojego bagnetu RF ?
I jak tu skomentować fakt, że Canon się zamknął w sobie a Nikon się szeroko otwiera na zewnętrznych producentów ?
Ostatnio edytowane przez candar ; 31-08-2022 o 03:40
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com
Nikon raczej nie ma takiego potencjału w szkłach jak Canon - na przykładzie np 85, w Z mamy tylko 85/1.8 a w canonie dwie RF 85/1.2 oraz 85/2. Nikon ma w EF plastikowy 85/1.8 i 85/1.4, które jako jedyne nadają się do Z. W Canonie natomiast mamy wiadomo jakie 85tki L, 1.2, rewelacyjną 85/1.4 i zwykłą budżetową 1.8. Ceny pomijam bo to polityka i pozycjonowanie produktu i marki. Ale najtańsze modele 50tek 1.8 to w canonie mistrzostwo entry level (RF i EF), Nikon tego nie ma tak dobrze opracowanej strategii dostępnej 50tki i do tego malutkiej ostrej od pełnej dziury (no bo nikonowska 50G 1.8 ostra jest gdzieś od 2.2-2.5). Zapewne sam wiesz że tzw "bieda-ślubniacy" korzystają z EF 50/1.8 STM i zapewne też będą z odpowiednika RF - szkła praktycznie za darmo a mogą zarabiać.
Sigmy i Tamrony EF i F chodzą w miarkę poprawnie na RF i Z stąd tutaj mamy remis canon nikon.
Canon się broni, Nikon raczej nie ma alternatywy.
Oczywiście ideałem zapewne dla nas byłoby aby Canon/Nikon sprzedawał licencje do bagnetów na zasadach komercyjnych jak czyni to Sony a od niedawna Fuji ale widać w księgowości Canona te wyliczenia wychodzą im inaczej.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 31-08-2022 o 07:31
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Zresztą, Candar jesteś mi jednynym znanym osobnikiem, który mając Sony, posiada równolegle jakiś model Nikona Z. Moi znajomi którzy "siedzą" w Sony nawet nie chcą spojrzeć w stronę Z czy R. Dla nich nie ma najmniejszego to sensu dokupować jakiś Z i bawić się chińskimi przelotkami skoro mogą mieć np dwa Soniaki i natywnie podpisać Sigmy czy Tamrona 35-150/2-2.8. Sprzedaj te swoje szpeje i kup jedno porządne body np. a7r4 bo dzisiaj masz dwie amatorskie puchy ze słabą rozdzielczością
![]()
Twój zapał do Z jest niezrozumiały z tego punktu widzenia i powiedziałbym wręcz dziwaczny żeby nie powiedzieć fanatycznyz tą ideą wywoływania wojenki systemowej tutaj.
OK kupiłeś używaną Zetę za dwa tysie taniej niż nowy A7iii ale to nie oznacza, że ma to sens bo nie ma
Teraz bez ironii i przepraszam za powyższe, wybaczale miałem okazję macać tydzień temu u kolegi a7r4 z tym tamponem 35-150/2-2.8, zacny. Wg mnie to już sprzęt pro bez dwóch zdań i bez kompromisów. Candar naprawdę polecam to body dla Ciebie i do tego co robisz, eye-af na najwyższym poziomie.
Ostatnio edytowane przez cybulski ; 31-08-2022 o 07:47
linktr.ee/zbigniewurban5150 ||Canon R5 R |RF16/2.8 EF35/2IS RF50/1.8, Sigmy Art EF 35/1.4 50/1.4 , TTA50/0.95, 7A50/1.1, VM Noktony 40/1.4SC 75/1.5, EF85/1.2L II, EF16-35/4L IS, RF24-105/4L, EF200/2.8| Sony A73 SY 35-150/2-2.8 | Nikon D750 28-105/3.5-4.5D |Heliosy 58/2 50/1.8, Takumar Super 55/1.8 ||iPhone 14 PRO||
Ale... zastanowiłeś się chociaż nad tym, co napisałeś? Może sobie przeczytaj i się zastanów? W DSLR, tak jak w SLR, tryb servo działa tak samo, jak ONE SHOT, czyli gdy lustro jest opuszczone, a gdy jest podniesione nie działają czujniki. Nawet w trybie zdjęć seryjnych układ AF działa tylko w momentach opadnięcia lustra, bo ono jest półprzepuszczalne i pod nim jest drugie lustro kierujące światło na czujniki. Nie ma czegoś takiego w DSLR (ani w SLR), jak OTF (OFF THE FILM) AF. W trybie seryjnym działanie AF jest przerywane wyzwoleniami migawki, co się wiąże z podnoszeniem lustra, i nie ma żadnej innej metody na skierowanie promieni światła na sensory.
EOS 550D, 6D, M2, M5, 80D, 7D II, kit 18-55 IS, EF-S 55-250 IS STM, EF-M 4-5,6/11-22 STM, EF-M 3,5-5,6/18-55 STM, EF-M 2/22 STM, EF 3,5-4,5/28-70, EF 1,8/50 Mk 1 i STM, EF 100-400L II, Tamron 100-400, Olympusy OM-1, OM-2N, OM-4, OM-10, stałki i zoomy Zuiko od 24 do 200 mm.
Używam też aparatów innych marek. Dżizas! jestem "jedynym osobnikiem" używającym równolegle aparatów z różnych systemów!
BTW - ilu zaprzyjaźnionych fotografów znasz? dwóch, trzech ? Bo mnie palców nie starczy, aby zliczyć tych używających aparaty z rożnych systemów.
Wyobraź sobie (to może faktycznie za trudne), że istnieją osoby pracujące na A7 III i Z6 równolegle i nawet o tym napisali: https://rafalmazur.com.pl/nikon-z6-vs-sony-a7iii/
Dobrze, że napisałeś bo do tej pory jakoś udawało mi się nimi realizować wszystkie możliwe zlecenia - co jest domeną czegoś lepszego niż ww. słabawe puchy (Twoim zdaniem).
O matulu.... Udało się Tobie w końcu "macać" jakiś prawdziwy aparat o którym teraz możesz napisać? Ale, że był tylko ładny, czy też udało się Tobie jeszcze w drodze wyjątku nacisnąć spust oraz później wywołać i obrobić RAWy z niego?
ps.
Teraz bez ironii i przepraszam za powyższe, wybaczAle widzę u Ciebie system Canona i Fuji, więc o co chodzi? Te systemy się dobrze korelują a inne już mniej? Nawiasem pisząc też dekadę wcześniej używałem kilku puszek Fuji (fajny system) oraz używam równolegle też aparatu Panasonic-Lumixa. Razi Cię to, że inni niż Ty używają innych systemów? A może rażą Cię również tattoo, różowe włosy, tęcza i prawa par tej samej płci? Bo taki wniosek wychodzi z tych Twoich wynurzeń.
Ostatnio edytowane przez candar ; 31-08-2022 o 08:30
Dawniej A1, F1N, EOS 50, 5, 3, 10D, 7D, 5D MARK I i II i III , M DYNAX 505si , 7000 i 8000i , P K1000, ME SUPER, SUPER A , Fuji X-E1, X-T1, X-T2 , Nex5, A7 I ,II i III. Nikon F-601, 801s , Z6obecnie: A7 IV , Nikon J1, Canon F1N , Kodak SIX20 , WELTI Ic i M42 moja strona II MM II IG II FB II 35photo II 500px II 1x.com