Pewno każdy ma coś co dla niego (bardzo) ważne, dla mnie to szczegółowość i ostrość
Stąd matryca R (bez AA). Był dylemat 5DsR czy A7R2.
Przykład, pokój fanki NYC, zdjęcia z 5D3 z Lką. W zamyśle miały pokrywać całą powierzchnię ale na próbnych, powyżej 120cm było "mydło".
Dla tego zestawu powiększenie natywnego x 2 to max, zostało 120cm
Photo: pokojAni | album Domu | Janusz-pawlak | Fotki.com, photo and video sharing made easy.
Dla zdjęć z A7R3 (+ FE 1.8/55) powiększenie x 3 jest (jeszcze) ok.
Gdyby te zdjęcia były tym zestawem to mogłyby być na całą "ścianę"
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
To są "zaszłości" ery filmów/powiększalników gdzie im większa "klatka" tym niżej powiększalnik, tym lepsza ostrość
Drukarkę potrzebuje pikseli, nie "interesuje ją" z jakiej powierzchni matrycy pochodzą.
Owszem na ogół MF to więcej pikseli niż FF ale są FF które mają pikseli więcej niż (niektóre) MF
5DS R to 51 Mpix, A7R3 to 42 Mpix a są MF o 40 Mpix, 38 Mpix, ....
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 13-09-2018 o 10:05
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 13-09-2018 o 10:54
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
ja nie bez przyczyny podałem jako szkło TS-E 17 mm, bo patrzyłem jakie zdjęcia robisz. I ten link to potwierdza. TS jest do tego stworzony. Canon ma też matryce R. Nie wierzę, że TS 17 mm będzie mniej ostry niż "normalne" szkła, tzn te bez tilt shift. Bo te twoje pliki trzeba prostować, co się odbija na ostrości. Ja domyślam sięże Zeissy ze stopki sa ostre, ale ...
Są MF mające po 24 Mpx i mniej - 20, 16 Mpx (Mamiya ZD - X lat temu myślałem o tej ściance)
Oczywiście rozmawiając teraz myślałem o nowych MF, mają po 100 Mpx. Nie jest to tanie, to na pewno
Więej Mpx ma Canon, 50 vs 42, więc dlaczego wybrałeś 42, skoro masz parcie na ilość Mpx? Parcie na EFV?Lubisz nowe technologie, czytasz te reklamy ...
Tak w ogóle to nie sklejasz plików? Aż się prosi by te zdjęcia robić jako składane. Nawet takie proste, z 2 zdjęć. Programy do panoram robią cuda, nikt nie zauważy sklejki. Przemieszczające się obiekty (ludzi) masz tylko na dolnym zdjęciu, na górnej połówce się nic nie rusza, można łatwo skleić. Takie zdjęcia teraz się robi nawet z ręki, bez głowicy nodalnej.
Pocieszę cię, że możesz poznać trzeci system![]()
![]()
Myślę, że Zeissy robione na bezlustra Sony da się podpiąć do następcy Nikona Z7. Rejestr nikona jest o 2 mm węższy a i dziura jest większa, więc zapewne da się włożyć szkła z Sony E do Nikon Z. Niedługo się okaże.
Ostatnio edytowane przez Jacek_Z ; 13-09-2018 o 12:02
Miałem okazje A7R2 z Canona TS-E parę "chwil"
Myślałem o tym, tylko że 17 + przejściówka to duży "klocek" a ja to wszystko noszę na plecach
Kiedyś byłem fanem PTGui, mam "wszystko" do osi nodalnej, przestało mnie to "bawić".
Jakkolwiek głowicę z szybkozłączką mam tak skonfigurowaną ze mogę A7R3 z FE 1,8/55 ustawić "prawidłowo"
I zamieniłem po długich testach V 15mm na FE 4/12-24 G
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 13-09-2018 o 13:48
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/