Ostatnio edytowane przez tomfoot ; 16-03-2014 o 17:00
Nie przesadzaj przyjacielu.Masz przykład na 3,5 Sigma 10-20
http://simen.nazwa.pl/zen/upload/201...9-930becd4.jpg
"http://www.canon-board.info/galerie-uzytkownikow-15/zysk-auto-moto-speed-i-inne-95489/"]galeria na CB[/URL]
7D2/10-640/2,8-5,6+YN568EXII
Jak się jedzie w takie rojony pełne atrakcji i pięknych widoków, to raczej nie po to, aby w nocy po górach śmigaćZresztą jak będzie 6D, to i w trudniejszych warunkach zdjęcie da się zrobić.
--- Kolejny post ---
Dokładnie o to mi chodziło, lepiej bym tego nie ujął.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Co Wam koledzy ręce się tak trzęsą, że uważacie iż stabilizacja z f/4 będzie górować nad światłem 2.8 w zakresie 24-70mm?? Przypominam też, że stabilizacja nie spowoduje ewentualnego zamrożenia ruchu ewentualnych obiektów...Ja mimo wszystko zdecydowanie - wybierając jak pyta o to autor wątku - jeden obiektyw obstaję przy dobrym 24-70 f/2.8 do tej konkretnej podróży. Gdyby wyjazd był na Karaiby, to radziłbym pewnie 24-105 (z IS :-)). Pomijam sprawę kluczową, czyli klimat zdjęć robionych z małą głębią ostrości. Chyba, że autor celować będzie faktycznie w naświetlanie wszystkiego od 5.6 w górę. Ale jak wspomniałem Azja to nie tylko góry i landszafty i nie tylko słońce i snieg ...
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII
Bolek02
Twoje argumenty brzmią jak "obrona Częstochowy".
IMHO przy stabilizacji światło 4,0 spokojnie wystarczy. ... po prostu masz ten obiektyw i nie jesteś ..... obiektywny
Zalety 24-70/2,8 to :
- lepiej działający AF, szczególnie istotne gdy robi się ciemno
- lepszej klasy, nowszy, lepsze parametry
Canon EF 24-105mm f/4 USM L IS (full format) - Review / Lab Test Report - Analysis
Canon EF 24-70mm f/2.8 USM L II - Full Format Review / Test Report
Zalety 24-105/4 IS to owa stabilizacja ale niestety :
- nie wspomagana przez oprogramowanie aparatu, nie zauważa że jest włączona
- trzeba "odczekać" około 2 sekundy przed dociśnięciem spustu by zadziałała skutecznie.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Taki sam poważny problem jest ze statywem: przypominam tym co nie zdają sobie z tego sprawy, że statyw nie zatrzyma ruchu!!!
W dodatku, oprogramowanie aparatu nie zauważa statywu. Więc statyw jest mało przydatny.
A co do tych 2 sekund, to albo nie masz żadnego obiektywu z IS albo zegarka.Z braku zegarka, żeby odmierzyć 2 sekundy - porada: możesz powiedzieć "one Mississippi, two Mississippi" - to są podobnoo dwie sekundy. Ale nie czekaj aż tyle czasu z wyzwoleniem migawki.....
![]()
Ostatnio edytowane przez pan.kolega ; 17-03-2014 o 09:44
No zawiodłem się na Koledze z taką opinią
Posiadam wspomniany obiektyw w zestawie z 6D. Kupiłem jako nowy za 2000PLN![]()
Nieprawdą jest, że puszka nie wspomaga obiektywu - skąd taki pomysł, proponuję sprawdzić.
Ja niczego nie bronię, wyraziłem tylko i wyłącznie swoją opinię w temacie.
Fotografuję w zasadzie wyłącznie krajobraz i architekturę, stąd światło 2,8 nie jest mi potrzebne, za to stabilizacja nie jest mi obojętna.
Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII