Żeby było jasne: jeśli twój egz PZ 14-42X nie posiada problemów szeroko opisanych na forum dpreview (rozmycie obrazka spowodowane prawdopodobnie brakiem kontroli jakości we wczesnym etapie produkcji) - w każdej chwili zamienię swój 14-42 OIS na twój 14-42X. Reszta na priv. Mojego nawet nie wyjąłem z pudełka i tak naprawdę nawet nie wiem czy w nim jest![]()
the silence is deafening
Nie, z żalem go sprzedałem kupując jaśniejszy model.
I tak i nie. 14-45 - najlepszy optycznie kit kiedykolwiek? został z premedytacją zastąpiony omletem. W ten sposób zrobili miejsce dla 12-35X, którego ostrość nieznacznie przewyższa tą uzyskiwaną pierwszym kitem (14-45). Szkła Panasa mają złą sławę ponieważ target woli puszki Oly, które nie usuwają z automatu aberracji chromatycznej, która - o zgrozo - jest widoczna i to nie na niskim poziomie nawet w 12-35X. Jest to pikuś jak używa się body Panasa, na Olympusach jest różowo/zielono mi. Takie podejście pokazuje, że jest walka wewnątrz mikro i to denerwuje wszystkich. samo korzystanie z cyfrowej korekcji nie jest złe samo w sobie tylko system miał być - w pełni - kompatybilny.
Ponieważ mam rawy z 12-35X@12mm mogę z całą pewnością stwierdzić, że nie mając opcji Adobe (np. Linuch i RawTherapee) bardzo bym się nie spieszył z kupnem 12-35X, szczególnie jeśli zależy mi na 12mm - taniej wyjdzie Samyang
Moim zdaniem szczególnie dla tej ogniskowej wymagane jest zrobienie własnego profili korekcji geometrii, co ciekawe jest on - dcp - wspierany przez RawTherapee, w ogóle ten program rządzi (na Atomie) w wersji portable@ramdisk
![]()
the silence is deafening
Ja nie narzekam*![]()
Poza rybką żadne z moich szkieł (14-42 OIS nie wyjąłem z pudełka) nie ma tak hm... monstrualnejac jaką prezentuje np. 24-105L (przed DPP), nawet budżetowy zoom 11x. To nie koniec podobieństw do C, ostatni mój nabytek - jasne tele - przypomina mini 85L i w wadze i w - jak na standardy M43 - nie za szybkim AF.
W tym momencie czekam na 35-100X do wideo (Panas<->Panas) więc uroki szkła przed korekcją cyfrową mnie nie obchodzą. Kiedyś jeszcze chciałem 12/1.4, ale nie sądzę by Panas pobił Olka w temacie ostrych brzegów (25DG jest mniej ostre od 20/1.7), stąd wolę Olkowe f/2.0 i rzeźnię, ba czasami nawet na potrzeby szerokości kręcę suwakami w RT, co dodaje spektakularną dystorsję
* - kumplowi złazi guma (jak w Nikkorach) z 14-140 (2 sztuki)
PS. Odpowiedzi na postawione pytanie szukaj u prawdziwych ekspertów tego (i nie tylko) forum.
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 30-07-2012 o 12:25
the silence is deafening
nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu
|Canon|