Nie, z żalem go sprzedałem kupując jaśniejszy model.
I tak i nie. 14-45 - najlepszy optycznie kit kiedykolwiek? został z premedytacją zastąpiony omletem. W ten sposób zrobili miejsce dla 12-35X, którego ostrość nieznacznie przewyższa tą uzyskiwaną pierwszym kitem (14-45). Szkła Panasa mają złą sławę ponieważ target woli puszki Oly, które nie usuwają z automatu aberracji chromatycznej, która - o zgrozo - jest widoczna i to nie na niskim poziomie nawet w 12-35X. Jest to pikuś jak używa się body Panasa, na Olympusach jest różowo/zielono mi. Takie podejście pokazuje, że jest walka wewnątrz mikro i to denerwuje wszystkich. samo korzystanie z cyfrowej korekcji nie jest złe samo w sobie tylko system miał być - w pełni - kompatybilny.
Ponieważ mam rawy z 12-35X@12mm mogę z całą pewnością stwierdzić, że nie mając opcji Adobe (np. Linuch i RawTherapee) bardzo bym się nie spieszył z kupnem 12-35X, szczególnie jeśli zależy mi na 12mm - taniej wyjdzie Samyang
Moim zdaniem szczególnie dla tej ogniskowej wymagane jest zrobienie własnego profili korekcji geometrii, co ciekawe jest on - dcp - wspierany przez RawTherapee, w ogóle ten program rządzi (na Atomie) w wersji portable@ramdisk
![]()
the silence is deafening
Ja nie narzekam*![]()
Poza rybką żadne z moich szkieł (14-42 OIS nie wyjąłem z pudełka) nie ma tak hm... monstrualnejac jaką prezentuje np. 24-105L (przed DPP), nawet budżetowy zoom 11x. To nie koniec podobieństw do C, ostatni mój nabytek - jasne tele - przypomina mini 85L i w wadze i w - jak na standardy M43 - nie za szybkim AF.
W tym momencie czekam na 35-100X do wideo (Panas<->Panas) więc uroki szkła przed korekcją cyfrową mnie nie obchodzą. Kiedyś jeszcze chciałem 12/1.4, ale nie sądzę by Panas pobił Olka w temacie ostrych brzegów (25DG jest mniej ostre od 20/1.7), stąd wolę Olkowe f/2.0 i rzeźnię, ba czasami nawet na potrzeby szerokości kręcę suwakami w RT, co dodaje spektakularną dystorsję
* - kumplowi złazi guma (jak w Nikkorach) z 14-140 (2 sztuki)
PS. Odpowiedzi na postawione pytanie szukaj u prawdziwych ekspertów tego (i nie tylko) forum.
Ostatnio edytowane przez gietrzy ; 30-07-2012 o 12:25
the silence is deafening
nowa strona | www.epicure.pl | polub moje zdjęcia | najlepszy aparat to ten, który zostawiłeś w domu
|Canon|
wątek na forum dpreview - osoby który zastąpiły lustrzanki bezlusterkowcami (micro43):
Consider to jump from Nikon DSLR to OM-D: Micro Four Thirds Talk Forum: Digital Photography Review
Ciekawa recenzja OM-D:
Olympus OM-D E-M5 Review ť Echenique dot com
"Conclusion
Olympus got pretty close to a bullseye with the OM-D E-M5. Excellent ergonomics, amazing stabilization, a kick-ass sensor, super-fast AF (in single-shot mode, anyway), access to legacy glass, weather-sealing, rugged build and great high-ISO performance all in a small, easy to carry size. All it really needs is focus peaking and better continuous AF performance and they will have a real winner on their hands."
Ostatnio edytowane przez Merde ; 08-08-2012 o 07:48 Powód: Kolor cytatu kompletnie nieczytelny na ciemnym tle
Co do OM-D, to dzisiaj pobawiłem się chwilę w sklepie i o ile jestem zaszokowany szybkością AF, to LCD to jakaś kpina jest, odświeżanie chyba 3 klatki na sekundę z widocznym rollingiem, może w lepszym świetle byłoby lepiej, ale nawet w 5D2 jest o 3 klasy lepiej przy LV, kurde nawet moja stara R1-ka działa płynnie przy kadrowaniu LCD. Aparat nastawiony na operowanie LV powinien ten fragment mieć dopracowany do perfekcji :/. Kompletna dyskwalifikacja aparatu. Do tego dochodzi jeszcze kompletny brak ergonomii uchwytu i mamy gotowy przepis na nieszczęście. Szkoda bo byłem zainteresowany ze względu na możliwości tego body :/
PS. Zauważyłem, że kitowe szkło do tego Olka ma chyba zoom by-wire? Kurde, dlaczego? Czemu to ma takiego laga i w dodatku jeszcze wydaje dźwięki przy zoomowaniu, da się to jakoś obejść? :/
www.pbase.com/arra
4500->F717->G3->10D->D70->R1->30D->40D->D300->R1+5D2
Jeżeli czas to pieniądz, to mogę powiedzieć, że brakuje mi czasu