Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Wątek: optyka obiektywów

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michael_key Zobacz posta
    Kupi Pani 24-105L, będzie Pani zadowolona :grin:
    ;-) :grin: ...i przez jakiś czas nie będę oglądać innych opcji ;-) :grin:


    A jak 24-105 zachowuje się z filtrami? Używam szarej połówki Marumi. W większości przypadków jest dobrze, ale czasami zdarza się fotka spłaszczona z różowym zafarbem. Czy to efekt zabłąkania się światła gdzieś między soczewkami, czy niedostatecznych powłok? Jak to wychodzi na 24-105?
    Ostatnio edytowane przez zmora ; 07-06-2012 o 12:56

  2. #2
    Początki nałogu Awatar Fatamorgana
    Dołączył
    Dec 2011
    Miasto
    Yorkshire/Silesia
    Posty
    401

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    A jak 24-105 zachowuje się z filtrami? Używam szarej połówki Marumi. W większości przypadków jest dobrze, ale czasami zdarza się fotka spłaszczona z różowym zafarbem. Czy to efekt zabłąkania się światła gdzieś między soczewkami, czy niedostatecznych powłok? Jak to wychodzi na 24-105?
    Witam.
    Generalnie to nie jest tak, że obiektywy zachowują się z filtrami ale to filtr zachowuje się lepiej lub gorzej w zależności od tego, jak jest skonstruowany i jakie ma powłoki oraz ile ich ma.

    Stara zasada mówi, że albo filtry najlepsze albo...żadne.
    Albo przynajmniej te naprawdę dobre.
    Heliopan, B&W, Marumi DHG.

    Horyzont nie jest problemem, gorsze są przyciemnione obiekty w górnej części kadru (drzewa, wieże). Plusem jest za to możliwość nałożenia tulipana i noszenia aparatu dyndającego na pasku
    Zafarby? Czasami różnice w kontraście i ów zafarb nie jest wynikiem słabości filtra, lecz zależności pomiędzy szerokością kąta widzenia obiektywu a polaryzacją tego co obiektyw pod danym kątem do padania promieni słonecznych widzi- bo im szerzej, tym większe różnice występują pomiędzy stronami kadru (lub pomiędzy środkiem a bokami).
    Filtra polaryzacyjnego po prostu trzeba nauczyć się mądrze używać.
    A odnośnie optyki, to mylenie mnożnika ogniskowych wzięłaś pewnie stąd, że w kompaktach i hybrydach często stosuje się opis ogniskowych po przeliczeniu na cropa.

    W optyce do lustrzanek obecnie zawsze niemal używa się zakresu takiego jaki faktycznie jest z tym, że producenci podają w oznaczeniach literowych czy obiektyw jest na FF czy na cropa. Warto pamiętać, że nie oznacza to wcale, że obiektywu przewidzianego do aparatu z matrycą APS nie można zastosować do pełnej klatki, lecz chodzi o to, że wtedy niemal na bank będziemy mieli silne winietowanie oraz będzie zniekształcony nieco obraz- gdyż konstrukcja i projektowanie takich obiektywów celowo zakłada ich stosowanie z mniejszymi matrycami ze względu na wady optyki, które na FF wyjdą natychmiast.

    Odnośnie szkieł- też polecam 24-105 L...
    Można nim zrobić całość materiału z wakacji, sesji, wyjazdu, szkoleń itd.
    P.S. Mam nadzieję, że nic nie popierniczyłem, bo śpiący jestem jak nie wiem...

    Pozdr.

    Pozdrawiam.
    Sympatyk Canona, użytkownik Sony, posiadacz Nikona.:smile:
    3x body+16, 18-105, 20-35, 50, 70-200f4, 80-200f2.8, 300f4 + rozmaite foto klamoty

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Fatamorgana Zobacz posta
    ...Warto pamiętać, że nie oznacza to wcale, że obiektywu przewidzianego do aparatu z matrycą APS nie można zastosować do pełnej klatki...
    Obiektywów Canon EF-S absolutnie nie można do FF podpinać - grozi uszkodzeniem lustra.

    Pozdrówka!
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •