Pokaż wyniki od 1 do 10 z 58

Wątek: optyka obiektywów

Mieszany widok

  1. #1

    Domyślnie

    Horyzont nie jest problemem, gorsze są przyciemnione obiekty w górnej części kadru (drzewa, wieże). Plusem jest za to możliwość nałożenia tulipana i noszenia aparatu dyndającego na pasku ;-) Ale przyjrzę się dokładniej Cokinom

  2. #2
    Początki nałogu Awatar ketras
    Dołączył
    Jan 2012
    Miasto
    Kościan / Leszno / Poznań
    Posty
    385

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    Horyzont nie jest problemem, gorsze są przyciemnione obiekty w górnej części kadru (drzewa, wieże). ...
    A co to za problem wyciągnąć cienie? Bądź dwa zdjęcia z różnymi kompozycjami
    "Rób w życiu to co kochasz ! A nie spędzisz w pracy nawet jednego dnia " ### "Body to tylko początek .... Dalej zaczyna się wolność (jak i wydatki ;/) "

  3. #3

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ketras Zobacz posta
    A co to za problem wyciągnąć cienie? Bądź dwa zdjęcia z różnymi kompozycjami
    Niedostatecznie sprawne posługiwanie się tego rodzaju obróbką boję się, że przy okazji popsuję kolory, ich nasyczenie, tonację i przejrzystość

    Cytat Zamieszczone przez igor58 Zobacz posta
    24 do architektury to chyba za wąsko
    Do tej pory nie było mi za wąsko na 35. Podawałam wcześniej używalny zakres ogniskowych - 35 i 64-94. Nie lubię robić architektury z bliska, bo perspektywa. Ruiny zamków są zaś tak rozległe, że całość można objąć z sąsiedniego wzgórza nawet na 86 Bliżej robi się fragmenty

    Cytat Zamieszczone przez dziobolek Zobacz posta
    Dla mnie też, ale niektórym wystarcza, bo to... eLa
    A jakbyś przeczytał początek, to byś wiedział że eLa to tylko jedna z opcji, do której nie byłam całkiem przekonana :razz:
    Chcę szkło z bardzo dobrą optyką (nie dla początkujących), wszystko jedno jakiej firmy, byle niezawodne

    Cytat Zamieszczone przez Fatamorgana
    Zafarby? Czasami różnice w kontraście i ów zafarb nie jest wynikiem słabości filtra, lecz zależności pomiędzy szerokością kąta widzenia obiektywu a polaryzacją tego co obiektyw pod danym kątem do padania promieni słonecznych widzi- bo im szerzej, tym większe różnice występują pomiędzy stronami kadru (lub pomiędzy środkiem a bokami).
    Filtra polaryzacyjnego po prostu trzeba nauczyć się mądrze używać.
    Używam filtra połówkowego :-) Z polaryzacyjnego nie bardzo podobają mi się kolory, kontrast też wolę podnosić balansem kolorów, wykorzystując ciepłe-bliżej zimne-dalej
    Ostatnio edytowane przez zmora ; 08-06-2012 o 07:56

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •