Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 58

Wątek: optyka obiektywów

  1. #11
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Ja bym zmora chyba zdecydował się na 24-105L, poszukałbym tego szkiełka. Strzelałem nim na 50D i było fajnie. Co prawda brakowało szerokości, ale nie było to zbyt uciążliwe. Byłbyś zadowolony :-)

  2. #12
    Uzależniony
    Dołączył
    Jul 2011
    Miasto
    Działyń
    Posty
    725

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Jedno pod światło z tego obiektywu.

    http://jellyeater.net84.net/images/big/1336197327.jpg
    Żeluś kupuj od razu polar i szarą połówkę oraz dodaj nieco kontrastu do ujęcia <prosi>
    |600D|7D|17-40|24-105|70-200|120-400|

  3. #13
    Początki nałogu
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    56
    Posty
    280

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    ...czy ogniskowe na wszystkich obiektywach są podawane dla pełnej klatki, czy stosowanie mnożnika dotyczy tylko tych używanych i z pełną klatką i z cropem?
    Ogniskowa obiektywu jest wartością bezwględną, nie zależy od wielkości klatki. Mnożnik mówi Ci tylko ile razy mniejszą część obrazka obejmiesz matrycą mniejszą w stosunku do matrycy większej. Np. konkretnym szkłem i matrycą FF obejmujesz kawał ściany wielkości powiedzmy 3x2 metry, to tym samym szkłem podpiętym do APS-C obejmiesz kawałek 1,6 raza mniejszy. Stąd wrażenie większego przybliżenia, większej ogniskowej, ale to tylko wrażenie, ogniskowa jest ta sama :-). Ze wszystkimi tego konsekwencjami i zależnościami...
    300V, 50D, S 17-50/2,8, S 70-200/2,8, czarny plecaczek, którego nie noszę ;-)

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar dziobolek
    Dołączył
    Sep 2008
    Miasto
    Dublin/Ireland
    Posty
    2 634

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dzidofon Zobacz posta
    ...Stąd wrażenie większego przybliżenia, większej ogniskowej, ale to tylko wrażenie, ogniskowa jest ta sama...
    ...tylko pole widzenia się zmienia - najprościej tłumacząc
    A tak bardziej obrazowo...
    Obrazek pochodzi z www.foto.az.pl

    Więcej tutaj - Pole Factor Crop View
    i tutaj - http://digital-photography-school.co...ctor-explained

    Pozdrówka!
    Ostatnio edytowane przez dziobolek ; 06-06-2012 o 12:02
    "Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
    Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"

    50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
    tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."

  5. #15

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez marfot Zobacz posta
    Proponuję dodatkowo C70-200/4L bo jest tani, łatwy do kupienia używany w dobrym stanie.
    W Toskanii niemal go nie odpinałem.
    Zobacz jakie efekty daje dłuższa ogniskowa w krajobrazie jak się weźmie do roboty dobry majster - tutaj sam Marcin Sacha:
    http://photo.net/photodb/folder?folder_id=853269
    A mój aparat właśnie w południowej Francji (światło podobne jak w Toskanii) zupełnie sobie nie radził. Jeśli więc proponowany przez Ciebie obiektyw może pracować bez statywu przyda mi się bardziej niż szeroka stałka :smile:

    Dziękuję za objaśnienie ogniskowych, już wszystko jasne :smile:

  6. #16
    Uzależniony Awatar tryton
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    557

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zmora Zobacz posta
    Tryton, można dostać jeszcze w necie 24-105 po starej cenie ale zastanawiam się, czy osiągi szkła dedykowanego dla pełnej klatki nie będą na cropie "na pół gwizdka".
    Widzę, że udzieliła ci się teoria o wielkim bezsensie podpinania L-ek do cropów
    Nawet jeśli to szkło dostaje skrzydeł na pełnej klatce, to nie znaczy, że na cropie jest słabe. Nie należy rozumować, że na na cropie jest gorsze tylko, że na pełnej jest jeszcze lepsze. Swoją drogą na cropie masz odcięte brzegi, czyli najsłabsze optycznie miejsca. Jeśli nie potrzebujesz szerzej niż 24 (na cropie) to ten obiektyw będzie dobry. Co nie znaczy, że inny wybór będzie zły (nie znam z praktyki osiągnięć sigm itp) - po prostu mówię, że 24-105 cię nie powinien zawieść (no chyba, że pechowy egzemplarz).
    Tryton
    --------------------------------------------------------------
    5DmkIII, 40D, 17-40L f4, 24-105L f4 IS, 50 f1.8 II, 85 f1.8, 100 f2.8L IS macro, 100-400L f4.5-5.6 IS

  7. #17
    Coś już napisał Awatar Qba1983
    Dołączył
    May 2010
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    41
    Posty
    86

    Domyślnie

    zmora jesli myslisz o 17-70mm 2,8-4 to odpusc, mialem i sprzedalem kupilem 24-105 L i jestem mega zadowolony. glownie jakoscia obrazka jego plastyka i rozdzielczoscia na wyzszych ogniskowych. piszesz o malarstwie pejzazowym, wiec nie potrzebne ci 17 czy 18mm, 24 to ekwiwalent 38mm na pelnej klatce.
    po zakupie canona naprawde nie tesknie za 17mm, to znaczy tesknie ale za osobnym obiektywem 10-20, bo te 7mm na szerokim kacie nie daje mi tyle satysfakcji co 35 na waskim.
    G12, C50D, C24-105 f/4L, C85 f/1,8, Samyang 8mm, PORST MC 55 1.4, NISSIN Di866
    było:500d, S17-70 f/2,8-4 os hsm, c50 f/1.4, c75-300 4-5.6 III

  8. #18
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    445

    Domyślnie

    Miałem 24-105 L na 50D, świetne szkło, było ze mną kilka razy w górach, nie potrzebowałem poniżej 24mm, chociaż czasami zoom nożny 3 kroki do tyłu się przydał Ale 105mm za to nie wymagało ode mnie podpinania tele
    Aktualnie cały czas myślę co by tu kupić uniwersalnego (w sensie do użytku codziennego, spacerowego) czy 17-55, czy 15-85, czy 24-105, czy 17-40. Ceny wszystkich szkieł zbliżone. Najbliżej mi ponownie do 24-105

    Co do Sigmy 17-70 (w wersji 2.8-4.0) to wolałbym troszkę dołożyć do eLki 24-105, jeżeli chodzi o starą wersję (2.8-4.5) wolałbym Tamrona 17-50 2.8.
    Ostatnio edytowane przez Mike7 ; 06-06-2012 o 19:58

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tryton Zobacz posta
    Widzę, że udzieliła ci się teoria o wielkim bezsensie podpinania L-ek do cropów
    Nieeeee Zastanawiam się tylko, czy jego osiągi na cropie nie będą porównywalne ze szkłem opracowanym specjalnie pod cropa. Zawsze staram się pamiętać o tym, że zdjęcie powstaje w głowie a sprzęt jest tylko narzędziem i nie neguję tego o cichszym marketingu ;-)

    Wygląda jednak, że pierwszy wybór był najlepszy, 24-105 został masowo poparty. Chyba-prawie-na pewno inne opcje odpuściłam, ale na 100% będę pewna mając sprzęt w ręce. Ja mam do niego trochę większe startowe zaufanie ze względu na adresata. Bo sigma to jednak entry level. Moim głównym celem są zamczyska w górach, to silne kontrasty jak jest pogoda i snujące się mgły w deszczu. Pewne niedociągnięcia mogę poprawić na kompie ale podstawy sprzęt nie może mi popsuć

  10. #20
    Fotografujący Awatar michael_key
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Stargard
    Wiek
    42
    Posty
    2 129

    Domyślnie

    Kupi Pani 24-105L, będzie Pani zadowolona :grin:

Strona 2 z 6 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •