Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1516

Wątek: Dofinansowanie na działalność z urzędu pracy

Mieszany widok

  1. #1
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    47
    Posty
    37

    Domyślnie

    Witam Wszystkich. Zabieram sie za wniosek do UP o dofinansowanie i potrzebuje porady w kilku kwestiach od odsób które popełniły tak wniosek:
    1. Czy można we wklad wlasny wpisać posiadany sprzet np. aparat, komp i czy fakt ze sprzed mam od jakiegos czasu i nie mam faktur/rachunkow na to ma znaczenie?
    2. Mam już sprzęt, potrzebuję dotację na uzupełniene np dodatkowe szkła, nowy laptop, software. Czy radzicie przyznawać sie we wniosku do calego posiadanego sprzetu i czy w ogóle? Czy wpisać np puszke + jakiś obiektyw jao juz posiadany wkład, a prosic od dotacje na reszte sprzetu?? czy to ma sens?
    3. Jaką forme działalności radzicie na początek zakładakjąc że klientami będą głównie osoby prywatne (sluby sesje rodzinne itp)? Doradzano ksiazke przych/rozchod i że nie ma co sie na początek pakować w VAT. Chętnie wysłucham opinii. Czy koś z was (Vatowców) rozlicza sesje np slubne na 8% jesli daje tylo pliki i co np z albumem slubnym?? jak to rozwiazac zeby nie trzeba bylo rozliczc tego w 23%??
    4. Czy do wniosku dołączaliscie takie rzeczy jak porfolio?
    5. Mam już stronę. Czy pisać to we wniosku aby nie przedobrzyć

    Z góry Dzięki. Pozdrawiam.
    Patryk
    2*5D II,40D, A-1 no i szkla czywiscie.

  2. #2
    Uzależniony Awatar xsardas
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Wrocław / Szczecin / Świnoujście
    Wiek
    40
    Posty
    731

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patart Zobacz posta
    3. Jaką forme działalności radzicie na początek zakładakjąc że klientami będą głównie osoby prywatne (sluby sesje rodzinne itp)?
    Czekaj bo nie wiem czy dobrze zrozumiałem pytanie. Chodzi Ci o to czy to ma być działalność prowadzona osobiście, spółka cywilna lub spółki prawa handlowego?

    Czy bardziej o formę rozliczania(KPiR, ryczałt, karta podatkowa)?

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Londyn
    Wiek
    47
    Posty
    37

    Domyślnie

    Miałem na mysli działalność prowadzona osobiście czyli jaki rodzaj rozliczania byłby z twojego doświadczenia odpowiedniejszy.
    Ostatnio edytowane przez patart ; 22-03-2012 o 12:58
    Patryk
    2*5D II,40D, A-1 no i szkla czywiscie.

  4. #4
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez patart Zobacz posta
    Witam Wszystkich. Zabieram sie za wniosek do UP o dofinansowanie i potrzebuje porady w kilku kwestiach od odsób które popełniły tak wniosek:
    1. Możesz wpisać. Co więcej, możesz to jednorazowo lub według stawki amortyzować i zaliczać jako koszt prowadzenia działalności.
    Brak rachunków nie ma znaczenia. Określasz wtedy rynkową wartość ŚT np. średnia cena z allegro takiego ŚT z uwzględnieniem stopnia zużycia.

    3. Jeśli będziesz rozliczał się według książki i miał małe koszty to VAT będzie oznaczał że częściej zapłacisz stawkę 23% zamiast dochodowego 18/19%. No chyba że są jakieś sposoby żeby sprzedawać według stawki 8% ale to ja się nie znam.
    Dla klientów indywidualnych najczęściej nie ma znaczenia czy w ogóle dasz im jakiś dokument zakupu, a tym bardziej czy jest tam VAT. Nie będąc płatnikiem VAT zaliczasz w koszty faktury na całą kwotę (czyli także z VATem).

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •