niestety nie posiadam 50ki lecz 550 w tym modelu brak mikroregulacji
dzisiaj sie dowiedziałem że nowa dostawa 7emek będzie wyposażona w kity 15-85
niestety nie posiadam 50ki lecz 550 w tym modelu brak mikroregulacji
dzisiaj sie dowiedziałem że nowa dostawa 7emek będzie wyposażona w kity 15-85
zgadza się wszystko, ja potrzebowałem dobrego szkła, które mi da zadowalającą jakość, miałem dość zmieniania obiektywów, miałem 15-85 - nic mu nie ujmując - z jakości zdjęć 24-105 jestem bardziej zadowolony, do szerszych używam 10-20. Jednak oczywiście podpinając 24-105 pod 5d - zdecydowanie lepiej współpracuje, ale brakuje mi mm.Wszystko zależy dla kogo i do czego - nie ma jednej reguły w tym temacie.
Ja nie mógł bym teraz wymienić 24-105 na te plastikowe "cóś" -sorry
Ostatnio edytowane przez DAWIDSON ; 17-06-2011 o 21:05
50D, C28/1.8, C50/1.8, C85/1.8,C24-105, C70-200/4 IS
Klamka zapadła - zamówiłem 15-85 :-)
Postaram się później opisać wrażenia i porównanie z Tamronem (nie obiecuję, że teraz bo za parę dni wyjeżdżam)
W moim przypadku 24-105 nie bardzo wchodzi w grę. Cenowo bardzo drogo a poza 4mm z przodu nie zyskuję za bardzo nic na czym mi zależy w stosunku do obecnego Tamrona.
Może 15-85 nie jest L'ką ale nazywanie jej plastikowym czymś nie do końca jest trafne. Tym bardziej, ze nie kazdy potrzebuje akurat mieć na wszystkich obiektywach czerwony pasek.
Obiektyw waży swoje i na tle podobnych wypada chyba jako najcięższy.
Sam posiadam ten obiektyw od niedawna i jak na razie jestem bardzo zadowolony. Zdjecia nawet bez wyostrzania wychodza super.
I wedlug mnie pomimo braku czerwonego paska nie ustepuje L'kom w jakosci zdjec.
550D, 50 f1.4, 15-85 f3.5-5.6 IS USM, 580EX II
RP, jeśli możesz, to zrób porównianie C15-85 z Tamronem
Moze i 15-85 brakuje uszczelnien i jakoscia wykonania odstaje od szkiel klasy L ale nie jest to az tak duza roznica.
W sumie w tej cenie mogloby byc troszke lepiej ale na pewno szklo nadrabia jakoscia zdjec i ostroscia.
Jak dla mnie do uzytku amatorskiego szklo jest super, tym bardziej po przesiadce z tandemu KIT + 28-105 USM.
550D, 50 f1.4, 15-85 f3.5-5.6 IS USM, 580EX II
Hmmm...nie za bardzo rozumiem, jak można porównywać jakość budowy
obiektywów EF-S, z jakością budowy szkieł z serii L
Pozdrówka!
"Nie wiesz i pytasz - wstydzisz się raz;
Nie wiesz i nie pytasz - wstydzisz się całe życie"
50D; SIGMA 17-50 f/2.8; TAMRON 70-200 f/2.8; Peleng 8mm / E-400; ZD17,5-45; ZD40-150
tylko... czy to jest ważne??? "Galeria - zapraszam."
myśle, że profesonalista szybciej zajedzie L niż amator zwykła EF-s...
uważam, że zwykłemu nawet częściej fotografującemu amatorowi w zupełności wystarczą szkła "normalne", a nie L 2-3 razy droższe, z których amator i tak nie wyciśnie tyle co profi. w końcu po cos się te szkła "normalne" i dla kogoś robi...
70D, C. EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM, C. EF 50mm f/1,8 STM, C. 100mm 2.8L Macro IS USM, C. EF 70-200mm f/4 L IS USM, C. Speedlite 430EX II, Velbon sherpa 600R, Marumi Super DHG
rosim oczywiście postaram się zrobić porównanie Tamrona 28-75 z tym Canonem.
Tylko dopiero po powrocie z urlopu - no i muszę dorwać statyw, żeby porównanie było lepsze.
Na razie pierwsze wrażenia więcej niż pozytywne.
Nie wiem czemu pojawiają się opinie o "plastikowości" tego obiektywu. Mam wrażenie, że są to głównie opinie osób, które albo tego szkła w ogóle na oczy nie widziały albo generalnie są zrażone do wszystkiego co jest poniżej eLki.
Ostrość nawet przy pełnej dziurze bardzo dobra.
Zakres jak dla mnie idealny.
To jest dokładnie to czego szukałem. Nie muszę żonglować obiektywami jak chcę zrobić nagle coś szeroko a za moment np. portret.
Ostrzy szybko chociaż może ciut za dużo oczekiwałem bo spodziewałem się czegoś więcej. Tamron pomimo marnego silnika AF przy dobrym świetle ostrzy mocno porównywalnie (szczególnie na środkowy punkt - prawdopodobnie dlatego, że w 60D środkowy punkt jest jakoś dokładniejszy dla obiektywów <=2.8). Przy słabym świetle oczywiście Canon szybciej przelatuje skalę więc jest lepiej.
Stabilizacja działa tak cicho, że trochę mi zajęło zanim się upewniłem, że w ogóle działa :-)
Dodatkowo fajną kwestię jest FTM (ręczne wyostrzanie bez potrzeby przełączania AF/MF).