robiłem
robiłem tez YASHICA i dlatego dziwnia mnie wpisy ze jak nie ma sie super jasnego szkla to repo sie nie zrobi ?!
Ostatnio edytowane przez arrow ; 14-06-2011 o 16:29
Canon FF
Bez super jasnego to może przesada, ale f3,5 do kościoła to się nadaje tylko przy szerokim kącie, mając takie 85mm na f3.5 zwykle już jest za ciemno, a lampa kiedy staje się głównym źródłem światła po prostu psuje zdjęcia
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
Nie do końca pozwolę się z Tobą zgodzić. Coraz częściej przymykam szkła (najciemniejsze jakie posiadam to f2) do f4 i coraz śmielej powracam do lampy jako poważnego źródła światła dla pierwszego planu.
Jutro otrzymam to szklo, to powiem cos wiecej, wiem ze rewelacji nie bedzie. Bo nie mozna 28-105 porownywac z Elka. Jednak bede mial okazje robic sesje wewnatrz w tym tygodniu wiec postaram sie cos niecos z tego szkla wykrzesac.
Pewnie też rzecz gustu. Przy F4 i 1/125 s i ISO1600 drugi plan często mam już zbyt ciemny.
Poza tym moim zdaniem znacznie lepsze efekty uzyska się robiąc np na f2 i ISO400 niż f4 i ISO 1600 - szumy, rozpiętość tonalna, kolory. Uważam, że f2.8 to max ciemnica jaką warto zabierać do kościoła. Ostatnio po wyjściu z kościoła lunął deszcz i młodzi razem z gośćmi wrócili się do środka i goście tam zaczęli składać życzenia. F1.4/1.8, ISO 1600 , lampę odbijałem skąd się tylko dało. Przy F4 podejrzewam, że efekty byłyby znacznie gorsze.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5
kazdy ma wlasną technike pracy, ja nie roztaje sie z lampa ... jedynie kosciół robie na zastanym choc gdy jest w nim jak w piwnicy trzeba wypracowac jakis kompromis ... generalnie reporterka z zabawy to przymykanie szkla aby w GO bylo jak najwiecej w artyzm to bawie sie jedynie w plenerze
Canon FF
W tą sobotę byłem w kościółku w Małym Cichym a następnie w Karczmie w Poroninie. Teraz wiem co oznacza brak jasnych stałek. Nawet 2.8 poległ. Wszystko w drewnie i od czego tutaj odbić błysk?
Kliknij: manfred1 - Odwiedź stronę domową manfred1 - jesteś w raju ;-)
Ostatnio edytowane przez tombas ; 15-06-2011 o 08:09
Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
(R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)
Niestety w tej robocie trzeba być przygotowanym na każdą ewentualność. Warto posiadać jakąś jasną stałkę - dobry egzemplarz 28 1.8 jest użyteczny od 1.8.
Canon 5d mk3 | 6D | C15 fiśaj | C16-35L II | C35L | C50 1.4 | S85 1.4 | C70-200L 2.8 IS | 3xYN600EX-RT | YN-E3-RT | na M42 - Zenitar 50 1,7 | Jupiter 9 | CZ Jena 135 f3.5