Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 1282

Wątek: Eos 60D

Mieszany widok

  1. #1
    Bywalec Awatar greg7878
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    k.Olkusza
    Wiek
    54
    Posty
    219

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kagyu Zobacz posta
    greg7878

    Powiedz proszę jaka faktycznie jest tolerancja niedoświetleń/prześwietleń dla tej matrycy? Często zdarza mi się montować zdjęcia z kilku różnie wywołanych partii, moje obecne 400D nie bardzo sobie z tym radzi, ciemniej to jeszcze ale jaśniej ..... ehhh
    Niestety mam takie nawyki ciemniowe i nie mogę sie opanować ??:
    Zmartwię Cię , lepiej to już było :-(. Żadna matryca nie toleruje przepałów , a ze wzrostem upakowania pikseli sytuacja tylko się pogarsza.

    Eosa 350d trzymam nie dla tego , że lubię jego mały rozmiar , wagę czy miniaturowy wizjer ale właśnie z powodu dużej rozpiętości tonalnej matrycy , żaden kolejny crop począwszy od 400d nie mógł się z nim równać ( piszę tu o sytuacji : na jednym ujęciu coś czarnego oraz białego z dużą ilością drobnych detali ) i Eosa 60d również to dotyczy.

    Jedyne wyjście : naświetlać na światła , godząc się nawet z pewnym niedoświetleniem całości , zdjęcia zapisywać w RAW-ach i dopiero korygować je w programie graficznym ( cały czas kontrolując histogram ).

    Osobna kwestia , to pomiar światła zamontowany w 60-ce - w mojej ocenie działa lepiej niż w starszych body które miałem ( bardziej precyzyjnie i przewidywalnie ) , ale to nie znaczy , że można mu całkowicie zaufać.

    Znajomości sprzętu oraz doświadczenia fotografa nic nie zastąpi.
    6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...

  2. #2
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg7878 Zobacz posta
    Eosa 350d trzymam nie dla tego , że lubię jego mały rozmiar , wagę czy miniaturowy wizjer ale właśnie z powodu dużej rozpiętości tonalnej matrycy , żaden kolejny crop począwszy od 400d nie mógł się z nim równać ( piszę tu o sytuacji : na jednym ujęciu coś czarnego oraz białego z dużą ilością drobnych detali ) i Eosa 60d również to dotyczy.
    Hmmm... a masz coś na poparcie tej tezy? Jakieś konkrety znaczy?
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  3. #3
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    Marsa Alam
    Wiek
    42
    Posty
    26

    Domyślnie :(

    @ greg7878

    Powiem szczerze że mnie załamałeś :-(
    Swoje 400D zakupiłem jakieś 3lata temu świadomie i z wyboru "żegnając" się z profesjonalną fotografią
    Miał służyć jako podróżny aparat którego nie żal będzie zgubić, nawet kita nie podmieniłem. Korzystałem z niego sporadycznie bo jakość i możliwości tego rawu nigdy mnie nie satysfakcjonowały. Fotografia to cholerny nałóg i chciałem do tego wrócić. Miałem nadzieję że coś się ruszyło w materii cyfrowych przetworników
    400D, MZ-5N, RZ67ProII Hung!

  4. #4
    Bywalec Awatar greg7878
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    k.Olkusza
    Wiek
    54
    Posty
    219

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Hmmm... a masz coś na poparcie tej tezy? Jakieś konkrety znaczy?
    Grube albumy za zdjęciami .

    Piszę wyłącznie o moich doświadczeniach i do żadnych przepychanek nie dam się sprowokować :wink: . Zawsze znajdzie się ktoś o odmiennym zdaniu , szkoda zdrowia.
    6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg7878 Zobacz posta
    Grube albumy za zdjęciami .

    Piszę wyłącznie o moich doświadczeniach i do żadnych przepychanek nie dam się sprowokować :wink: . Zawsze znajdzie się ktoś o odmiennym zdaniu , szkoda zdrowia.
    Ale dlaczego zaraz przepychanki albo grozba utraty zdrowia.

    Zglaszam odmienne zdanie (bo jeszcze by ktos dal sie wprowadzic w blad) poparte testami (nie tablic tylko plenerow w poludnie), ze 20D glownie przegrywa z nowszymi puszkami wlasnie slabym DR czyli przepalami w swiatlach.

    Chyba, ze 20D jest o wiele gorsze niz 350D....

  6. #6
    Bywalec Awatar greg7878
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    k.Olkusza
    Wiek
    54
    Posty
    219

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pan.kolega Zobacz posta

    Zglaszam odmienne zdanie (bo jeszcze by ktos dal sie wprowadzic w blad) poparte testami (nie tablic tylko plenerow w poludnie), ze 20D glownie przegrywa z nowszymi puszkami wlasnie slabym DR czyli przepalami w swiatlach.

    Chyba, ze 20D jest o wiele gorsze niz 350D....
    Cytat Zamieszczone przez Kagyu Zobacz posta
    ajtam światła, mnie bardziej martwi co tam się w cieniach dzieje przy lekko niekko niedoświetlonej focie
    Obawiałem się , że w wątku o Eosie 60d znowu się zacznie jałowa dyskusja.

    20d nie miałem okazji używać :sad: , ale każdy ma prawo do swoich poglądów , najlepiej wynikających z własnego doświadczenia praktycznego. Syntetyczne testy mało mnie interesują.

    Dla mnie aparat fotograficzny to tylko narzędzie i ode mnie zależy , jaki będzie finalny efekt mojej pracy.
    Moje doświadczenie nauczyło mnie , że dowolnym body którym fotografowałem począwszy od Eosa 350d aż do chwili obecnej mogłem osiągnąć zamierzony efekt na zdjęciu. Jeśli było coś nie tak , winą obarczałem siebie , bo to ja sobie nie poradziłem. Aparaty i oprogramowanie zawsze miały swoje ograniczenia i to ode mnie zależy jak sobie z nimi radzę.

    Przepały , niedoświetlenia ?
    Czasem są nie do uniknięcia , ale bardzo łatwo zrzucić winę na kiepski aparat ( przyznam , początkowo też tak robiłem ).

    Wiem , że piszę mało popularne tezy , ale właśnie tego nauczyło mnie ładnych kilka lat fotografii.
    Oczywiście , nikt nie musi się ze mną zgadzać ... , ale też nikogo świadomie nie próbuję wprowadzić w błąd.

    Dałem się podpuścić , ale poprawię się.
    6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...

  7. #7
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Mar 2011
    Miasto
    Marsa Alam
    Wiek
    42
    Posty
    26

    Domyślnie

    hehehhehehe :-D
    Posłałem Ci maila na priv ale cos nie dochodzą moje wiadomości > kubacydzik@gmail.com podeślij mi proszę te rawy o których mówiłeś wcześniej

    Ze swojego kilkuletniego doświadczenia pracy na 1ds (I i II) oraz przystawkach phase one i sinar wyciągnąłem jeden istotny wniosek > lepiej przepalić niż niedoświetlić. W warunkach około "studyjnych" nie stanowi to żadnego problemu i ZAWSZE przepalałem rawa o 1/2 lub całą działkę. Ok, taki raw przycięty później gorzej oddaje walory tonalne ludzkiej skory ale nie mamy takiej jazdy w cieniach pt "szare plamy pod brodą" itp.

    Warunki w których obecnie fotografuje postawiają wiele do życzenia. W przypadku 400d przy iso800 i lekkim niedoświetleniu wyciągniecie jakiegokolwiek szczegółu z cienia kończy się totalną klapą
    400D, MZ-5N, RZ67ProII Hung!

  8. #8
    Bywalec Awatar greg7878
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    k.Olkusza
    Wiek
    54
    Posty
    219

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kagyu Zobacz posta
    hehehhehehe :-D
    Posłałem Ci maila na priv ale cos nie dochodzą moje wiadomości > kubacydzik@gmail.com podeślij mi proszę te rawy o których mówiłeś wcześniej
    Wszystkim , którzy prosili o Rawy wysłałem je , Tobie oczywiście również.
    Jeśli do Ciebie nie doszły , wysyłam jeszcze raz ( będą 3 e-maile ).
    6D mark II+BG-E21 / 60D+BG-E9 / 600D+BG-E8 / 350D+BG-E3 / C 16-35 4 IS L / C 17-55 2.8 IS /C 10-22 3.5-4.5 /T 28-75 2.8 /C 50 1.8 STM /C 85 1.8 /C 100 2.8 L MACRO /C 60 2.8 MACRO /C 35 2.0 IS /S 8 3.5 FISH-EYE /T 70-200 2.8 /C 70-300 4-5.6 IS /... / i coś tam jeszcze ...

  9. #9
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez greg7878 Zobacz posta
    Obawiałem się , że w wątku o Eosie 60d znowu się zacznie jałowa dyskusja.
    [...]
    Wiem , że piszę mało popularne tezy , ale właśnie tego nauczyło mnie ładnych kilka lat fotografii.
    Oczywiście , nikt nie musi się ze mną zgadzać ... , ale też nikogo świadomie nie próbuję wprowadzić w błąd.

    Dałem się podpuścić , ale poprawię się.
    Nie rozumiem dlaczego jałowa dyskusja? To jest bardzo istotne i w samym środku tematu tego wątku. Czy to możliwe , że jedno z najnowszych body Canona, 60D, miałoby gorszy DR niż puszka sprzed 6 lat? Czy warto kupować gorszy po tym względem obrazek ?

    Nie ma żadnych wątpliwości, że nie wprowadzasz nikogo świadomie w bląd, po prostu sie mylisz. Twoja teza jest nie tyle mało popularna co subiektywna.

    Pomiar czy ocena DR to trudna sprawa, bo jest nierozłączna z oceną szumów. Jeżeli bardziej Ci się podobają pod względem zakresu tonalnego zdjęcia z 350D, to dobrze, ale musisz zaakceptować, że jest to bardzo subiektywna ocena i większość (w tym ja) ocenia subiektywnie dokładnie na odwrót.

    Z reguły bład popełniany przy takich ocenach jest taki, że obrazki oglądane są przy tym samym rozmiarze pikseli np. 100%, co oznacza mniejsze powiększenie dla matryc o mniejszej rozdzielczości. W mniejszym powiększeniu szum wygląda lepiej.

  10. #10
    Uzależniony Awatar flankerp
    Dołączył
    Aug 2010
    Miasto
    Cork, Ireland
    Wiek
    45
    Posty
    636

    Domyślnie

    Z reguły bład popełniany przy takich ocenach jest taki, że obrazki oglądane są przy tym samym rozmiarze pikseli np. 100%, co oznacza mniejsze powiększenie dla matryc o mniejszej rozdzielczości. W mniejszym powiększeniu szum wygląda lepiej.
    No to pozostaje pytanie w jakim celu robimy zdjecia? Czy na billboardy czy do ogladania w domowym zaciszu. Jeżeli przy tym drugim, to raczej zawsze bedziemy ogladać zdjęcia pomniejszone... Oczywiście pomijak kwestie kadrowania post-procesowego itd.

    Ja (amator) generalnie staram się skupiać na samej kompozycji niż powiększaniu zdjęć i szukaniu szumów itd, aczkolwiek nie można przesadzać w druga stronę. Oczywiście pomijam kwestie balansu bieli ostrości itd, które moim zdanie sa również częścia kompozycji i musza być prawidłowo zestrojone.
    Zepsuty Canon 500D + Grip czekający na upgrade | C17-55 2.8 IS, C75-300 USM, C50mm 1,8 | Nissin Di622 Mark II, 2x YN460 + Phottix Aster | Benro A1980F + B-00+PU-40 M8 | Garść filtrów kolorowych dla Cokin P |

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •