Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 37

Wątek: Wybór pomiędzy C50 1.4 a C60 2.8

  1. #1
    Początki nałogu Awatar sprocket73
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Jaworzno
    Wiek
    52
    Posty
    489

    Domyślnie Wybór pomiędzy C50 1.4 a C60 2.8

    Witam.
    Mikołaj się zbliża, pora zrobić sobie prezent.

    Chciałbym mieć obiektyw, który spełniałby dwa następujące warunki:
    1) Byłby jasną stałką, abym mógł doświadczyć jak to jest używać czegoś takiego (bo do tej poey miałem same ciemne zumy.
    2) Umożliwiałby wykonywani szybkich amatorskich zdjęć makro, bo tego mi najbardziej brakuje w obecnie posiadanym zestawie. Mam na myśli takie makro, gdzie idę sobie, kucam, robię kwiatka lub robaczka i idę dalej - bez statywu, bez czatowania specjalną na okazję.

    Początkowo byłem zwolennikiem C50 1.4 i pierścieni pośrednich, ale naczytałem się, że pierścienie nieco komplikują sprawę, robi się ciemniej, wariuje AF, jest bardzo płytka głębia ostrości. Skierowałem więc swoją uwagę na C60 2.8... tylko że mówienie o nim, że jest jasny jest bardzo względne. Jednak dla mnie byłby jasny w porównaniu z pozostałymi obiektywami, które posiadam. Wiem, że jest jeszcze Tamron 60 2.0, ale założyłem sobie że ma to być szkło z napisem Canon i już.

    Podsumowując na chwilę obecną jestem gotów brać C60, bo na pewno zaspokoi on moje wymagania co do makro, a przy tym będę mógł doswiadczyć jak to jest pracować z jasnym obiektywem stałoogniskowym. Czy w moim rozumowaniu są jakieś duże luki ?

    Z góry dziękuję za cenne uwagi.
    SPROCKET
    80D | C10-22 | C15-85 | C24 stm | C60 macro | C70-300 is II| 3 x CPL Marumi
    Moja wycieczkowa galeria

  2. #2
    Początki nałogu Awatar WiatruMistrz
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Posty
    402

    Domyślnie

    Między tymi stałkami masz kolego 2 EV różnicy to bardzo dużo, żeby 50tką robić makro trzeba jeszcze dołożyć pierścienie za 300zł conajmniej.
    Panasonic FZ1000 *** Canon G3X *** Canon 500D
    Było:C350D|C20D|C50D/C5D/CPro1/G1X m2
    http://rafalfoto.y0.pl

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie

    bierz 60, gdyż: masz te swoje wymarzone macro, EF-s 60/2.8 jest konstrukcją mlodszą i co tutaj dużo gadać: poza światłem bije c50/1.4 na głowę we wszystkich dziedzinach...tak, tak to prawda :neutral: każdy kto miał podpięty ten obiektyw (choćby na chwilkę) dostaje na jego punkcie fioła.
    pozdrawiam.
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  4. #4
    Uzależniony Awatar poszukiwacz2006
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    dawna stolica
    Wiek
    56
    Posty
    824

    Domyślnie

    Jest jedna zasadnicza luka. Nie ma obiektywów uniwersalnych - albo będziesz miał jasno albo będziesz miał makro. Ja swego czasu korzystałem z 17-55 is usm, i po kilku miesiacach obiektyw okazał się taki nijaki. Optycznie świetny, ale ani to jakaś wybitna portretówka, ani zoom na wycieczki w góry. Sprzedałem i kupiłem UWA i jasne stałki. Najlepiej - jak pozwoli budżet, to kup używane c 50 1.4 i c 100 macro. Powinieneś się zmieścić w 2000 PLN. Pozdrawiam i życzę udanego wyboru.
    Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
    hobbystycznie - brak czasu niestety :-(


  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar MariuszJ
    Dołączył
    Dec 2009
    Miasto
    Łódź
    Wiek
    56
    Posty
    1 697

    Domyślnie

    Oddając głos za bardzo dobrym obiektywem, jakim jest 60/2.8 namawiam Cię do postawienia sobie pytania: po co Ci f1.4 w zastosowaniach portretowych. Wiem, że zaraz posypią się na mnie gromy

    Głębia ostrości zarówno przy 1.4, jak i 2.8 w zastosowaniach portretowych (powiedzmy 2-3 m) to centymetry - częściej masz większy kłopot co zrobić, żeby zdjęcie nie wyglądało jak u wszystkich nuworyszów płytkiej GO (ostre tylko jedno oko i pół ucha).

    Problem światła jest oczywiście ważny, tyle że ciężko zrobić w ogóle dobry portret przy skąpym oświetleniu. Dwa f-stopy to rzeczywiście dużo, ale niekoniecznie przy tym zastosowaniu.

    100mm, wyborne na FF, uważam za znacznie mniej uniwersalne na cropie. Jeżeli ja miałbym wybierać prezent gwiazdkowy, poprosiłbym o jasną 35-tkę i właśnie 60/2.8 macro. Oczywiście uprzedziłbym Mikołaja, że z tą pierwszą będzie miał niejakie kłopoty.

    Szkła macro mają dla mnie przepiękne kolory i bokeh. W porównaniu z C50/1.4 też.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez poszukiwacz2006 Zobacz posta
    kup używane c 50 1.4 i c 100 macro
    Używam teraz podobnego zestawu, ale na FF. Dlatego właśnie "przefactorowałem" go pod sprocketową matrycę.
    Ostatnio edytowane przez MariuszJ ; 01-12-2010 o 22:20 Powód: Automerged Doublepost
    Entuzjastyczny Neofita

  6. #6
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    Głębia ostrości w makro jest mała. Nie będzie miało jakiegoś szczególnego znaczenia, czy z pierścieniami, czy z obiektywem makro. Wynika z odległości w jakiej jesteś od obiektu. Jasność spada z pierścieniami, spada też gdy używasz obiektywu makro w takim właśnie zakresie. Większość obiektywów tylko nie informuje korpusu o tym fakcie. Nie polecę ani jednego ani drugiego szkła, musisz sobie sam wybrać, ale argumentację trza by zweryfikować.

  7. #7
    Początki nałogu Awatar retter
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Białystok
    Posty
    432

    Domyślnie

    s 50/1.4

  8. #8

    Domyślnie

    ja osobiście dysponuję 50/1.4, które uważam za bardzo dobre szkiełko. jak napisał poszukiwacz2006, też używam 17-55, ale nie powiem, że jest nijakie, bo jestem bardzo zadowolony. dla mnie to szkło do portretu - fakt - jest średnie, dlatego kupiłem 50/1,4, bo i czasem jedno oko wystarczy żeby było ostre, zwłaszcza, jak modelka drugiego nie ma.

    szkło charakteryzuje się dobrą optyką, chociaż wielu ocenia lepiej Sigmę. ja się nie przekonałem. a co z 60/2.8macro?... no cóż - jakbym bardziej potrzebował macro, to bym się nie zastanawiał i już pisał o to szkiełko do Miśka. zbiera dobre oceny, optycznie też ok. no i właśnie 50/1.4 plus pierścień będzie podobnie ciemno jak z 60/2.8, ale... kto co woli.
    50D+grip, kilka szkiełek i gratów typu "akcesoria foto"...
    suma ogniskowych obiektywów nie przedłuży męskości...
    wielkość matrycy nie ogranicza wyobraźni...

    [SIGPIC][/SIGPIC]

  9. #9
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2010
    Posty
    445

    Domyślnie

    Wziąłbym 60 2.8, dlaczego - jak mamy pójść na kompromis to ten obiektyw będzie lepszy spośród tych dwóch pod względem portret/makro...
    / Canon /

  10. #10
    Początki nałogu Awatar Bogdan56_Ch
    Dołączył
    Jan 2007
    Miasto
    Chrzanów
    Posty
    377

    Domyślnie

    Canon 60 jest bardziej uniwersalny od 50 i ten polecam. Sam mam Tamrona 60 f/2.0 i ta ogniskowa jest super do portretu. A może warto zastanowić się nad Canon EF 100mm f/2.8 MACRO USM który nada się do portretu i nie trzeba będzie wyśilać się robiąc zdjęcie robaczkowi. Fakt że jest 300zł od 60tki ale używany można kupić taniej.

Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •