Pokaż wyniki od 1 do 10 z 32

Wątek: Lightroom i profil ICC z labu

Mieszany widok

  1. #1
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    A je jestem ciekaw jak to robią inni fotografowie? Czy tylko kalibrują sobie monitory, czy jeszcze bawią się z profilami maszyny?
    Drukuję*na dobrej drukarce - różnice pomiędzy zdjęciem w przestrzeni edycyjnej a wydrukiem pigmentowym są już bardzo niewielkie i przy typowych zdjęciach softproofing można olać, wychodzi to samo co na ekranie.

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar arturs
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kielce
    Wiek
    49
    Posty
    4 196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mariokil Zobacz posta
    Ale odpowiedź na podstawowe pytanie nie padła. Czy się da (jak) czy nie ?
    Padła..

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    Chyba żele myślisz. Załóżmy że maszyna dodaje do zdjęć bardzo dużo czerwieni. Mój monitor jest ustawiony względnie i jak wszystkich posiadaczy komputera. Na tych monitorach to zdjęcie jest w miarę w poprawnej kolorystyce. ALE wydruk w labie daje czerwony zafarb na zdjęciach. Teraz pytanie w jaki sposób to skorygować skoro twierdzą że maszynę mają ustawioną poprawnie a zdjęcia wychodzą czerwone. OTÓŻ ze strony mojego minilabu pobrałem profil kolorów i dodałem go po photoshopa, teraz widzę że zdjęcie ma rzeczywiście za dużo czerwieni i mogę to skorygować widząc mniej wiecej jak będzie wyglądać zdjęcie na papierze. Zrobiłem tak 10 fotek i uważam że teraz mam 90% tego co na PC na papierze, czyli OK
    Właśnie - WZGLĘDNIE
    ja mam monitor skalibrowany i mam kolory wyświetlane DOKŁADNIE (o może Marcin "czornyj" czy Tomasz Tom01 różnicę zobaczą) a nie WZGLĘDNIE czy na 70% czy jakoś inaczej.
    Nie masz racji bo to TWÓJ monitor źle wyświetla.
    Np. leci za bardzo w "czerwony" a ty go sobie na oko ustawiłeś że wygląda dla ciebie ok (bo masz taki gust albo światło np. halogenowe przy monitorze itp.) i jak do tego dodasz jeszcze profil labu który jak twierdzisz dodaje czerwieni to ta czerwień się "doda" do siebie.. itp.
    mówisz że lab nakłada czerwony - bo na twoim monitorze wygląda to że czerwonego dodaje, profil labu dodaje tyle koloru do zdjęcia ile trzeba żeby zdjęcie które jest obrobione na SKALIBROWANYM monitorze i na nim poprawnie wyświetlane tak samo wyglądało na wydruku..
    i są to parametry mierzone przyrządami a nie na oko..

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    Panowie! wziąłem do ręki 10 odbitek z labu włączyłem PSa i wgrałem do niego ich profil ICC (profil labu) Zauważyłem od razu że zdjęcie na monitorze i na papierze jest przybliżone o jakieś 70%!!! Pokręciłem suwakami w monitorze i mam 90% podobieństwa obrazu w PSie do odbitki! Aby sprawdzić jak to działa to samo zdjęcie które miałem otworzone w PSie otworzyłem w przeglądarce windows i różnica kolorów była kolosalna - Obraz za mocno nasycony, kolory mocno zielone (w PSie wszystko idealnie jak na odbitce).

    Zdjęcia natomiast oglądane w necie są poprawne, film z kamery też poprawnie wyświetlany na monitorze.

    Czyli wniosek: lab na całkiem inną kolorystykę niż standardowo wyświetla to mój monitor, ale po wyświetleniu zdjęcia z profilem labu jest ono poprawnie wyświetlane na monitorze.
    wniosek masz wyżej - zacznij od kalibracji monitora i jak to zrobisz toefekt będzie widoczny - właśnie jak masz monitor?

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    Ale nadal nie wiem jak rozwiązać mój problem. Co zrobić aby mieć odbitki takie jak na monitorze?
    jw.

    Cytat Zamieszczone przez endi_garnek Zobacz posta
    A je jestem ciekaw jak to robią inni fotografowie? Czy tylko kalibrują sobie monitory, czy jeszcze bawią się z profilami maszyny?
    jw. mam skalibrowany monitor - obrabiam foty w Ligtroomie lub C1, przy eksporcie zaznaczam jaki profil papieru ma być "przypięty" i jpgi robię.. ewentualnie jpgi bez profilu labu i tyle..
    i już tych jpgów z profilem papieru nie oglądam na monitorze bo wtedy są np. lekko różowe - a jak odbitkę z labu przystawię do monitora z wyświetlonym plikiem RAW otwartym w LR albo jpgiem (tym bez profilu) to są takie same..

    i tyle..

    Cytat Zamieszczone przez czornyj Zobacz posta
    Drukuję*na dobrej drukarce - różnice pomiędzy zdjęciem w przestrzeni edycyjnej a wydrukiem pigmentowym są już bardzo niewielkie i przy typowych zdjęciach softproofing można olać, wychodzi to samo co na ekranie.
    o właśnie, ale warunkiem jest posiadanie monitora który DOKŁADNIE kolory wyświetla a nie WZGLĘDNIE "na oko"
    5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|

  3. #3
    Początki nałogu Awatar quail
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    400

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez arturs Zobacz posta
    jw. mam skalibrowany monitor - obrabiam foty w Ligtroomie lub C1, przy eksporcie zaznaczam jaki profil papieru ma być "przypięty" i jpgi robię.. ewentualnie jpgi bez profilu labu i tyle..
    i już tych jpgów z profilem papieru nie oglądam na monitorze bo wtedy są np. lekko różowe - a jak odbitkę z labu przystawię do monitora z wyświetlonym plikiem RAW otwartym w LR albo jpgiem (tym bez profilu) to są takie same..

    i tyle..
    Jak dla mnie masz po prostu szczęście, bo ten sposób jest bez sensu.
    Co Ci da, że przypniesz profil do exportowanego z LR pliku, skoto LR i tak wyświetla zdjęcie używając profilu Twojego monitora, a nie labu? Jeśli lab ma wyraźnie węższy gamut niż monitor, to choćby skały srały, porównanie wywołanej odbitki z obrazem na monitorze od razu wykaże różnice.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •