Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 28

Wątek: Agencja reklamowa

  1. #11
    Bywalec Awatar Czapa
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Poznań
    Posty
    179

    Domyślnie

    No i to sie nazywa konkretna odpowiedz ,) czyli stawiać wyłącznie na studio plus jakieś używalne szkło, w takim razie w przypadku zdjęć w namiocie bo z tego co wiem jakimś namiotem bezcieniowym ta agencja dysponuje doświetlać wokół lampami studyjnymi takimi jak do wiekszych rzeczy tzn. takie jak wymieniłeś tak ? :-)
    ...Ja tu tylko sprzątam C 5D II :: C 6D :: s 14mm 2.8 :: c 35 1.4mm :: c 40mm 2.8 :: c 85mm 1.8 :: c 70-200mm 2.8 :: Y 565ex :: rf-603 :: 055xprob x2:: 804cr2 :: 701 HDV

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Szczerze mówiąc, namiot mi się nie sprawdził.
    Firma zakupiła lastolite cubelite 90cm z myślą o dekoracjach choinkowych i w sumie to były najmniejsze drobiazgi do focenia. Być może miałem za małe doświadczenie by potrafić go wykorzystać, ale w ozdobach za każdym razem miałem widoczne krawędzie namiotu z której strony bym tego nie oświetlał. Do tego dochodzi wiotkość konstrukcji i podatność na jego przesunięcia.
    W sumie zrezygnowałem z jego użycia i używałem tylko białego matowego PVC jaki był w zestawie mocując go do innego tła.

    Czy tylko na studio stawiać? O ile klient chce towary katalogowe, myślę nie ma wyjścia.
    Jak dostaniesz 300 czy więcej szt. towaru do zrobienia, trzeba też mieć gdzie z tym się rozłożyć i przygotować na zmianę nazw plików na katalogowe numery tych towarów, czyli procedura:
    - grupowanie towarów pod względem ekonomii focenia (podobne rozmiary, towary wiszące/stojące, grupy rodzajowe) co by nie mieszać w ustawieniach planu za każdym razem
    - usuwanie etykiet/nalepek i zapis które img który nr kat przedstawiają
    - focenie - powtórzę tu sprawę statywu. Jego posiadanie bardzo skraca czas obsługi towarów. Przy tych 300szt na raz obsługa jednej niech zajmie tylko jedną minutę, to i tak masz 5 godzin samego focenia, nie licząc zmiany planów.
    - zapis numerów fot/katalogowych
    - założenie zwrotne etykiety bazowej na towar, o ile będzie tego wymagać klient.
    Minuta to mało czasu na wszystko, więc puszka musi być gotowa do strzału. Czasem wręcz odpalałem aparat zdalnie nie patrząc w wizjer, bo niespodzianek nie było, manual, f/11, obiekt tej samej wielkości w tym samym miejscu

    Ale towary pow. 2m były już nieco bardziej kłopotliwe i nie mieściły mi się do tego studia danego mi do dyspozycji. Zaimprowizowałem 4m wysokości plan awaryjny na wystawce i czasem z niego musiałem skorzystać. Czasem też jak wspomniałem robiłem dekoracyjne foty na samej wystawce czy w biurze lub poza nim. Brałem wtedy prywatne 5d+24-70, żeby nie trzeba było zanadto oddalać się jak to bywa z cropem. Zwyczajnie nie było za wiele miejsca, a jak było to z dalszej odległości gubił się detal.

    Powyższe uwagi tyczą się sytuacji focenia masowego. Kiedy masz tam 10-50 towarów czy jakieś drobiazgi, można jakoś poradzić sobie prostszymi sposobami i trochę poimprowizować, co bywa wskazane.
    C-F-K - forever

  3. #13

    Domyślnie

    To są wszystko bardzo cenne rady, zacznij coś robić w tym kierunku, a wszystko wyjdzie co Ci jest potrzebne:-)

    Powodzenia

  4. #14
    Bywalec Awatar Czapa
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Poznań
    Posty
    179

    Domyślnie

    Hmm skoro już tak wspominasz o statywie, co prawda ja statyw mam ale raczej by sie nie sprawdził w wielu wypadkach, polecasz jakiś konkretny ? na udźwig powiedzmy takiej 400tki z gripem i 24-105 :-) ?
    ...Ja tu tylko sprzątam C 5D II :: C 6D :: s 14mm 2.8 :: c 35 1.4mm :: c 40mm 2.8 :: c 85mm 1.8 :: c 70-200mm 2.8 :: Y 565ex :: rf-603 :: 055xprob x2:: 804cr2 :: 701 HDV

  5. #15
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Na etacie miałem do dyspozycji manfrotto 055 z głowicą 3D, ale prywatnie zakupiłem benro A-650ex+HD38 i nie widzę nadzwyczajnych różnic.
    Kup co uważasz, być może bardziej przydatny będzie dla ciebie z głowicą kulową, ważne by był.
    C-F-K - forever

  6. #16
    Bywalec Awatar Czapa
    Dołączył
    Jan 2010
    Miasto
    Poznań
    Posty
    179

    Domyślnie

    W takim razie gdybym zdecydował sie na którąś z eLek (24-105 lub 24-70) w dalszej kolejnosci bedzie statyw i dużo z tych 6sciu tysiecy nie zostanie, jak przy takim budżecie na start sie jakoś zaopatrzyć. Tak żeby sie zmiescic i przez jakiś czas nie narzekać ;-)
    ...Ja tu tylko sprzątam C 5D II :: C 6D :: s 14mm 2.8 :: c 35 1.4mm :: c 40mm 2.8 :: c 85mm 1.8 :: c 70-200mm 2.8 :: Y 565ex :: rf-603 :: 055xprob x2:: 804cr2 :: 701 HDV

  7. #17
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czapa Zobacz posta
    W takim razie gdybym zdecydował sie na którąś z eLek (24-105 lub 24-70) w dalszej kolejnosci bedzie statyw i dużo z tych 6sciu tysiecy nie zostanie, jak przy takim budżecie na start sie jakoś zaopatrzyć. Tak żeby sie zmiescic i przez jakiś czas nie narzekać ;-)
    Musisz wybierać rzeczy porządne w rozsądnej cenie. Ja kupowałem od ludzi rzeczy praktycznie nowe, kilka razy używane ale w stanie idealnym. Tak bylo z gripem i ze statywem. Wszystko jak ze sklepu, ale dużo taniej. Najważniejsze, że posłużą lata Nie warto iść w zamienniki!
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  8. #18
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Czapa Zobacz posta
    W takim razie gdybym zdecydował sie na którąś z eLek (24-105 lub 24-70) w dalszej kolejnosci bedzie statyw i dużo z tych 6sciu tysiecy nie zostanie, jak przy takim budżecie na start sie jakoś zaopatrzyć. Tak żeby sie zmiescic i przez jakiś czas nie narzekać ;-)
    Jeśli celujesz w średnioogniskowe elki, to chyba 24-105 będzie lepsze.
    Zawsze to taniej, ze stabilizacją i w lepszym zakresie.

    Jeśli budżetowo to poszukaj 28-105.
    Tamron 17-50 owszem, zły nie jest, ale do produktów może być za krótki i do tego na dole łapać przerysowania geometryczne obiektów.
    C-F-K - forever

  9. #19

    Domyślnie

    Do produktowej polecam stałego Tamrona 90 mm 2.8
    Skala odwzorowania 1:1, zajebiście ostre szkło.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Mellan
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    59
    Posty
    1 851

    Domyślnie

    Ale faktycznie 17-50 w tandemie z 90macro, albo EF85/1.8 może być bardziej uniwersalny i nie tylko produktowy.
    C-F-K - forever

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •