do moich zdjec troszke Ci brakuje, tak mowiac malo skromnie :-)
z tego co pamietam miales chyba 70-200 2.8? prawda?
dlaczego robiles na przyslonie 7.1?
przydalo by sie tez nieco ciasniejsze kadrowanie, no i obrobka tez ogolnie siada, fotki wygladaja jak prosto z aparatu, wypadalo by chociaz troche kontrast podniesc
moim skromnym zdaniem trochę słabo jak na foty sportowe -tzn. jak wynika z exifów tych które przejrzałem robiłeś 40D na 200mm (nie doszukałem się jakim szkłem) na ISO 800, f7.1 i czasy 1/1250 lub 1/1600 lub 1/2500..
Czy mógłbyś napisać dlaczego takie akurat parametry?
bo są one zupełnie "od czapki" - czyli w zasadzie zupełnie nie przystające do warunków..
Przede wszystkim nie podoba mi się taka duża głębia ostrości - zobacz na tło na wszystkich fotach - jest pstrokate i dosyć ostre - aż się prosi o rozmycie - bo co wnoszą do tych fotografii głowy kibiców lub kolorowe krzesełka?
skoro robisz na 200mm to masz albo 70-200 f4 albo f2.8 - otwórz przysłonę na maxa, było widno więc ISO 800 to za dużo - bo przez to wychodzą Ci bardzo krótkie czasy - i w efekcie na zdjęciach nie widać dynamiki/ruchu/walki - tylko tłum w tle i "zapauzowany" tłum na pierwszym planie - nie bój się czasów lekko wyższych niż 1/(ogniskowa*Crop) czyli 1/320 - moim zdaniem powinieneś robić to w okolicach 1/400 do max 1/640 (ze wskazaniem na to pierwsze).. i wtedy obniżyć ISO..
da to trzy podstawowe efekty:
1. Odseparuje zaśmiecone, pstrokate tło od planu głównego (to da Ci otwarta na maxa przysłona)
2. fotografia zyska na dynamice (postaci i piłka mniej "zamrożone") - to da odpowiedni czas
3. niższe iso spowoduje mniejsze szumy na fotografii
aha - ostrość w 40D ustawiać oczywiście w SERVO - w 40d wszystkie punkty są ok więc punkt dowolny, oświetlenie jest STABILNE więc wszystko na Manual.
i seriami lecieć.. i będzie sporo lepiej
Pozdrawiam
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
aha - i jeszcze obróbka słaba - wyostrzenie po zmniejszeniu się kłania - ale to już sprawa wtórna bo ciężko coś będzie zrobić
no ale ty to jesteś w ekstraklasie fotografów - więc na razie trzeba koledze wybaczyć - jakbyś takie pokazał to byś dopiero dostał
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
o właśnie - Sebio80 - znalezłem Twoje dla porównania - kolega sobie zobaczy:
http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=269
Ostatnio edytowane przez arturs ; 30-03-2010 o 00:13 Powód: Automerged Doublepost
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|
Jak to mawia mój kolega "gdybym był skromny, byłbym bez wad" ;-)do moich zdjec troszke Ci brakuje, tak mowiac malo skromnie
Ale co racja, to racja. Od dłuższego czasu lookam sobie na Twoje foty i trochę mi do tego poziomu jeszcze brakuje...
To nie byłem ja. Pstrykałem przez pożyczonego tamrona 28-200 i jedynym sprzętem, którym mogłem się polansować były czerwone trampki :grin:z tego co pamietam miales chyba 70-200 2.8? prawda?
Mogłem zejść do przysłony 5.6 co jakby i tak nie dawało już żadnego odcięcia od tła, a przy 7.1 nie miałem już takich kłopotów z żółwim af.
W sumie, to było moje pierwsze podejście do takiego tematu, ale na pewno nie ostatnie, bo złapałem bakcyla! Miejmy nadzieje, że następnym razem będzie lepiej.
To ja choć pozycze lepszych zdjęc na przyszłość![]()
50D + grip + 17-40 L + speed light 580II ex ....
ps. wsumie to sprzęt skradziony ;( zbieram od nowa !
thx za rady
Iso może faktycznie od czapy, ale wynikało to z właśnie z obserwacji wątku Sebastiana i widziałem, że czasy 1/2500s wcale nie sa jakimś wyjątkiem. A że z przysłony jak już napisałem nie mogłem za bardzo zejść, stąd takie wysokie czułości... Następnym razem, może faktycznie warto będzie popróbować z niższymi czasami, coby aż tak nie mrozić. Ostrość łapałem na SERVO, kciukiem i muszę powiedzieć, że ten patent coraz bardziej mi się podoba. Zdjęcia były robione na manualu, tylko słońce raz wyglądało zza chmur, a raz się chowało, dlatego kręciłem ustawieniami.
Wszystko było robione seriami (tak a propos serii, to pierwszy raz siedziałem obok ludzi z wielkimi białymi armatami i muszę przyznać, że dźwieki z kilku karabinów maszynowych 1D, dochodzące do mnie zza pleców, były dla mnie trochę deprymujący ;-) )
Jeszcze raz dzięki za rady!
pzdr
Daj Pan spokój:-D Się prawie zadławiłem śniadaniem ze śmiechuSebcio :do moich zdjec troszke Ci brakuje, tak mowiac malo skromnie
Przymykanie szkła nie ma sensu. Nie trafia AF ? Rób dwa razy tyle zdjęć.
Cykl z bowlingu. ISO na maxa - zamroź ruch i rób jasne zdjęcia. Potem będziesz martwił się obróbką, żeby usunąć szum, ale przynajmniej będzie jakaś pozycja wyjściowa.
Sport na takich czasach ?arturs : 1/(ogniskowa*Crop) czyli 1/320 - moim zdaniem powinieneś robić to w okolicach 1/400 do max 1/640 (ze wskazaniem na to pierwsze).. i wtedy obniżyć ISO..
Oczywiście - na że na takich czasach - tyle to minimum ale też zwłaszcza jeśli w kadrze jest np. piłka w locie - to te 1/640 to wg mnie maximum - powyżej jest już zamrożona i nie widać ruchu piłki..
w sporcie i w fotografii sportowej wcale nie chodzi o to żeby wszystko było zamrożone "w powietrzu" - wtedy to wygląda tak mniej więcej jak w fotografii samolotów śmigłowiec wiszący w powietrzu bo mu się benzyna skończyła![]()
oczywiście jak warunki pozwalają to nie ma problemu żeby skrócić czas - ale powinno mieć to swoje uzasadnienie - zerknij sobie w do mojej galerii na CB (np. tu http://www.canon-board.info/showpost...&postcount=152 ) kilka jest na wyższych czasach ale większość w tym zakresie który podałem - skrócić czas nie zawsze można (bo jest np. ciemno) i wtedy trzeba nadrabiać np. panoramowaniem - sam staram się tam gdzie to jest tylko możliwe tak robić sport mimo że jest to trudniejsze niż skrócenie czasu ale ćwiczę wtedy rękę i oko - a przy 3fps i sporym shutterlagu w 5d2 naprawdę da się to zrobić.. To naprawdę fajne ćwiczenie a takie odruchowe skracanie czasu bo się da może się czasem srogo zemścić kiedy braknie już światła oraz ISO..
Teraz OT:
Trochę obok tematu ale jeszcze takie spostrzeżenie mi się nasuwa:
Generalnie początkujący - zwłaszcza przesiadkowicze z kompaktów - zachwycają się małą głębią ostrości w lustrzankach, możliwym do ustawienia z super efektami wysokim iso i pilnują czasu ale tylko żeby nie poruszyć zdjęcia [1/(ogniskowa x crop)] natomiast mało zwraca się uwagę na to że czas naświetlania ma duże znaczenie przy fotografowaniu obiektów w ruchu i wpływa znacząco na odbiór zdjęć - klimatyczne zdjęcia deszczu czy fontanny albo przykład z "wiszącym" helikopterem - i może ktoś już widział - niech sobie zerknie do wykładu Muflona na temat focenia samolotów - nie na temat sportu ale zagadnienia czasu naświetlania są tam doskonale zobrazowane i oczywiście jest sporo na temat panoramowania..
Te zagadnienia są też doskonale omówione w książce "czas naświetlania bez tajemnic" Bryana Pattersona i bliźniaczej "Ekspozycji bez tajemnic" tego samego autora..
Ale się rozpisałem..
Oczywiście nie każdy musi się z tym zgadzać ale myślę że wyjaśniłem mniej więcej czemu prezentuję taki a nie inny pogląd..
5DmkI, C85f1.2L|580 EXII|