Strona 30 z 90 PierwszyPierwszy ... 2028293031324080 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 291 do 300 z 897

Wątek: 5Dmk2 czy 7D

  1. #291
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Matsunami Zobacz posta
    Ten wątek zamienia się w papkę. Wyspa Bahama dlaczego powtarzasz po raz n-ty to samo? Miałem nikona D300, który sprawuje się całkiem nieźle jeśli chodzi o szumy i raczej na ISO3200 nie wyglądało to tak dobrze jak w 5DII na 6400. Zresztą... chodzi tylko o szumy? Jesteś szumofobem? Dla mnie FF jest wart wydania dodatkowych pieniędzy i nie odnosi się tylko do szumów.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Nie chce mi się bawić w robienie porównań itd, ale nie wiem skąd bierzesz tą przepaść między n a c. Przykładowo porównanie D3 i 5DII http://www.kenrockwell.com/nikon/d3x...mark-ii-d3.htm

    papka nie papka

    zareagowalem na merytorycznie calkowicie bledna i wprowadzajaca w blad riposte merdego.
    porownanie poziomow szumow na dopowiednich poziomach ISO nie ma nic wspolnego z czasami naswietlen - nawet ktos ochoczo wtorowal takiej wypowiedzi merdego.

    jak do tej pory wszystkie moje wypowiedzi w przypadku watpliwosci potrafilem uzsadnic i udowodnic zdjeciami te tez gdyby zaszla potrzeba.
    Nie ma najmniejszych problemow wykazac ze na 1600 -3200 iso w aps-c dochodze do takiego samego poziomu szumow jak w c5d2 na 6400 iso.
    a do tego majac do dyspozycji na jasnym szerokim zommie w aps-c IS , czego nie ma w FF , osiagasz mozliwosc do 3 EV czyli b czesto przy uzyciu IS kompensujesz w calosci roznice szumow , dzieki stosowaniu nizszej czulosci.

    i to nie ma nic wspolnego z moja szumofobia jak nazywasz.
    ja nie mowie czy jest to poziom wysoki czy maly- mowie ze nie ma przepasci.

    a ze c5d2 tez szumi to tu jest przyklad z zupelnie innego powodu zamieszczony wczoraj :

    http://picasaweb.google.at/fotografi...43025346847650


    ( 200 iso) , bez odszumiania .
    zdziwisz sie jak czasem potrafi przyszumiec.


    to jest moj poglad nie lezacy w tzw " owczym pedzie " i byc moze w jakims sensie przyda sie pytajacemu przy podejmowaniu decyzji.
    Ostatecznie temu sluzy forum. Kazdy medal ma dwie strony.

    Jesli sa opinie ze te aparaty dzieli przepasc to ja prosze o wyjasnienie w jakich aspektach ?

  2. #292
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    16

    Domyślnie

    @Wyspa Bahama masz rzeczywiście Canona 5D mkII? Pytam poważnie i proszę o szczerą odpowiedź.

  3. #293
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    papka nie papka

    zareagowalem na merytorycznie calkowicie bledna i wprowadzajaca w blad riposte merdego.
    porownanie poziomow szumow na dopowiednich poziomach ISO nie ma nic wspolnego z czasami naswietlen - nawet ktos ochoczo wtorowal takiej wypowiedzi merdego.
    Faktycznie, w tym co napisałem był błąd. Zamiast "ta sama czułość" powinno być "ten sam poziom szumów". Czy teraz rozumiesz o co chodzi?

    1. Mamy obiektywy o tym samym świetle, np. 1.8 i ogniskowych dających podobny kąt widzenia na cropie jak i FF, dajmy na to 50 mm i 80 mm.
    2. Najwyższy jeszcze akceptowalny poziom szumów na cropie to np. iso 1600 -> zakładając te 2 EV różnicy na FF możemy podnieść czułość na 6400

    Póki światła mamy na dużo - problemu wielkiego nie ma. Ale jeśli światła jest na tyle mało, że przy FF uzyskujemy czasy na granicy poruszenia - co będzie się działo ze zdjęciem na cropie? Przypominam, że nie możemy podnieść czułości.

    Nie ma najmniejszych problemow wykazac ze na 1600 -3200 iso w aps-c dochodze do takiego samego poziomu szumow jak w c5d2 na 6400 iso.
    a do tego majac do dyspozycji na jasnym szerokim zommie w aps-c IS , czego nie ma w FF , osiagasz mozliwosc do 3 EV czyli b czesto przy uzyciu IS kompensujesz w calosci roznice szumow , dzieki stosowaniu nizszej czulosci.
    Przejdź się np. na mecz siatkówki i próbuj stabilizacją zamrozić ruch graczy. Powodzenia.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  4. #294
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    196

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dvcam Zobacz posta
    @Wyspa Bahama masz rzeczywiście Canona 5D mkII? Pytam poważnie i proszę o szczerą odpowiedź.
    moja odpowiedz bedzia bardziej niz szczera - bedzie prawdziwa.

    mam .


    i uprzedzajac dalszy byc moze niepotrzebny rozwoj dyskusji :


    pisalem przeciez i zamieszczalem przyklady porownawcze zdjec z c50d i c5d2 -
    nie ma przepasci , sa identyczne. w trudniejszych warunkach roznica jest ale nie przepasc.
    tutaj test to zdejcie nastepne na prawo , sciagnij , zobacz exif jak kiedy i czym robione.

    http://picasaweb.google.at/fotografi...74520361837522

    nie mam c7d , poniewaz nie ma wielkiej rozpietosci pomiedzy c7d a c50 d
    stad mowiac o malych roznicach odnosze je do porownania c50-c5
    ronice pomiedzy c7 a c5 beda mniejsze.

    jak do tej pory nikt nie potrafil wykazac na czym ta niby przepasc ma polegac - ja wykazalem do tej pory ze przepasci nie ma.

    gdybys zapytal mnie co sadze o c5d 2- powiedzialbym fantastyczny aparat , jeden z lepszych na rynku .

    sorrry gdyz przynudzam juz i mnie wqurza ciagle opowiedz na te same pytania - ustosunkowuje sie jedynie do tezy jakoby byla przepasc jakosciowa zdjec z tego aparatu do c50/c7 - ja tego nie stwierdzilem .
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Faktycznie, w tym co napisałem był błąd. Zamiast "ta sama czułość" powinno być "ten sam poziom szumów". Czy teraz rozumiesz o co chodzi?

    Merde sorry i wybacz ale wszytko co piszesz jest jednym pasmem ciaglych bledow. Nadal nie wiesz co chodzi. to nie ma nic wspolnego z czasami.

    niestety temat o AC w 24-105 zostal zamkniety ( przynajmniej dla mnie ) , tam tez napisales glupote - istnieje kolosalny zwiazek pomiedzy FF a wielkoscia aberacji - a to wskutek zabuzenie telecentrycznosc przez AC.
    FF zwieksza ilosciowo obserwowane zjawisko AC !!

    jesli na tak malej focie widac AC to wiekszej nie potrzeba bo i po co - AC bedzie jeszcze lepij widoczne. duza fota bylaby potrzebna zeby zobaczyc i ocenic male AC

    masz wiele rzeczy nieprzemyslanych jeszcze.
    jestes widac uczeniem prfc - ciagle sie na to powolujesz.
    sugeruje , przeczytaj cos powazniejszego i zalacz wlasna mozgownice .




    1. Mamy obiektywy o tym samym świetle, np. 1.8 i ogniskowych dających podobny kąt widzenia na cropie jak i FF, dajmy na to 50 mm i 80 mm.
    2. Najwyższy jeszcze akceptowalny poziom szumów na cropie to np. iso 1600 -> zakładając te 2 EV różnicy na FF możemy podnieść czułość na 6400

    Póki światła mamy na dużo - problemu wielkiego nie ma. Ale jeśli światła jest na tyle mało, że przy FF uzyskujemy czasy na granicy poruszenia - co będzie się działo ze zdjęciem na cropie? Przypominam, że nie możemy podnieść czułości.

    Przejdź się np. na mecz siatkówki i próbuj stabilizacją zamrozić ruch graczy. Powodzenia.
    na 6400 iso w c5d2 wynik w skali 100 % jest nieakceptowalny - jest bezuzyteczny c5d2 szumi za bardzo.
    Zdjecia w tej skali sa paskudnie zaszumione. Trzeba robic resamplig w dol z jakim zgrabnym odszumianiem.

    na aps-c jest gorzej , trzeba tez zrobic resampling i odszumianiem.

    Slowem decydujacy wplyw na wynik ostateczny bedzie miala obrobka i co najwazniejsze warunki obserwacji.

    Jesli oba zdjecia przeslesz do sieci w formacie np 1000*700 albo wydruk 10*15 cm to roznic nie zobaczysz

    Podales jakis przyklad , mozna podac setki innych w ktorych c5d nie podskoczy do c7d - przede wszystkim te ktore wymagaja szybkiej reakcji aparatu.-
    Na podany przyklad zdjec siatkowki zabralbym c7d a nie c5 d
    chyba ze chcialbys po meczu zrobic zdjecie zwycieskiej druzynie :-)

    Zwyczajnie aparat reaguje za wolno na szybkie dynamiczne sceny.

    Aktualnie obserwujemy dwie filozofie w rozwoju aparatow cyfrowych:

    priorytet szumow
    i
    priorytet rozdzielczosci.

    Nikon podaza ta pierwsza droga , canon ta druga.


    tam gdzie masz marne warunki oswietleniowe i zalezy na malych szumach wybierasz nikona i canon nie podskoczy.

    tam gdzie potrzebujesz rozdzielczosci wybierasz canona i nikon nie podskoczy.
    ( jest jeszcze N d3x - ale zostawiam pole do riposty)

    dla marnych warunkow oswietleniowych c5d2 nie daje mi tego czego sie spodziewalem. Zdjecia bezszumowe to nieuzasadniony mit ( ale i tak lepiej nic w c1d ).

    nie che mi sie teraz grzebac w zdjeciach .
    ze w dobrych warunkach oswietleniowych obydwa aparaty z dobranymi obiektywami daja porownywalny wynik juz pokazalem , jutro jesli znajde troche czasu pokaze jaka roznica na wys. iso.

    Juz po raz ostatni powtarzam , zanim admin da mi banana :

    nie znajduje podstaw by stwierdzic ze pomiedzy aparatami wyminionymi w pytaniu jest przepasc na korzysc c5d2.

    w pewnych aspektych jest lepszy c7d w innych c5d2.
    moge konkretnie wyliczyc w jakich sa roznice , ale oszczedze tego.

    generalnie koncze ten watek.
    Ostatnio edytowane przez Wyspa Bahama ; 20-03-2010 o 22:29 Powód: Automerged Doublepost

  5. #295
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    16

    Domyślnie

    @Wyspy Bahama zwracam honor.
    Miałem jako jeden z pierwszych Nikona d200 - to była porażka szczególnie filtr AA, o ISO już nie wspominając. Jedynie konstrukcja (materiały, ergonomia) body trzymała wysoki poziom. Sprzedałem cały system.
    Obecnie najbardziej odpowiada mi plastyka Canon 5D mkII. Tyle, że ja patrzę od strony filmu i tu 7D wypada troszkę gorzej (szczególnie plastyka oraz ISO).
    Jesli chodzi o zdjęcia również na plus w 5D mkII przemawia FF, plastyka, ISO oraz cena (7300zł).

  6. #296
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    pisalem przeciez i zamieszczalem przyklady porownawcze zdjec z c50d i c5d2
    /ciach/
    jak do tej pory nikt nie potrafil wykazac na czym ta niby przepasc ma polegac - ja wykazalem do tej pory ze przepasci nie ma.
    Te sample wykazują jedynie, że nie nawet nie próbujesz zrozumieć o czym do ciebie się mówi.

    Merde sorry i wybacz ale wszytko co piszesz jest jednym pasmem ciaglych bledow. Nadal nie wiesz co chodzi. to nie ma nic wspolnego z czasami.
    Przekażę tą wiedzę synkowi, od razu mi wzrośnie odsetek nieporuszonych zdjęć przy 1/15 sekundy ;-)

    niestety temat o AC w 24-105 zostal zamkniety ( przynajmniej dla mnie ) , tam tez napisales glupote - istnieje kolosalny zwiazek pomiedzy FF a wielkoscia aberacji - a to wskutek zabuzenie telecentrycznosc przez AC.
    FF zwieksza ilosciowo obserwowane zjawisko AC !!
    Gdybyś tak po ludzku zaczął pisać, może dałoby się coś z powyższego zrozumieć...

    jesli na tak malej focie widac AC
    Jak widać, kiedy nie widać? Na przejaranym niebie poza GO i w rozdzielczości 800x533px?

    to wiekszej nie potrzeba bo i po co - AC bedzie jeszcze lepij widoczne. duza fota bylaby potrzebna zeby zobaczyc i ocenic male AC
    Czyli jednak jest nadzieja, że zrozumiałeś? Gdybym pisał, że 24-105 jest wolny od CA - rozminąłbym się z prawdą. Jednak na tamtych zdjęciach aberracji nie da się ocenić w ogóle, nie tylko ze względu na zbyt małą rozdzielczość.
    Tobie wystarczy zobaczyć w jednym zdaniu korpus APS-C (nie daj Boże xxxD!) i obiektywie projektowanym pod FF byś od razu stwierdził, że aberracje są monstrualne i do tego AF wymaga microtuningu, inaczej będzie nieostro. Niezależnie od sampli. Może zamiast "włączać mózgownicę", najpierw otwórz oczy?
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  7. #297
    Dopiero zaczyna Awatar MateuszG
    Dołączył
    Mar 2010
    Miasto
    Śląsk
    Posty
    34

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wyspa Bahama Zobacz posta
    6400 iso dla c5d2 sa takie w przyblizeniu jak dla 3200 iso dla aps-c- a wiec zaden kolosalny uzysk.
    taaak .... tak to sobie wmawiaj.

    Z kolei jeśli chodzi o najkona to z tego co wiem w puszkach tego producenta jest najlepszy algorytm redukcji szumów.

    poza tym pełna klatka to coś na tyle magicznego, że byłem w stanie zrezygnować z super AF, 19 pól AF itd...
    Po prostu sensor 35mm to jak fotki z analogu a nie z plastikowej cyfry.
    5D mark II /S 14mm 2.8/S 85mm 1.4 / 50mm 1.4 USM/ 580EX / Glidecam HD-1000

  8. #298
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszG Zobacz posta
    taaak .... tak to sobie wmawiaj.

    Z kolei jeśli chodzi o najkona to z tego co wiem w puszkach tego producenta jest najlepszy algorytm redukcji szumów.

    poza tym pełna klatka to coś na tyle magicznego, że byłem w stanie zrezygnować z super AF, 19 pól AF itd...
    Po prostu sensor 35mm to jak fotki z analogu a nie z plastikowej cyfry.
    Mateusz musze Cie zmartwic ale twoj 5D2 w porownaniu do 5D generuje obrazy jak z plastykowej cyfry :-)
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

  9. #299
    Zablokowany
    Dołączył
    Mar 2010
    Posty
    16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MateuszG Zobacz posta
    poza tym pełna klatka to coś na tyle magicznego, że byłem w stanie zrezygnować z super AF, 19 pól AF itd...
    Po prostu sensor 35mm to jak fotki z analogu a nie z plastikowej cyfry.
    Też tak uważam.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Cytat Zamieszczone przez sebcio80 Zobacz posta
    Mateusz musze Cie zmartwic ale twoj 5D2 w porownaniu do 5D generuje obrazy jak z plastykowej cyfry :-)
    Duża przesada.
    Ostatnio edytowane przez dvcam ; 21-03-2010 o 01:57 Powód: Automerged Doublepost

  10. #300
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2005
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    45
    Posty
    2 655

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dvcam Zobacz posta
    Duża przesada.
    a tam przesada, chyba nie chcesz powiedzieć ze sensor wielkosci malego obrazka cudownie generuje obraz jak z analoga?

    wielkosc matrycy nie ma znaczenia, znaczenie ma gestosc upakowania pikseli na matrycy
    Moje wątki na forum: sport | fashion
    | R5 | 5D3 | 16-35L II | Sigma 24 Art | Sigma 50 Art | Sigma 105 Art | Sigma 120-300 2.8 OS |

Strona 30 z 90 PierwszyPierwszy ... 2028293031324080 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •