Strona 4 z 29 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 286

Wątek: Sposoby rozliczania w firmie prowadzącej usługi fotograficzne

  1. #31
    Początki nałogu
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    256

    Domyślnie

    leszek25, piszesz, że chcesz robić sam papiery, ok, nic w tym szczególnego, jeżeli masz trzy fakturki na krzyż w miesiącu do zaksięgowania. Jedną ze sprzedaży usług, dwie z zakupu paliwa, czy jakiegoś filtra, czy karty pamięci, raz w roku kupisz obiektyw, a raz na trzy lata kompa + zus co miesiąc. Luzik i wtedy szkoda kasy. Jeżeli masz ludzi, wynajmujesz pomieszczenia i prowadzisz sprzedaż różnych towarów i usług, wtedy jak piszą koledzy BIURO lub samemu komputerowo z ciągłym śledzeniem przepisów (nie jest tak źle, jeżeli idzie o zmiany).
    Nie wiem z czym masz problemy bo piszesz ogólnikowo. Wzjamenych porad nie oczekuj za dużo, bo co kraj (US) to obyczaj. Jednak w prostych sprawach pewnie ktoś ci pomoże zawsze.
    Na początek polecam lekturę portalu infor.pl . Jest tam cała masa informacji, które ci się przydadzą na co dzień. znalazłem coś tutaj:
    http://www.sciaga.pl/tekst/21232-22-...rzeprowadzania
    Jeżeli jak pisali inni, coś kupowałeś na sprzedaż to robisz inwentaryzację na koniec roku obrachunkowego (dla ciebie podatkowego/kalendarzowego) i to zminusowujesz w deklaracjach pomniejszając zakup, czyli zwiększajac sprzedaż. W nowym roku wprowadzasz to na stan ponownie.
    Bardzo wiele również masz tutaj w tym portalu.
    http://www.vat.pl/ewidencja_i_wykaz_...rwale_1674.php

    Jeżeli chodziło ci o zakupy sprzętu foto na własne cele, to powinieneś mieć tzw. ewidencję środków trwałych a nie robić co roku spis z natury. To robi się czasami (chyba co 4 lata) po to aby zaktualizować wartość majątku (zalecam sprawdzenie w ustawie o rachunkowości, bo nie pamiętam, robiłem to daaaawno temu).

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar ripek
    Dołączył
    Jul 2005
    Wiek
    40
    Posty
    1 486

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Jak ja nie trafie takiego podejścia. Jaki haracz? Oni tam pracują - tak samo Twój szef może powiedzieć o Tobie.

    Jak ci żal wydać 100zł za chronienie Twojego tyłka przed niewiedzą (w US nie powiesz że czegoś nie wiedziałeś - oni mają to w poważaniu czy wiesz czy nie) to kup sobie program i lataj 3 razy w miesiącu z deklaracjami pit,vatami i zus i chodź na szkolenia ze zmian w prawie podatkowym i toń w książkach o ksiegowości.

    Opony też sam zmieniasz? Bo jeździć do serwisu to przecież haracz ...

    Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II

  3. #33
    Pełne uzależnienie Awatar enter
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    wioskawawa
    Posty
    1 201

    Domyślnie

    JAKIE PKD macie wpisane dla działalności foto ?

  4. #34
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2009
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    73

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ripek Zobacz posta
    Jak ja nie trafie takiego podejścia. Jaki haracz?
    haracz bo przez obowiazujace przepisy jestes zmuszony, nie posiadajac odpowiedniej wiedzy, poniesc wydatek zwiazany z obsluga podatkow dla Panstwa. Ten wydatek wylacznie jest Ci potrzebny aby placic prawidlowo podatki, a wystarczyloby maksymalnie uprosic prawo. Wiekszosc ludzi przy obowiazujacych przepisach nawet nie moze poradzic sobie z pitem rocznym.

    Chcac prowadzic prosta dzialalnosc musisz na starcie dodatkowo placic za obsluge Twoich podatkow dla Panstwa, no chyba, ze bedziesz poswiecal czas na zglebianie i analizowanie przepisow. Wystarczyloby przychod - koszt i do opodatkowania, a teraz tego mozesz, tamtego nie, vat, kilka ewidencji, fundusz reklamowy, amortyzacja, formularze miesieczne, zus osobno, kasa fiskalna itp.
    Ostatnio edytowane przez 1foto ; 04-01-2010 o 14:40

  5. #35

    Domyślnie

    enter, 74.20.Z
    Przy okazji zapytam, czy przy rejestracji Działalności Gosp. wpisuje się stare PKD z 2004r. i nowe od 2007r., czy już tylko nowe ? Jeśli macie godną polecenia księgową, chętnie skorzystam z info

  6. #36
    Dopiero zaczyna Awatar mekii
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Dobczyce
    Posty
    23

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ariene Zobacz posta
    enter, 74.20.Z
    Przy okazji zapytam, czy przy rejestracji Działalności Gosp. wpisuje się stare PKD z 2004r. i nowe od 2007r., czy już tylko nowe ?
    Tylko nowe, choć są jeszcze miejsca w edg-1 z tego co kojarze na pkd2004, choć pewnie 2004 zniknie niedługo.

  7. #37
    Bywalec Awatar simon83
    Dołączył
    Oct 2007
    Miasto
    Września
    Wiek
    42
    Posty
    216

    Domyślnie

    Potwierdzam, zostaje tylko kod PKD2007. Bodajże na wniosku jest informacja o tym.
    Pozdrawiam, Szymon Zdziabek
    Blog: http://szymon.zdziabek.net/blog

  8. #38
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ariene Zobacz posta
    enter, 74.20.Z
    Przy okazji zapytam, czy przy rejestracji Działalności Gosp. wpisuje się stare PKD z 2004r. i nowe od 2007r., czy już tylko nowe ? Jeśli macie godną polecenia księgową, chętnie skorzystam z info
    Jeśli chodzi o księgową to polecam Alę z streamsoft . W wersji max można prowadzić nawet 2 firmy, jest pełna amortyzacja itp. Pełna integracja z okienkami i w miarę intuicyjny program. Najtańsze a jednocześnie najlepsze co można wymyślić w tej cenie. Jak wszystko wypełnia się rzetelnie to i wydruk PIT na koniec roku to automat


    A co do haraczy na rzecz księgowych to ja mam dwojakie podejście.
    1. Jeśli mamy duży ruch w papierach - handel, usługi i inne duperele, kiedy w miesiącu jest kilkanaście/kilkadziesiąt faktur zakupu i kupę z kasy fiskalnej to jasne, że księgowy się nada. Jest co wpisywać i co odliczać, lepiej się nie mylić i wiedzieć jaki obrót robić
    2. Jeśli natomiast mamy tylko kilka usług fot w miesiącu i trochę zakupu, to raczej nie warto płacić księgowemu. Wystarczy trochę się zaznajomić z podstawowymi rzeczami a resztę załatwi program do obsługi księgowości (np. ten co napisałem wyżej). Właściwie, w każdym przypadku czy mamy księgowego czy nie jakieś podstawy trzeba mieć, bo np. zaplanować rozwój firmy musimy raczej sami.
    I żeby nie było - w mojej pierwszej deklaracji vat-r miałem parę pomyłek i po wezwaniu do US złożyłem korektę. Potem miałem kontrolę księgowości tyczącej się zwrotu VAT i jakoś mi nikt nic nie urwał . Ważne tylko żeby mega głupot nie narobić.
    Ostatnio edytowane przez magart ; 09-02-2010 o 16:24
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  9. #39

    Domyślnie

    witajcie.
    jakie polecacie darmowe oprogramowanie do prowadzenia KPiR oraz wystawiania rachunków uproszczonych? na windowsa....
    pozdrawiam
    Paweł

  10. #40
    Bywalec Awatar galekeg
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Lublin
    Wiek
    55
    Posty
    167

    Domyślnie

    Darmowego oprogramowania jest dużo, każdy jednak ma pewne ograniczenia i sam musisz zdecydować co Ci nie będzie przeszkadzało,
    N.p.Do KPIR Mała Księgowość ze strony Rzeczypospolitej a tylko do rachunków to jakiś darmowy arkusz kalkulacyjny.
    !!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
    Oczywiści Rzeczpospolitej
    http://www.rzeczpospolita.pl/mala_ks/
    Ostatnio edytowane przez galekeg ; 09-05-2010 o 09:13 Powód: Automerged Doublepost
    SMENAZENITPRAKTICA(1 rok nikon)CANONCANON DIGITAL x2

Strona 4 z 29 PierwszyPierwszy ... 2345614 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •