leszek25, piszesz, że chcesz robić sam papiery, ok, nic w tym szczególnego, jeżeli masz trzy fakturki na krzyż w miesiącu do zaksięgowania. Jedną ze sprzedaży usług, dwie z zakupu paliwa, czy jakiegoś filtra, czy karty pamięci, raz w roku kupisz obiektyw, a raz na trzy lata kompa + zus co miesiąc. Luzik i wtedy szkoda kasy. Jeżeli masz ludzi, wynajmujesz pomieszczenia i prowadzisz sprzedaż różnych towarów i usług, wtedy jak piszą koledzy BIURO lub samemu komputerowo z ciągłym śledzeniem przepisów (nie jest tak źle, jeżeli idzie o zmiany).
Nie wiem z czym masz problemy bo piszesz ogólnikowo. Wzjamenych porad nie oczekuj za dużo, bo co kraj (US) to obyczaj. Jednak w prostych sprawach pewnie ktoś ci pomoże zawsze.
Na początek polecam lekturę portalu infor.pl . Jest tam cała masa informacji, które ci się przydadzą na co dzień. znalazłem coś tutaj:
http://www.sciaga.pl/tekst/21232-22-...rzeprowadzania
Jeżeli jak pisali inni, coś kupowałeś na sprzedaż to robisz inwentaryzację na koniec roku obrachunkowego (dla ciebie podatkowego/kalendarzowego) i to zminusowujesz w deklaracjach pomniejszając zakup, czyli zwiększajac sprzedaż. W nowym roku wprowadzasz to na stan ponownie.
Bardzo wiele również masz tutaj w tym portalu.
http://www.vat.pl/ewidencja_i_wykaz_...rwale_1674.php
Jeżeli chodziło ci o zakupy sprzętu foto na własne cele, to powinieneś mieć tzw. ewidencję środków trwałych a nie robić co roku spis z natury. To robi się czasami (chyba co 4 lata) po to aby zaktualizować wartość majątku (zalecam sprawdzenie w ustawie o rachunkowości, bo nie pamiętam, robiłem to daaaawno temu).