Strona 3 z 29 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 286

Wątek: Sposoby rozliczania w firmie prowadzącej usługi fotograficzne

  1. #21
    Dopiero zaczyna
    Dołączył
    Dec 2008
    Miasto
    małopolskie
    Wiek
    46
    Posty
    33

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Każdy robi co umie, jeden zdjęcia inny papiórki i liczenie.. A i każdy swoją pracę ceni..
    Sorki za OT pozdrawiam

  2. #22
    Bywalec Awatar MarcinekP
    Dołączył
    Jul 2005
    Miasto
    Kostrzyn nad Odrą
    Wiek
    47
    Posty
    114

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    witam serdecznie, prowadzę swoja ksiegowość sam, dopiero w sumie zaczynam, czy któs byłby mi w stanie pomoc, pare dylematow rozwiązać; mam dosc długi zestaw bardzo konkretnych pytan, np o to gdzie ujmowac poszczegolne zakupy, chocby obiektywy, bo z tego co sie zorientowalem to nie ma jednomyslnosci;
    mam ksiazke przychodow i rozchodow, zasady ogolne i bez vatu na razie;
    chcialbym tez wiedziec co ze spisem z natury(inwentaryzacja) na koniec roku, czy nas tez to dotyczy??!!!
    mozemy ew na priv pogadac (moze tez na skypie)
    bede wdzieczny za kazda najmniejsza nawet reakcje
    mam nadzieję,że są tu w ogole tacy, ktorzy mają w tym doswiadczenie
    pozdrawiam
    leszek
    ps. a moze odrebny dzial na tym forum stworzyc wlasnie zwiazny z wzajemnymi poradami ksiegowymi??? jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Witam,
    jak masz konkretne pytania pisz na priv postaram sie pomóc.
    A co do haraczu... ja bym tego tak nie nazywał, bo problem zaczyna się gdy u drzwi stoi UKS

    pozdrawiam
    ___
    Canon

  3. #23
    Uzależniony
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    615

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    ps. a moze odrebny dzial na tym forum stworzyc wlasnie zwiazny z wzajemnymi poradami ksiegowymi??? jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Ogólna zasada jest taka, aby zgadzało się to, co jest po stronie "winien" z tym, co po stronie "ma".

  4. #24
    Początki nałogu
    Dołączył
    Oct 2008
    Miasto
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    47
    Posty
    378

    Domyślnie

    Przede wszystkim zakup sobie jakiś fajny program do księgowości. Są w cenie od 150 do 500zł. Kiedyś chciałem sobie wszystko w książki papierowe wpisywać i wyszło że lepiej się edytuje w solidnym programie księgowym.
    EOSy, 17-40/4L, 24-70/2.8L, 50/1.8, 85/1.8, 100-300/4.5-5.6, Raynox 250, manfrotto, 420EX, 580EX I, II, elinchrom+ skyport.
    www.magaczewski.blogspot.com
    www.fotogaleria.magaczewski.pl

  5. #25

    Smile

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    ps. a moze odrebny dzial na tym forum stworzyc wlasnie zwiazny z wzajemnymi poradami ksiegowymi??? jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Witam

    Wiedza księgowa kosztuje, tak jak fotografia czy inne rzeczy. Płacąc 100-200PLN ( te grosze nazwałeś haraczem) co miesiąc nie musiałbyś się martwić o to gdzie co wpisać, robić remanent nie robić itp no i jeszcze księgowy coś by Ci doradził. Wcale nie musisz korzystać z biur rachunkowych żeby ktoś prowadził Twoją księgowość.

    Pzdr.M>S>

  6. #26
    Początki nałogu Awatar jadeit
    Dołączył
    Nov 2004
    Miasto
    Zielona Góra
    Posty
    466

    Domyślnie

    tak
    100 + vat
    vat idzie w vat a 100 w koszty

    ja tyle płace

    Aby mieć spokojną głowę "opłaca" się dać 100.
    Choć słyszałem ze w przypadku błędów i tak Twoja głowa poleci hmmmm.

    tak btw. podjąłbym się, przynajmniej spróbował, sam prowadzić KPiR
    ale znajomość lokalnej interpretacji przepisów przez US jest nie do przeskoczenia przynajmniej na moim podwórku.
    Czytając czasem ustawy czy inne papiery urzędowe faktycznie widze ze recenzent i tłumacz jest niezbędny. Stąd dowolność interpretacji. IMO żenada

    pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jadeit ; 30-12-2009 o 23:52
    un point c'est toi
    fotki są tu: http://www.asfalt.net.pl/main.aspx?page=3&uid=10

  7. #27
    Bywalec Awatar 4kwiatek
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    T-miasto
    Posty
    230

    Domyślnie

    Hi...
    Cytat Zamieszczone przez jadeit Zobacz posta
    tak
    100 + vat
    vat idzie w vat a 100 w koszty

    ja tyle płace

    Aby mieć spokojną głowę "opłaca" się dać 100.
    Choć słyszałem ze w przypadku błędów i tak Twoja głowa poleci hmmmm.
    Vat idzie w VAT jak jesteś vatowcem. Jak nie (lub np ustawa zakazuje odliczenia vatu - np przy paliwie do osobówki) to idzie w koszty.

    Kwestia odpowiedzialności jest związana z rodzajem umowy zawartej z biurem rachunkowym. Jeśli umowa ogólnie rzecz biorąc jest zarejestrowana w US to biuro ponosi odpowiedzialność przez US (do wspomnianego UKS jeszcze daleko). Jeśli umowa nie jest "zarejestrowana" w US to tak naprawdę wynająleś "panią" które obiecuje że dobrze wklepie we właściwe rubryczki dokumenty, ale odpowiedzialności żadnej nie poniesie.

    Biura są różne - jedne nie boją się walczyć o prawa swojego klienta i odliczają rzeczy nieco kontrowersyjne. Inne nie chca mieć kłopotów i dodatkowej roboty i odwalają wszystko co wprost nie wynika z umotywowanych kosztów. Co ciekawe - kwota jaką płacisz - nie ma związku ze sposobem działania biura.

    Co do obiektywów - generalnie czas ich użytkowania mówi że jest to środek trwały. Tym samym zasadniczo powinno się go amortyzować. Jednakże ustawa pozwala na jednorazowe umorzenie środka trwałego o ile jego wartość nie przekracza określonego progu (nie pomnę teraz jakiego - kiedyś to było 3600 zł - w przypadku niewatowca brutto). W takim przypadku należy go wpisać w ewidencję środków trwałych i w całości umorzyć w miesiącu zakupu. W przeciwnym przypadku co miesiąc należało by odliczać wartość amortyzacji.

    Co do inwentaryzacji - jeśli nie masz magazynu to nie bardzo co masz inwentaryzować. Ewidencję środków trwałych i ewidencję wyposażenia powinieneś prowadzić na bieżąco. Jednakże gdy cokolwiek zakupiłeś z myślą o dalszej odsprzedaży i wpisałeś w KPiR w pozycję "zakup towarów" a nie w "koszty pozostałe" - to musisz "magazyn" rozliczyć. Towar w magazynie w momencie zakupu wchodzi w koszty KPiR, ale nie sprzedany przed końcem roku "wypada z kosztów".

    Przykład - zakup papieru foto do labu - nie jest zakupem towaru, tylko zakupem materiałów - gdyż dopiero po uzdatnieniu jest sprzedawany jako gotowa odbitka.

    Zakup negatywów może jak najbardziej być zakupem na magazyn gdyż w większości zakładów można go kupić bez dodatkowej usługi tylko po doliczeniu marży.

    Pozdrawiam...

    P.S.
    To żadna wiedza tajemna. Powdrażasz przez 10 lat systemy FK w dużych firmach i biurach rachunkowych... to dopiero zobaczysz ile ciekawych rzeczy można odliczyć .
    Ostatnio edytowane przez 4kwiatek ; 31-12-2009 o 00:36

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar bebesky
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    kielce
    Wiek
    54
    Posty
    1 231

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    [rotfl]
    znam podobnego do ciebie.
    po kontroli papierków poprosił biuro o pomoc
    okazało się że biuro porozliczało mu rzeczy w taki sposób o jakim nie miał najmniejszego pojęcia. Dzięki temu zapłacił urzędowi skarbowemu mniej o około 8000 zł. Ponadto biuro przejęło całą księgowość i teraz gościa nic nie interesuje Ponadto z tego co wiem w tym roku ten haracz będzie mniejszy niż to co zyska
    o fotografii im więcej wiem tym mniej wiem a efekty coraz gorsze

  9. #29
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Gdańsk
    Posty
    103

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez leszek25 Zobacz posta
    jestem przeciwnikiem haraczów dla biur rachunkowych
    Ryzykanckie podejście !
    Tak może mówić ten kto ma " w małym palcu " prowadzenie księgowości, jest na bieżąco ze zmieniającymi się przepisami i interpretacjami do tych przepisów, itp.
    Tak może też mówić Twój potencjalny klient: po co mam płacić fotografowi, kupię aparat i sam sobie zrobię zdjęcia.
    Mam umowę z biurem rachunkowym i śpię spokojnie.

  10. #30
    Bywalec Awatar lamerok
    Dołączył
    May 2005
    Miasto
    okolice Wawy
    Posty
    184

    Domyślnie

    A czy ktoś korzystał z płyty:
    http://www.swiatobrazu.pl/wzory_umow...fotografa.html
    I czy warto ?

Strona 3 z 29 PierwszyPierwszy 1234513 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •