Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: Zakup sprzętu - fotografia biżuterii

  1. #11
    koniofix
    Guest

    Domyślnie

    kochani, dziękuję wam za rady. Cieszę się że się martwicie poziomem mojej wiedzy fotograficznej. Muszę wam wyjaśnić że po prostu jestem zmuszony zacząć od tyłu - sprawa dotacji i wydania pieniędzy. Potem przyjdzie czas na naukę.

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koniofix Zobacz posta
    Muszę wam wyjaśnić że po prostu jestem zmuszony zacząć od tyłu - sprawa dotacji i wydania pieniędzy. Potem przyjdzie czas na naukę.
    W takim razie myslę, że zestaw proponowany przez panka byłby w sam raz
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  3. #13
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Czarno to widzę !
    Robiłem kiedyś okucia kaletnicze i nie wspominam tego dobrze. Może nie było tak tragicznie jak przy bombkach choinkowych ale i tak nie zbliżyłem się nawet do katalogów tych samych okuć zrobionych we Włoszech . Przy biżuterii pojawią się te same problemy :bliki, refleksy, rozpiętość, głębia ostrości. Lampy muszą być naprawdę wydajne. Nie wiem czy światło stałe nie będzie lepsze. Będzie można dłużej przysmażyć. Ja swoimi 250tkami nieraz naświetlałem dwukrotnie tą samą klatkę .

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar pank
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    wawa
    Posty
    1 502

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o wydajność to światło stałe jest dużo słabsze, można dłużej naświetlać ale efekt jest gorszy.
    Nazywam się Piotr Knap, to i informacja że moje nazwisko można wyguglać nie jest zdaje się sprzeczne z 8 punktem regulaminu forum więc nie rozumiem czemu zostało to usunięte. Albo inaczej, rozumiem, ale powód jest dość żenujący

  5. #15
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Będzin
    Wiek
    46
    Posty
    113

    Domyślnie

    Slider...
    człowiek się pyta na forum czym różni się i co określa parametr 100 lub 50 a Ty wyjeżdzasz ze "skombinowaniem pierścieni"? To tak jak byś świeżo upieczonego kierowcę zaraz po egzaminie na prawko pytał czy chce się przejechać autem ze szperą...

    Wg. mnie konifix ma się nauczyć dopiero "czym to się je"... więc taki zestaw (40D + 100 f/2.8 + oświetlenie stałe + mini namiot + plexa biała i czarna jako podstawka) to i tak za wiele. Zresztą... ja bym chyba na jego miejscu rozważył zakup 450ki zamiast 40-ki... bo jeśli to ma być sprzęty wykorzystywany tylko do tego to chyba jednak przerost formy nad treścią... ale to zależy co kto chce i ile może przeznaczyć na to kasy - nawet jesli może wydać mniej.
    Wiem, że nic nie wiem :/

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chiron Zobacz posta
    Wg. mnie konifix ma się nauczyć dopiero "czym to się je"... więc taki zestaw (40D + 100 f/2.8 + oświetlenie stałe + mini namiot + plexa biała i czarna jako podstawka) to i tak za wiele.
    Jeśli chodzi o stosunek umiejętności/posiadany sprzęt to oczywiscie, że za dużo, ale w tym momencie to akurat nie jest nasz problem. Naszym zadaniem jest wskazać autorowi zestaw docelowy do tego typu fotografii, bo teraz na to jest pora. Potem bedzie martwił sie nauką (a może nie bedzie) ale to też nie powinno nas martwić, pytanie było proste i nie zawierało miliona zmiennych które wszyscy tu uwzględniają:-)

    A "wyjezdżam z pierścieniami" bo chcę zauważyć, że duże skale odwzorowania mozna uzyskac na kilka sposobów, nie tylko kupujac obiektyw macro, co czasem tez może być opłacalne, bo tańsze..

    Pozdrawiam
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  7. #17
    Bywalec
    Dołączył
    Mar 2005
    Miasto
    Będzin
    Wiek
    46
    Posty
    113

    Domyślnie

    No tak. Racja. Można i tak.
    Wiem, że nic nie wiem :/

  8. #18
    Uzależniony Awatar Sławek
    Dołączył
    Apr 2008
    Miasto
    Częstochowa
    Wiek
    62
    Posty
    968

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pank Zobacz posta
    Jeżeli chodzi o wydajność to światło stałe jest dużo słabsze, można dłużej naświetlać ale efekt jest gorszy.
    Oczywiście że słabsze...!
    Ale łatwiej nowicjuszowi nad nim zapanować ! Podłączy aparat do kompa i będzie smażył ekspozycje obserwując od razu efekty na monitorze.

  9. #19
    Bywalec Awatar Raus
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Nowogard
    Posty
    120

    Domyślnie

    Dodam że co do obiektywu to równie dobrze może to być Canon 60mm Macro f2.8.

    A jesli chodzi o światło to oczywiście lepsze efekty da światło błyskowe od stałego, ale tak jak ktoś wcześniej napisał - początkującemu chyba łatwiej będzie zapanować nad światłem stałym.

    Sam cykałem Canonem 60mm plus 3 żarówki świecące światłem stałym i efekty od biedy mogą być
    Canon 5D / C50 1.8 / S17-35 2.8-4 HSM / C100-300 USM / Helios 44M-4 + Radziecki Mieszek / 430EX

  10. #20
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jun 2009
    Posty
    2 746

    Domyślnie

    Canon 60/2,8 macro może być kłopotliwy w użyciu w namiocie bezcieniowym ze względu na małą odległość ostrzenia.Oświetlenie namiotu oczywiście światłem stałym.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •