Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 60

Wątek: 85mm/1.8 vs 70-200/2.8

  1. #41
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Tamten link zarzuciłem na szybko, nie czytając co tam jest bo kojarzyłem nazwę
    Cytat Zamieszczone przez http://carewicze.republika.pl/stplrecfoto.html
    aberracja chromatyczna lateralna - powiekszenie obrazu zmienia
    sie w zaleznosci od dlugosci fali swiatla.

    Jeszcze jedno co wygooglałem :
    Cytat Zamieszczone przez http://www.kenrockwell.com/tech/lenstech.htm
    Axial or Longitudinal Chromatic Aberration means colors focus nearer or farther away. The problem is they come to focus at different places along the lens axis. You see this manifested as different colors coming in and out of focus at different places.
    Ostatnio edytowane przez micles ; 25-05-2009 o 00:09

  2. #42
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Raczej purple fringing http://en.wikipedia.org/wiki/Purple_fringing

    Although the above chromatic aberrations can be purple in color under certain circumstances, "Purple Fringing" usually refers to a typical digital camera phenomenon that is caused by the microlenses. In simplified terms purple fringing is "chromatic aberration at microlens level". As a consequence, purple fringing is visible throughout the image frame, unlike normal chromatic aberration. Edges of contrasty subjects suffer most, especially if the light comes from behind them, as shown in the example below. Blooming tends to increase the visibility of purple fringing.


    http://www.dpreview.com/learn/?/Glos...rration_01.htm
    Ostatnio edytowane przez dr11 ; 25-05-2009 o 00:25
    .

  3. #43

    Domyślnie

    Witam. Ja też mam oba. Pod pewnymi względami te szkła są podobne: np. ostre od pełnego otworu, a superostre po lekkim przymknięciu, mają piękne rozmycie tła, są solidnie wykonane, ale pod pewnymi wzgledami niezastąpione- 70-200 uniwersalnością i łatwością bezwysiłkowego użycia, oraz długą ogniskową (200 to jednak 200mm), a 85/1,8 przede wszystkim znacząco większą jasnością. Głębia ostrości przy 85/1,8 jest zauważalnie płytsza i dająca bardziej malarskie efekty na krótkim dystansie. Przy tym z 70-200 z powodu ciężaru szkła rzadko udaje mi się utrzymać z ręki dłuższe czasy niż 1/100 sek, a z 85 bez wysiłku nawet 1/45. To gigantyczna różnica w zdjęciach w marnym świetle zastanym. Oba warte grzechu.

  4. #44
    Pełne uzależnienie Awatar pan.kolega
    Dołączył
    May 2008
    Posty
    2 817

    Domyślnie

    Ten denaturat w 85/1.8 to chyba jednak aberracja chromatyczna szkła.

    Dwa pstryki w odstępie 3 sekund f/2.2. Na jednym ptaszek ma aberracje, na drugim nie. Dlaczego? Oczywiście fokus może być trochę różny, ale niewiele, pozycja w kadrze trochę inna. (prześwietlone, bo ISO było 1600 przez przypadek)






  5. #45
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    Ja mam cuś takiego :
    (JPG prosto z puchy, w picture style sharpness na 3, reszta na 0)

    Crop 100% :

    Resize całej foty :

    Na pomniejszeniu niby nic, ale w 100% widać jak wszystko się świeci na fioletowo i zielono. Fenomenem jest to, że sam napis 70-200 nie aberruje, więc moim zdaniem ten typ aberracji który występuje w 85 1.8 występuje poza GO. Kiedyś cholera gdzieś o tym czytałem, ale nie mogę sobie przypomnieć gdzie no!
    Ostatnio edytowane przez micles ; 25-05-2009 o 09:19

  6. #46
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Mieszacie wszystko razem. Chromatyczna nie ma z tym nic wspólnego, a ta od Miclesa toLongitudinal Chromatic Aberration. Polega na tym, że zabarwiony jest bokeh. Na inny kolor przed obszarem ostrości i na inny za. Na to cierpią nawet Zeissy i L-ki nie wyłączając 135/2.

  7. #47
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    No to tu :
    Cytat Zamieszczone przez micles Zobacz posta
    Jeszcze jedno co wygooglałem :
    Cytat Zamieszczone przez [url
    http://www.kenrockwell.com/tech/lenstech.htm]Axial[/url] or Longitudinal Chromatic Aberration means colors focus nearer or farther away. The problem is they come to focus at different places along the lens axis. You see this manifested as different colors coming in and out of focus at different places.
    trafiłem w końcu w to o co mi chodziło Na C70-200 2.8 nie rzuciło mi się to ani razu w oczy...

  8. #48
    Początki nałogu Awatar Szczur88
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warsaw
    Wiek
    36
    Posty
    384

    Domyślnie

    Bo to tak jest z tymi drobnymi wadami, robisz zdjęcia, myślisz, że masz idealne szkło, a potem poczytasz forum, i się dowiadujesz, że połowa (albo i więcej) Twojej torby fotograficznej to chłam z wadami optycznymi
    www.t-jack.pl
    Sprzęt: 5D mk II, 30D, 17-40/4L USM, 85/1,8 USM, 50/1,2L USM, 100/2,8L Macro, 135/2L USM, 2x580EX II, 6x430EX II, 2x430EX, Pocket Wizard Transcivers, lampy studyjne Bowens + akcesoria.

  9. #49
    Zablokowany
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    35
    Posty
    4 359

    Domyślnie

    70-200 2.8 jest dla mnie nadal idealna

  10. #50
    Uzależniony Awatar Blindseeker
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    45
    Posty
    522

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Szczur88 Zobacz posta
    Bo to tak jest z tymi drobnymi wadami, robisz zdjęcia, myślisz, że masz idealne szkło, a potem poczytasz forum, i się dowiadujesz, że połowa (albo i więcej) Twojej torby fotograficznej to chłam z wadami optycznymi

    Dłatego trzeba mniej czasu spędzać na forum a więcej robiąc zdjęcia

Strona 5 z 6 PierwszyPierwszy ... 3456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •