Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 54

Wątek: Canon 100 f/2.8 vs 180L f/3.5 - MAKRO

  1. #31
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agema Zobacz posta
    Jeśli mógłbyś bardziej szczegółowo objaśnić te wpływy cropa na całokształt ?
    1. jaki wpływ ma crop na ogniskową ?
    2. jaki wpływ ma odległość od przedmiotu w kadrze na , ogniskową, skalę odwzorowania , i GO ?
    3.Jaki wpływ powyższe czynniki mają na tzw-głębię -?
    Crop wpływa na obraz z danego obiektywu dokładnie tak jak TC o krotności cropa. TC i crop robią dokładnie to samo, wycinają kawałek obrazu za obiektywem.

  2. #32
    Pełne uzależnienie Awatar gietrzy
    Dołączył
    Feb 2004
    Posty
    5 727

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JaBlam Zobacz posta
    Jak kto nie wierzy, niech poszuka na necie.
    Niezłą fazę miałem jak pierwszy raz podpiałem pod D3 af-s 60/2.8 micro.... jest tak jak piszesz (czas się wydłuuuuuuża), ale mimo wszystko f/2.8 zostaje, imho (duży) plus dla Canona!
    the silence is deafening

  3. #33
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    ?Crop wpływa na obraz z danego obiektywu dokładnie tak jak TC o krotności cropa. TC i crop robią dokładnie to samo, wycinają kawałek obrazu za obiektywem.


    A co się stanie jak nie podepnę TC równego krotności Cropa , tylko po prostu podejdę bliżej do obiektu ?
    Ostatnio edytowane przez agema ; 28-03-2009 o 22:43

  4. #34
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agema Zobacz posta
    Względnie się zgodzić można , czy ma to wpływ na GO ?
    A co się stanie jak nie podepnę TC równego krotności Cropa , tylko po prostu podejdę bliżej do obiektu ?

    A TC ma wpływ na GO? Ma. Crop też.
    Podchodzenie do obiektu ma zasadniczy wpływ na GO. GO b. szybko maleje z podchodzeniem do obiektu.
    Ostatnio edytowane przez fret ; 28-03-2009 o 22:53

  5. #35
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    Przepraszam, ale głupoty opowiadasz, crop nie ma najmniejszego wpływu na GO , bo niby jaki ?Uważasz że , dla uproszczenia , dwa zdjęcia zrobione C5D jedno, C40 D drugie , tym samym obiektywem , przy tej samej przysłonie , będą miały inną GO ?

  6. #36
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2007
    Posty
    1 503

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agema Zobacz posta
    Przepraszam, ale głupoty opowiadasz, crop nie ma najmniejszego wpływu na GO , bo niby jaki ?Uważasz że , dla uproszczenia , dwa zdjęcia zrobione C5D jedno, C40 D drugie , tym samym obiektywem , przy tej samej przysłonie , będą miały inną GO ?
    Nie przepraszaj, tylko pomyśl, a jak Ci się nie chce, to przeszukaj stare wątki. Temat był wałkowany z rok temu. Włącznie z przykładami z cropa i FF. Praktyka potwierdziła teorię.
    Dla uproszczenia, to jak chcesz uzyskać takie same kadry, to nie możesz podpiąc tego samego obiektywu do cropa i FF. Kombinuj albo przekopuj stare wątki
    Trochę pomogę Ci w myśleniu. Krążki rozproszenia przyjmowane do wyznaczania GO są różne na cropie i FF.

  7. #37
    Bywalec Awatar christof
    Dołączył
    Nov 2007
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    42
    Posty
    203

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez agema Zobacz posta
    Przepraszam, ale głupoty opowiadasz, crop nie ma najmniejszego wpływu na GO , bo niby jaki ?Uważasz że , dla uproszczenia , dwa zdjęcia zrobione C5D jedno, C40 D drugie , tym samym obiektywem , przy tej samej przysłonie , będą miały inną GO ?
    Polecam ten adres: http://www.dofmaster.com/dofjs.html

  8. #38
    Coś już napisał
    Dołączył
    Nov 2008
    Posty
    56

    Domyślnie

    wiesz co ? To że wątki są stare to nie znaczy że są wyznacznikiem prawdy..
    Krążki rozproszenia nic kompletnie tu do rzeczy nie mają !
    -Dla uproszczenia, to jak chcesz uzyskać takie same kadry, to nie możesz podpiąc tego samego obiektywu do cropa i FF. Kombinuj albo przekopuj stare wątki -
    Owszem , mogę , do cropa i FF , dokładnie takie same , stawiam skrzynkę piwa że przegrasz !
    Dla ułatwienia dodam że meritum leży w skali odwzorowania .

  9. #39
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Mar 2007
    Posty
    3 053

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fret Zobacz posta
    Nie przepraszaj, tylko pomyśl, a jak Ci się nie chce, to przeszukaj stare wątki. Temat był wałkowany z rok temu. Włącznie z przykładami z cropa i FF.
    Ja bym nie był tak opryskliwy i sam pomyślał. Podpowiem: TC zabiera światło (wpływając tym samym na GO), a mniejsza matryca nie...
    EOS - conditio sine Kwanon...

  10. #40
    Pełne uzależnienie Awatar trampek
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Rzeszow, Poland
    Wiek
    43
    Posty
    1 546

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez JaBlam Zobacz posta
    W to zacne swiatlo 2.8 nie wierz tak do konca bo zwiazane jest to z odlegloscia i kosztowac cie to moze dluzsze naswietlenie z taka przyslona. .. im blizej tym swiatlo sie traci. Wlasnie na Nikonach to wychodzi - podpialem do puszki Nikona 105 2.8 i 90 2.8 macro i okazuje sie, ze przy powiekszeniu 1:1 niestety swiatlo spada i wymusza uzycie 3.5 i wyzej

    szukalem na czym polega problem bo przeciez w Canonie mozna ustawic 2.8 zawsze. I okazalo sie, ze owszem mozna, ale jest to troche oszukane. Ze parametry ekspozycji zmieniaja sie tak jakby trzeba bylo naswietlac z wieksza przyslona.

    Jak kto nie wierzy, niech poszuka na necie. 2.8 udalo mi sie uzyskac dopiero jakies 50 cm od obiektu fotografowanego (czyli przy portrecie)... robiac robaka w skali 1:1 nestety... 2.8 to bajka. Ale czy kto robi makro na 2.8?


    A zeby nie byc goloslowny:
    -cześc
    zakupiłem sobie używany obiektyw tamron 90mm/2.8 Sp Macro 1:1 ,jest to starsza wersja,nie Di.
    Po podpięciu pod nikona D700 i wybraniu preselekcji przysłony mam problem.
    mianowicie:
    ustawiam przysłone na 2.8 i kiedy naciskam spust migawki do połowy żeby ustawic ostrośc,w obiektywie zmienia się przysłona,czym bliżej obiektu jedzie mordka to się przesłona zmienia pomiedzy 2.8 a chyba 5.6 ,mam ustawiony obiektyw na FULL.
    czy to normalne ,jak jest u Was??

    -2.8 będziesz miał tylko na ostrości ustawionej na nieskończoność

    -miałem kiedys takiego Tamrona podpiętego do Eosa 5 (analog) i nie przypominam sobie żeby takie rzeczy się działy

    -Robił to samo, ale cię oszukiwał.
    Przy ostrzeniu na bliższe odległości (a zwłaszcza zakres makro) odsuwany jest układ optyczny - to normalne zjawisko w każdym obiektywie. Spada też wtedy oczywiście ilość światła dochodząca do matrycy. W przypadku obiektywów potrafiących uzyskać skale odwzorowania rzędu 1:1 ten efekt jest tym bardziej zauważalny. I teraz są dwa wyjścia - albo aparat przekalkuluje parametry ekspozycji mając zablokowaną daną o przesłonie i w związku ze spadkiem światła przedłuży czas naświetlania (i tak się dzieje w Canonach), albo poda faktyczne światło obiektywu w danym momencie i dopasuje ekspozycję (i tak się dzieje w Nikonach).
    efekt ten nazywa sie efective f-number.
    w canonie 100 przy odwzorowaniu 1:1 dla 2,8 ta liczba to 5,9. Czyli majac nawet na wyswiaetlaczy 2:8 wpada tyle swiatla co przez dziure 5.9. Wystarczy zajrzec do instrukcji (tak obiektywy tez ja maja
    sytuacja dotyczy szkiel z IF . Tamron o ktorym mowiles zmienia dlugosc i zachowuje parametry dzieki temu.
    Co do tematu watku to sam sie chyba namowie na sigme 50. tania, ostra lekka i MALA!!!
    R5, R6,RF10-20, RF1535, RF2870, RF50L, RF85L, RF70200 2.8, M1 Max

Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy ... 23456 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •