Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 30

Wątek: Czy nie zahaczy o lustro?

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mate00sh Zobacz posta
    Ale którego Tessara masz? Ja mam takiego z srebrno czarnymi pierścieniami ostrości i przysłon i musiałem spiłować tylny kołnierz, żeby nie blokował lustra w 50E.
    Czarny, ze srebrno-czarnym pierścieniem - chyba ten sam. Z tyłu rzeczywiście przy ostrzeniu się coś wysuwa, ale na tyle niewiele, że nie wyłazi poza przejściówkę.

    Nie pamiętam, czy podpinałem ten obiektyw jeszcze do analogu...

    Czy to blokowanie lustra było na tyle delikatne, że nie zostało ono uszkodzone?
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  2. #12
    Pełne uzależnienie Awatar mate00sh
    Dołączył
    Mar 2008
    Miasto
    Warszawa & Mysiadło
    Wiek
    45
    Posty
    1 312

    Domyślnie

    Uszkodzić się nie uszkodziło, ale nie zamknęło się do końca i nie opadło dopóki nie przekręciłem pierścienia ostrości. W moim egzemplarzu za tylną soczewką była jeszcze 4 milimetrowa tuleja (nie wiem po co). wystarczyło ją ostrożnie spiłować i teraz jest ok. W 30D możesz nie mieć tego problemu, bo lustro jest mniejsze niż w analogu i może się wyrabiać.
    "Aparat fotograficzny jest dla artysty kolejnym narzędziem. Jeżeli się nad tym zastanowić, to jest to mechanizm podobny do skrzypiec. To artysta jest w stanie tworzyć sztukę nie aparat." - Brett Weston

  3. #13
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Ja już w innym wątku na tym forum pisałem, że mi też się trafiło szkło, które w kliszowym eosie 5 zawadza o lustro, jest to takumar 50/1,4 i helios 58/2. Oba, o ile dobrze pamiętam, ustawione na nieskończoność lub w pobliżu nieskończoności, zawadzają o lustro.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  4. #14
    Pełne uzależnienie Awatar Tomasz Golinski
    Dołączył
    Jul 2004
    Miasto
    Białystok
    Wiek
    46
    Posty
    8 623

    Domyślnie

    W moim Tessarze też jest taka tuleja, wystaje poza gwint M42, ale nie poza przejściówkę. Również bawiłem się wspomnianym heliosem 58/2 i też bez problemów (na bank na analogu). Podejrzewam, że jakieś dziwne przejściówki macie. Czy obiektywy ustawione na nieskończoność, rzeczywiście dają ostry obraz z nieskończoności czy są lekko przesunięte wobec płaszczyzny filmu?

    Sytuacja jest o tyle ciekawa, że przecież aparaty na m42 miały lustro tej samej wielkości...
    30D | 85/1.8 | 135/2 | 70-200/4 | T17-50/2.8 | 100-300/4.5-5.6 | 50/1.4 | 650 | 430EX | Sherpa 600r
    Zdjęcia - Iran, folk, jazz, wątek galeriowy


    FoFot.pl
    Canon IRC

  5. #15

    Domyślnie

    Witam ponownie!]
    Dziękuję za zainteresowanie wątkiem i za odpowiedzi. Zachęcony Waszymi opiniami, przezwyciężywszy wcześniejsze obawy, wkręciłem oba obiektywy w korpus EOS 100 (w zasadzie ELANA) - lustro podnosi się i opada normalnie, tj. żadnych zahamowań jego pracy nie stwierdziłem, również w skrajnych położeniach skali odległości, tj. przy nieskończoności. Tak na oko, to tuleja tylnej soczewki w Pancolarze wystaje jeszcze poza przejściówkę, ale góra 1mm; natomiast w Zenitarze krawędź przejściówki zrównała się z krawędzią tejże tulei obiektywu. Swoją przejściówkę zakupiłem na Allegro u użytkownika o nicku bodajże "ciecio 7" - ad. Tomasz - nie stwerdzam żadnego przekłamania przy nastawie na nieskończoność, choć to pewnie trudno stwierdzić bo przy zadanej przysłonie wystarczy nastawić hiperfokalną, żeby złapać ową nieskończoność

  6. #16
    Pełne uzależnienie Awatar ewg
    Dołączył
    Sep 2006
    Posty
    1 079

    Domyślnie

    http://www.panoramaplanet.de/comp/
    - Właściwie to link dotyczy cyfrowego 5D ale zawsze jakaś wskazówka. ;-)
    mój aparat: [Ô] , szkła: OOO , statyw: /i\ , fotki: \\\-:\

  7. #17
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tomasz Golinski Zobacz posta
    W moim Tessarze też jest taka tuleja, wystaje poza gwint M42, ale nie poza przejściówkę. Również bawiłem się wspomnianym heliosem 58/2 i też bez problemów (na bank na analogu). Podejrzewam, że jakieś dziwne przejściówki macie. Czy obiektywy ustawione na nieskończoność, rzeczywiście dają ostry obraz z nieskończoności czy są lekko przesunięte wobec płaszczyzny filmu?
    Sytuacja jest o tyle ciekawa, że przecież aparaty na m42 miały lustro tej samej wielkości...
    Przed chwilą wygrzebałem z dna torby kliszową piątkę canona i jeszcze raz podpiąłem super-takumara 50/1,4 a później heliosa 2/58. Mam dwie różne przejściówki eos/m42 i na obu przy ustawieniu obiektywu na nieskończoność tylna soczewka obiektywu niestety delikatnie za głęboko wchodzi w body eosa 5. Na tyle wchodzi, że lustro zawadza o obiektyw. Po minimalnym przekręceniu pierścienia ostrości tak na takumarze jak na heliosie lustro opada. Nie wiem czy na innych eosach i przejściówkach też tak jest ale na moim niestety jest. Na 5d sprawdzałem i wszystko jest ok. Poza tym czytałem na forum m42 że kilka osób miało podobne przygody z wyżej opisanymi szkłami, więc coś w tym musi być. Może to eos 5 jest inny, a może te przejściówki różne bywają.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  8. #18
    Coś już napisał Awatar koyot77
    Dołączył
    Jun 2005
    Miasto
    Świdnik/Lublin
    Wiek
    47
    Posty
    90

    Domyślnie

    Póki co jeszcze nie widziałem obiektywu który by tak wystawał jak MIR 1B 2.8/37 na nieskończoności prawie 4mm.
    w wątku http://canon-board.info/showthread.php?t=32582 zamieściłem porównanie. Temat 30mm również już był poruszany, oraz rozwiązanie jak sobie z tym poradzić dział Tips&Tricks tytuł postu Pentacon 30mm 1:3,5 kontra FulFrejm http://canon-board.info/showthread.p...light=fulfrejm

  9. #19
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Otwock
    Wiek
    44
    Posty
    577

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez koyot77 Zobacz posta
    Póki co jeszcze nie widziałem obiektywu który by tak wystawał jak MIR 1B 2.8/37 na nieskończoności prawie 4mm.
    w wątku http://canon-board.info/showthread.php?t=32582 zamieściłem porównanie. Temat 30mm również już był poruszany, oraz rozwiązanie jak sobie z tym poradzić dział Tips&Tricks tytuł postu Pentacon 30mm 1:3,5 kontra FulFrejm http://canon-board.info/showthread.p...light=fulfrejm
    Miałem mira 2,8/37 ale nie wpadłem na pomysł, żeby go podpinać pod analoga. Na 350d działał bez problemu. Z tym radzeniem to jest tak że jeśli kołnierz wystaje i daje się spiłować to wszystko ok, ale jeśli soczewka wystaje to już lipa bo szkła nie spiłujesz. Można delikatnie wykręcić szkło z przejściówki, ale nie wiem co będzie z ostrzeniem na nieskończoność.
    5d III; eos 5; EF15/2,8; 35L; 50/1,4; 85/1,8; 135L; 430ex; YN600ex; metz 58

  10. #20
    Uzależniony Awatar FlatEric
    Dołączył
    Jun 2007
    Posty
    572

    Domyślnie

    Można delikatnie wykręcić szkło z przejściówki, ale nie wiem co będzie z ostrzeniem na nieskończoność.
    Dokładnie to, co gdybyś o tyle samo wysunął ruchomy człon obiektywu za pomocą pokrętła ustawiania ostrości. Czyli pa pa nieskończoność.

    Pzdr

    Grzesiu
    SX160 IS, a przedtem wadliwy A530 wymieniony w ramach gwarancji na wadliwy A550.
    Analogowy DeviantArt
    Wypociny formalne
    Wypociny techniczne

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •