Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 31

Wątek: ef50/1.4

  1. #21
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Ale to tak jest. KAŻDY obiektyw otwarty do pełnej dziury co nieco mydli.
    No, mozna dyskutować. 135L jest żyletką od pełnej dziury, 200L również. 24-105 i 70-200/4 IS od f/4 też żyletki.
    Zgodzę się że z ultra jasnych szkieł poniżej f/2 to żyletek nie ma, chociaż z 5D jest pare całkiem ostrych np 35L.

    A co do C50/1.4 to on się robi akceptowalnie ostry od f/2. Egzemplarze które miałem miały mydło i tragiczny kontrast na f/1.4
    Ostatnio edytowane przez MMM ; 20-10-2008 o 21:29

  2. #22
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    No, mozna dyskutować. 135L jest żyletką od pełnej dziury, 200L również. 24-105 i 70-200/4 IS od f/4 też żyletki....

    http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/145/cat/11

    i obejrzyj blur index dla 24-105 EDIT: Na full frame oczywiście

    135L jest zdaje się jednym z nielicznych optymalizowanych pod pełną dziurę. To typowa portretówka, gdzie mała GO ma znaczenie

    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    .... Ale przy pełnej dziurze otwór jest na tyle duzy, że światlo przechodzi w wiekszych ilosciach bez żadnego załamania. Jedyne co mi przychodzi na mysl to to, że jesli wiązka światła dochodzaca do soczewek jest zbyt szeroka, to w późniejszej fazie nie mozna jej odpowiednio skupić. Ile jest w tym prawdy a ile fizycznej fantazji?
    Dochodzą problemy z jakością soczewek. Dużą trudniej wypolerować. Dodatkowo im większa powierzchnia tym więcej światła rozproszonego przy przejściu przez granicę ośrodków. Przyczyn jest zapewne więcej.

    Od zawsze regułka "sweet pointu" na 2 do 3 f-stopy od dołu była prawdziwa. Nie trzeba nawet specjalnie oglądać tych blur indeksów ))))))))))
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 20-10-2008 o 21:39 Powód: Automerged Doublepost

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  3. #23
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    http://www.slrgear.com/reviews/showp...uct/145/cat/11

    i obejrzyj blur index dla 24-105 EDIT: Na full frame oczywiście
    zobacz na optyczne
    Miałem ten obiektyw i moje odczucia są identyczne, z 5D od f/4 jest naprawdę niesamowita żyletka, i lepiej niż np. 85/1.8 przymknięte do 2.8. Widziałem też test na www.the-digital-picture w którym 24-105 z ostrością nie wypada najlepiej ale to widocznie efekt złej pracy AF albo jakiś gorszy egzemplarz. Możliwe że Canon tez po cichu coś poprawił w tym szkle i starsze serie są jakieś gorsze. Mam pare GB RAWów z tego obiektywu i naprawdę ostrość, kolor i kontrast są wspaniałe od f/4. Jak dla mnie to jeden z najbardziej udanych zoomów Canona. Do pełni szczęścia brakuje tylko 135mm na końcu skoro już szkło ma f/4.

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    135L jest zdaje się jednym z nielicznych optymalizowanych pod pełną dziurę. To typowa portretówka, gdzie mała GO ma znaczenie
    No właśnie, tylko co ma oznaczać ta "optymalizacja" ? Szkło jest bardzo ostre na f/2 a po przymknięciu jest na MTFach jeszcze lepiej, chociaż na zdjęciach już różnicy za bardzo nie widać. Mnie się wydaje że to po prostu "łatwa" ogniskowa do skonstruowania dobrego obiektywu. Jeśli się do tego dołoży materiały najwyższej jakości tak jak to ma miejsce w 135L to może tylko wyjść rewelacja. Przypuszczam że przy tej samej konstrukcji i szkłach obiektyw o krótszej ogniskowej będzie miał gorszy obraz i bardziej widoczne wady optyczne.

  4. #24
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta

    Cytat z optycznych: ...Użytkownicy tego obiektywu w połączeniu z Canonem 5D trochę narzekają na jakość obrazu w rogach. ...

    Ja mam dość krytyczny pogląd na metodologię z optycznych. Nie wszytko mi się u nich podoba. Zdecydowanie SLRGear.com budzi większe zaufanie.

    To, że jest ostro od f/4 nie zmienia faktu, że i ten obiektyw, jak każdy, ma swój "sweet point". Na f/4 jest dobrze, nawet bardzo dobrze ale na f/5.6 jest jeszcze lepiej

    To oczywiście nie zmienia faktu, że to bardzo dobry obiektyw - też go mam .


    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    ... Mnie się wydaje że to po prostu "łatwa" ogniskowa do skonstruowania dobrego obiektywu. Jeśli się do tego dołoży materiały najwyższej jakości tak jak to ma miejsce w 135L to może tylko wyjść rewelacja. Przypuszczam że przy tej samej konstrukcji i szkłach obiektyw o krótszej ogniskowej będzie miał gorszy obraz i bardziej widoczne wady optyczne.
    Pewnie tak. Dodatkowo dobrą stałkę jest łatwiej zrobić niż średniego zooma.
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 21-10-2008 o 09:18 Powód: Automerged Doublepost

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  5. #25
    Początki nałogu Awatar ewa_olsztyn
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Olsztyn
    Wiek
    65
    Posty
    311

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slider Zobacz posta
    Mnie w pierwszym strwożył nie tyle brak ostrości, co bokeh.. naprawdę w tym szkle tak wyglada, czy to niefortunna kombinacja przysłony, odległości i faktury tła?:-)
    Też bym to chciała wiedzieć. Bo jeżeli jest jak widać, to ja go na pewno nigdy nie kupię..
    Ostatnio edytowane przez ewa_olsztyn ; 21-10-2008 o 09:52

  6. #26
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ewa_olsztyn Zobacz posta
    Też bym to chciała wiedzieć. Bo jeżeli jest jak widać, to ja go na pewno nigdy nie kupię..
    Eeeeeeeee... ja bym szukał przyczyny gdzie indziej. Może trochę poruszone, może jakiś gówniany filtr UV na dodatek krzywo nakręcony. Jest milion możliwości. Po tym jednym zdjęciu to naprawdę nic powiedzieć nie można.

    Mam ten obiektyw i uważam, że to jeden z lepszych na rynku w tej cenie.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  7. #27

    Domyślnie

    jak dla mnie po tym jednym zdjęciu widać że obiektyw nie trafił może być to przyczyna że się poruszyłeś jak wspomnieli koledzy, wiedz o tym że przy tak jasnym szkle głębia jest bardzo mała i delikatne poruszenie powoduje już wyjście z niej.

  8. #28
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Może trochę poruszone, może jakiś gówniany filtr UV na dodatek krzywo nakręcony.
    Hmmm.. Filtra bym raczej o to nie obwiniał. Zauważ, że tylko to jedno ma taki bokeh, natomiast nastepne są nieco lepsze. To chyba ma coś wspolnego z GO. Jest za duża żeby zupełnie rozmyć tło, i za mała, żeby wyciągnąc większe szczegóły. No i do tego poruszenie, którego jednak Ty też się dopatrzyłeś:wink:
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  9. #29
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Zakopane
    Wiek
    41
    Posty
    81

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    Eeeeeeeee... ja bym szukał przyczyny gdzie indziej. Może trochę poruszone, może jakiś gówniany filtr UV na dodatek krzywo nakręcony. Jest milion możliwości. Po tym jednym zdjęciu to naprawdę nic powiedzieć nie można.

    Mam ten obiektyw i uważam, że to jeden z lepszych na rynku w tej cenie.
    hoya hmc super - prawidłowo wkręcony :-)

  10. #30
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Zakopane
    Wiek
    41
    Posty
    81

    Domyślnie

    obiektyw ustawia ostrość jak mu pasuje... jeśli ostrzę manualnie wszystko jest ok... najlepsze jest to że po umieszczeniu aparatu na statywie i wykonaniu 5klatek tego samego przedmiotu przeważnie na 1-2 ostrość jest prawidłowa. Czyli obiektyw kwalifikuje się do serwisu??
    40D+50D+T17-50/2.8+50/1.4+70-200/4L+580ex II+580ex

Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •