Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Wątek: ef50/1.4

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Nie widze tak dobrze, żeby ostrość oceniać, ale ani to twarz, ani klamra od paska, ani tło nie jest ostre. Ale to przez kompresję zdjęcia, trzeba by było sprawdzić na oryginale

    Mnie w pierwszym strwożył nie tyle brak ostrości, co bokeh.. naprawdę w tym szkle tak wyglada, czy to niefortunna kombinacja przysłony, odległości i faktury tła?:-)

    PS: Nie ma co sie rozwodzic nad tym czy szklo dorze ostrzy, dopoki nie zrobi się nieporuszonego zdjecia. Na pierwszym nawet ja, stary ślepiec widzę podwójne kontury szlabanu
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  2. #12

    Domyślnie

    ciężko zrobić poruszone zdjęcie przy czasie 1/250 i szkle 50mm...
    puszki + szkła + inne graty

  3. #13
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukaszczecin Zobacz posta
    ciężko zrobić poruszone zdjęcie przy czasie 1/250 i szkle 50mm...
    Do poruszenia zdjęć wcale nie trzeba sie starać. Znam teorię, znam praktykę, i wiem, że dałoby sie zrobić nieporuszone zdjęcie przy 1/60s, ale patrzę i widzę podwójny szlaban. No tak, czy nie?
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

  4. #14
    Bywalec Awatar Maćko_Pń
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    110

    Domyślnie

    sam mam to szkiełko i podobne problemy co autor wątku, to szkło to dla mnie loteria, muszę naprawdę się naszarpać, żeby trafić w punkt ( tablica wychodzi ok). Szkło jak dla mnie używalne od 2,0f poniżej problemy z trafieniem i aberracja sferyczna w przedziale 1,4-1,6f. Dodam, iż zdjęcia robię z dużej odległości około 10 metrów od celu.
    ps. nie przekadrowywuje.
    5 D + 350 D + 17-40 L f4 + 70-200 L f4 + 50 f1,4 + 100 macro f2,8 + 430EX

  5. #15
    Początki nałogu Awatar talarczyk
    Dołączył
    May 2008
    Miasto
    Poznan
    Wiek
    32
    Posty
    399

    Domyślnie

    Ja podójnego szlabanu nie widzę ale może za mało wypiłem... ;-)
    IMHO, punkt ostrości jest gdzieś w okolicach klamry od paska i korali. Możliwe, że fotka nie była wyostrzana po zmniejszeniu (nawet b. prawdopodobne ) i stąd ten efekt.

    Czy przy 40D zamiast przekadrowywać, nie lepiej jest korzystać z bocznych punktów AF? Są przecież krzyżowe czyli teoretycznie powinny działać... teoretycznie

  6. #16
    Coś już napisał
    Dołączył
    May 2007
    Miasto
    Zakopane
    Wiek
    41
    Posty
    81

    Domyślnie

    panowie wlasnie problem w tym ze praktycznie większość zdjęć jest nieostra i są w nich też zdjęcia nie przekadrowywane. czasy w okolicach 1/160... tak jak pisze: Maćko_Pń loteria:-(

  7. #17
    Bywalec Awatar Maćko_Pń
    Dołączył
    Sep 2006
    Miasto
    Poznań
    Wiek
    45
    Posty
    110

    Domyślnie

    Dodam jeszcze, że nie wierzę że mój egzemplarz jest jakiś wadliwy i że są aż takie rozbieżności w poszczególnych sztukach, żeby było aż takie mydło. Tak jak napisałem wcześniej u mnie za każdym razem tablica wychodzi perfekt, ponadto zdjęcia robione z bliska (portretowe) też nie budzą większych zastrzeżeń. Natomiast praca w terenie na większym dystansie i się zaczyna cyrk. Robię setkę zdjęć z modelką wracam do domu zgrywam foty na kompa i po prostu płacz. Wszystko mydło. Dlatego też pracuje na przesłonach >=1,8f. Wtedy jest w miarę "stabilnie" z trafnością AF. Nieraz już tak miałem że jak zobaczyłem zdjęcia to obiektyw chciałem wywalić przez okno, bronił się on tylko tym, że czasami jak trafił w punkt to można było przed zdjęciem klęknąć. Z czasem nauczyłem się z nim żyć i przymykać przesłonę, ale tu nachodzi refleksja po cholerę kupować szkło 1,4 jak trzeba je przymykać do 1,8. To co, kupie eLkę 1,2 i będę musiał ją przymknąć do 1,6 ??? PARANOJA
    Jak chcecie mieć pewne trafienia i bokeh o niebo lepszy to polecam Wam macro 100 2,8. Wiem, że to inna ogniskowa i się trochę nałazicie, ale żyleta od pełnej dziury i bokeh 1000 razy ładniejszy.
    5 D + 350 D + 17-40 L f4 + 70-200 L f4 + 50 f1,4 + 100 macro f2,8 + 430EX

  8. #18
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maćko_Pń Zobacz posta
    ....Z czasem nauczyłem się z nim żyć i przymykać przesłonę, ale tu nachodzi refleksja po cholerę kupować szkło 1,4 jak trzeba je przymykać do 1,8. To co, kupie eLkę 1,2 i będę musiał ją przymknąć do 1,6 ??? PARANOJA.....
    Ale to tak jest. KAŻDY obiektyw otwarty do pełnej dziury co nieco mydli. KAŻDY obiektyw ma swój "sweet point" leżący ok. 2 do 3 f -stopy od dołu, pełne f-stopy. Tak było, jest i będzie. Bez znaczenia czy to eLka czy (tani) plastik. To fizyka i tyle. Zaledwie kilka obiektywów jest optymalizowanych dla pełnej dziury ale za to gorzej sprawują się mocniej domknięte. 50/1.4 nie jest w tej grupie.

    http://www.slrgear.com/reviews/showcat.php/cat/10

    EDIT: 50/1.4 ma tendencję do "front focusa".

    EDIT2: przez tendencję rozumiem, że statystycznie więcej obiektywów ma FF (front focus).
    Ostatnio edytowane przez Janusz Body ; 20-10-2008 o 19:51

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #19
    Bywalec Awatar mssk
    Dołączył
    Mar 2007
    Miasto
    Bielsko-Biała
    Wiek
    53
    Posty
    244

    Domyślnie

    Widzę, że oczekiwania niektórych użytkowników są niesamowite :-)
    Trudno od 50 1.4 oczekiwać wyśmienitej jakości przy pełnej dziurze.
    Ja nawet powiem inaczej. Kupiłem 35 1.4 i też zauważyłem, że przy pełnej dziurze jest trochę mydlany obraz. Od 2.0 jest całkiem OK.
    Zgadzam się z Janusz Body, że prawie każdy obiektyw trzeba trochę przymknąć, aby było wszystko OK.
    Nawet 85 1.2 wymaga lekkiego przymknięcia jeśli ma wyjść żyleta
    Trochę lepiej jest z obiektywami ze światłem 2.8 i dlatego nie dziwi mnie stwierdzenie Maćko_Pń, bo jego jasność jest sporo gorsza.
    SUPER jasne szkła działają od pełnej dziury, bo czasami potrzebujemy takiego światła, ale nie będzie to ideał.
    Z ISO aparatu też nie jest tak, że jak jest możliwość ustawić ISO1600 to zdjęcia będą równie dobrze jak na ISO100.
    Życie nie jest proste...
    Regulamin pkt 8.

  10. #20
    Pełne uzależnienie Awatar Slider
    Dołączył
    Sep 2008
    Posty
    1 052

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz Body Zobacz posta
    KAŻDY obiektyw ma swój "sweet point" leżący ok. 2 do 3 f -stopy od dołu, pełne f-stopy. Tak było, jest i będzie. To fizyka i tyle.
    No dobrze Janusz. Jesli rozpatrujemy np mydlenie obiektywu po drugiej stronie wartosci przysłon (tj >f/8 ) to raczej zjawisko to można łatwo wytłumaczyć, bo powyżej wspomnianej wartości (około f/8 w zależnosci od obiektywu) mamy granice dyfrakcyjną. O ile dobrze pamietam ma to swoje odniesienie w prawie Huygensa i polega na tym, że światło przechodzac przez otworek (w naszym przypadku przysłonę) w jakiejś płaszczyźnie załamuje się od jego krawedzi, innymi slowy; każdy punkt tego otworku staje sie kolejnym źródłem fali. Nastepnie miedzy falami zachodzi zjawisko interferencji co powoduje osłabianie i wzmacnianie światla, ktore rozchodzi się w różnych kierunkach, w efekcie dając nam "mydło" na zdjęciach. Ale przy pełnej dziurze otwór jest na tyle duzy, że światlo przechodzi w wiekszych ilosciach bez żadnego załamania. Jedyne co mi przychodzi na mysl to to, że jesli wiązka światła dochodzaca do soczewek jest zbyt szeroka, to w późniejszej fazie nie mozna jej odpowiednio skupić. Ile jest w tym prawdy a ile fizycznej fantazji?
    Ostatnio edytowane przez Slider ; 20-10-2008 o 21:02
    Canon PowerShot S3 IS, Canon Lens 36-432mm f/2.7-f/3.5 IS USM, dekieLek na obiektyw, pasek, Lampa wbudowana SpeedLite, VeLbon CX200, Literatura, Karty pamięci SanDisk uLtra III 2.0 GB, Adapter, CoreL Paint Shop Pro Photo X2, Lenspen mini Pro.

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •