Strona 111 z 315 PierwszyPierwszy ... 1161101109110111112113121161211 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 101 do 1 110 z 3144

Wątek: Canon EOS 5D Mark II - gdybania

  1. #1101
    Pełne uzależnienie Awatar Ernest_DLRS
    Dołączył
    Dec 2007
    Miasto
    Toronto, Kanada
    Wiek
    41
    Posty
    1 216

    Domyślnie

    Wyobraź sobie, że czasem przydaje się kilka kl/sek więcej....
    FF + S24EX | S50EX | H58/2 | H85/1.5
    APSC + 18-55is | 70-300vc

    kiedyś: C 400D > N D700 > C 30D > C 5D > C 40D | S20/1.8, S30/1.4, 85LmkII, 70-200L/2.8

  2. #1102
    sv
    Guest

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Ernest_DLRS Zobacz posta
    Wyobraź sobie, że czasem przydaje się kilka kl/sek więcej....
    1 d mk III
    1ds mk III
    40d
    50d

    d700
    d3
    itd...

  3. #1103

    Domyślnie

    Poniewaz zupelnie nie zna sie na kreceniu filmow dorzuce swoje trzy grosze
    Dlaczego 30 kl/s a nie wybor miedzy 30 a 24? Prosta sprawa - ci ktorzy nie moga zyc bez 24 kl/s zapewne juz wkrotce beda mogli kupic kamere Canona o podobnej jakosci obrazu jak ta z 5DmkII, tylko ze zaplaca za to trzy - cztery razy tyle.
    Jakies podobienstwo z AF miedzy piatka a jedynkami ?
    Jak by piatka dawala mozliwosci wyboru miedzy 30 a 24 kl/s za bardzo by zjadla rynek kamerom Canona, a przeciez wiadomo, ze kamera wygodniej sie kreci filmy. Jaki wniosek - Canon dba o klienta.

    Moze traktuje sprawe zartobliwie, ale zaczalem sie zastanawiac nad opcja video w aparatach i jedna rzecz mnie przeraza. Jeszcze rok-dwa i przy pewnego typu zleceniach krotkie filmy video dolaczane do materialu zdjeciowego stana sie standardem.
    Jak znam zycie klient nie zaplaci proporcjonalnie do czasu poswieconego na przygotowanie tych filmow. Czyli pracy wiecej a pieniedzy mniej.
    Pozdrawiam,

    Jarek

    www.jarekjaworski.net

  4. #1104
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Iras_PL Zobacz posta
    Ale standard jest standard - filmy w kinie, filmy na blu-ray - wszystko w 24 fps.
    Właśnie o to chodzi że standard kinowy i telewizyjny ma się do siebie nijak, (co zresztą specjalnie zostało tak zrobione przez branże filmową żeby filmy w domu za dobrze nie wyglądały) - zauważ ile jest telewizorów z formatem kinowym obrazu (o proporcjach 1:2,35). Podpowiem: nie ma żadnego

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Tu jest 1080i wiec fps jest fizycznie 2x wyzsze.
    Nie jest to prawda, przynajmniej wg materiałów prasowych Canon nagrywa filmy progresywnie (1080p30) a nie z przeplotem. I bardzo dobrze.

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Wlasnie, Sober, opisz proces tworzenia DVD, HD DVD z formatu 30fps. moze nam cos sie wyjasni.
    Teoretycznie wszystko da się przerobić do DVD, tylko po co? Kręcić filmy jakąś L-ką żeby potem to wykastrować do rozdzielczości jaką 5D ma na ekraniku do podglądu :/

    W każdym razie DVD może być albo w standardzie
    - PAL: 576p25/576i50 (rozdzielczość 768×576 i 25 klatek progresywnych bądź 50 półklatek)
    - NTSC: 480p30/480i60 (rozdzielczość 640x480 i 30 klatek progresywnych bądź 60 półklatek)

    Czyli w tym przypadku najlepiej by było wrzucić to do standardu NTSC, ale jak mówię - sensu w tym nie widzę. Z 1080p24 byłby większy problem*.

    Co do HD-DVD to ten format jest martwy, wojnę formatów wygrało Blu Ray i tam bez problemu można wrzucić to co wypluje 5DMk2 czyli 1080p30 bez żadnych konwersji. Albo nagrać na płytkę DVD jako dane i odtwarzać na komputerze.

    Mam nadzieję że wyjaśniłem wątpliwości

    * Pewnie w takim razie zapytacie jak nagrywa się filmy kinowe na płytki DVD skoro standardy do siebie nie pasują? Otórz w wydaniach NTSC dubluje się część klatek tak aby na wyjściu było ich 30 (tzw telecine) - tutaj są problemy z płynnością, a w PAL film się PRZYSPIESZA do 25 klatek na sekundę. W efekcie filmy na DVD PAL trwają jakieś 5 minut krócej niż w kinie...

    Sami widzicie że 24p do zastosowań domowych to sztuka dla sztuki.
    Ostatnio edytowane przez Sober ; 26-09-2008 o 16:19

  5. #1105
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    ...Nie jest to prawda, przynajmniej wg materiałów prasowych Canon nagrywa filmy progresywnie (1080p30) a nie z przeplotem. I bardzo dobrze...
    Racja, jest progresywny.
    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    ...Sami widzicie że 24p do zastosowań domowych to sztuka dla sztuki.
    Czyli jest dobrze, tamte glosy gosciow od filmu to jakies majaczenie
    .

  6. #1106
    Pełne uzależnienie PREMIUM member Awatar MMM
    Dołączył
    Mar 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    47
    Posty
    4 250

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez dr11 Zobacz posta
    Tu jest 1080i wiec fps jest fizycznie 2x wyzsze
    Obraz z przeplotem najlepiej wygląda na wyświetlaczach posiadających tryb 'interlace'. Krótko mówiąc najlepiej do tego się nadaje zwykły kineskopowy TV. Charakterystyczne dla tego trybu jest 'drżenie' w pionie obrazu przy stopklatce.
    Na czymś lepszym, a w szczególności LCD, potrzebne są specjalne algorytmy likwidujące przeplot i wyświetlające klatki progresywnie. Wtedy to jakoś normalnie wygląda bez efektu 'grzebienia', który pojawia się przy równoczesnym wyświetlaniu dwóch klatek z przeplotem. Bierze się to z faktu że kolejne klatki zapisane z przeplotem mają rozdzielczość pionową o połowę mniejszą ale są kolejnymi różnymi klatkami animacji. Przy zwykłym wyświetleniu na LCD bez żadnych zabiegów obraz składa się na przemian z poziomych linii dwóch różnych klatek np. parzyste linie pochodzą z klatki nr 0, nieparzyste z klatki nr 1 itd. W przypadku gdy klatki mocno się różnią np. gdy scena jest dynamiczna powstaje właśnie charakterystyczny 'grzebień'.
    Wymyślona całą masę algorytmów 'anty-grzebieniowych', które dają w miarę przyzwoity efekt animacji, ale stopklatka i tak zazwyczaj wygląda fatalnie.
    Nie wiem po co w HDTV wymyslono tryb z przeplotem, chyba tylko po to żeby łatwiej było go konwertować do wyświetlania na starych odbiornikach TV pracujących w standardzie z 1938 roku :-). Dlatego też nie sądzę żeby Canon zrobił taką kichę i aparat nagrywał w trybie 'interlace'. Na stronie ze specyfikacją jakoś nie mogę się doszukać przy rozdzielczości filmów tej magicznej literki 'p' albo 'i'.

  7. #1107
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    Nie wiem po co w HDTV wymyslono tryb z przeplotem, chyba tylko po to żeby łatwiej było go konwertować do wyświetlania na starych odbiornikach TV pracujących w standardzie z 1938 roku :-).
    Wszystko co napisałeś się zgadza poza jednym - sygnał z przeplotem się FATALNIE konwertuje.

    Dużo łatwiej jest przerobić HD progresywne do SD z przeplotem niż HD z przeplotem do SD z przeplotem.

    Żeby sensownie przeskalować obraz i tak wcześniej przeplot trzeba usunąć a potem go dodać.

    Kto więc wymyślił HD z przeplotem? Tego tak na prawdę nikt nie wie W każdym razie ten ktoś nie grzeszył intelektem i wizjonerstwem ;-)

    Jedyne co mi przychodzi do głowy to lobby producentów sprzętu - w końcu jak jest potrzeba usuwania przeplotu to pojawia się popyt np na drogie procesory wideo...
    Ostatnio edytowane przez Sober ; 26-09-2008 o 16:52

  8. #1108

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Sober Zobacz posta
    Wszystko co napisałeś się zgadza poza jednym - sygnał z przeplotem się FATALNIE konwertuje.

    Dużo łatwiej jest przerobić HD progresywne do SD z przeplotem niż HD z przeplotem do SD z przeplotem.

    Żeby sensownie przeskalować obraz i tak wcześniej przeplot trzeba usunąć a potem go dodać.

    Kto więc wymyślił HD z przeplotem? Tego tak na prawdę nikt nie wie W każdym razie ten ktoś nie grzeszył intelektem i wizjonerstwem ;-)
    po co HD z przeplotem ? A może po to żeby umożliwić transmisję telewizji HD ?
    w końcu stąd się wziął przeplot - z powodów przepustowości łączy telewizyjnych.

  9. #1109
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Sep 2007
    Miasto
    127.0.0.1
    Posty
    1 143

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MMM Zobacz posta
    ...Na stronie ze specyfikacją jakoś nie mogę się doszukać przy rozdzielczości filmów tej magicznej literki 'p' albo 'i'.
    Na stronie niby nie ma ale podano w review http://www.luminous-landscape.com/re...dmkiipre.shtml

    Poprzednio pisano, ze 1080i... dlatego sie tym zasugerowalem. Ale poprawili.
    Ostatnio edytowane przez dr11 ; 26-09-2008 o 16:54
    .

  10. #1110
    Uzależniony
    Dołączył
    Mar 2008
    Posty
    513

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez michal_sokolowski Zobacz posta
    po co HD z przeplotem ? A może po to żeby umożliwić transmisję telewizji HD ?
    w końcu stąd się wziął przeplot - z powodów przepustowości łączy telewizyjnych.
    Nie jest to prawda, sygnał z przeplotem gorzej poddaje się kompresji i szybciej widać jej artefakty. Z rozdzielczością zawsze możnaby zjechać do 720p

    Przeplot pochodzi jeszcze z ery analogowej. Obecnie niesie same problemy.

Strona 111 z 315 PierwszyPierwszy ... 1161101109110111112113121161211 ... OstatniOstatni

Tagi dla tego wątku

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •