1. 1/ogniskowa dla 200mm na 40D to 1/320s.
2. allgsm, Micles ma racje w tym wypadku
inna sprawa, że te zdjęcia na szczególnie poruszone nie wyglądają...![]()
1. 1/ogniskowa dla 200mm na 40D to 1/320s.
2. allgsm, Micles ma racje w tym wypadku
inna sprawa, że te zdjęcia na szczególnie poruszone nie wyglądają...![]()
350D
Napisz konkretnie, co jest głupotą? To, że zdjęcie jest poruszone? Jest i to bardzo. Sam tego nie widzisz? Mam wrażenie, że robisz sobie jaja i celowo wrzucasz kompletne knoty do wątku.
To tak samo jak z liczeniem DOF. Dla takich rzeczy nie ma granicy. Jest tylko jakieś założenie, nie mówię, że na 1/8 na 200mm na 40d nie dałoby się zrobić nieporuszonego zdjęcia, ale widzę bez problemu, że jest poruszone. Nie ma sensu roztrząsać tego tematu dalej.
Proponuję natomiast poszukanie kilku ochotników do niezobowiązującego prowadzenia jakiegoś bardziej wymoderowanego wątku edukacyjnego typu : uczeń robi zdjęcie, trzech znawców tematu pisze co możnaby poprawić, uczeń robi poprawione zdjęcie według rad specjalistów. Jeżeli widać poprawę, to uczeń zostaje w szkółce, jeżeli natomiast po raz dziesiąty popełnia jeden z karygodnych błędów, wypada.
Krótko.. Lampy błyskają przy czasach 1/200 lub 1/250, więc należy jak najbardziej przymknąć przesłonę żeby uzyskać takie czasy. Druga sprawa są bliskie odległości przedmiotowe więc, żeby GO pokrywała całą postać też trzeba zwiększyć wartość przesłony.
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Niestety, ale Micles ma racje ! Ja jak zobaczyłem Exif to chwyciłem się z głowę i powiedziałem do siebie " O ja pie..... ". Toż to dla mnie jest extreme nie do pojęcia. Według exifu
ISO 160
Czas otwarcia migawki : 1/8 sek
Przesłona : 4
Dla mnie to jest nie do pojęcia i nie zrozumiane. Robisz zdjęcia pół roku, a takie podstawowe błędy robisz. Jeżeli nie masz światła to nie rób zdjęcia lub inaczej doświetl lampą, podciągnij ISO nawet do 800 jeśli tak potrzeba, przy takiej odległości ogniskowej jaką jest 135 x 1.6 powinieneś minimum 1/60 czasy wyciągać gdzie to by był również moim zdaniem .
!!! Łączenie podwójnego wpisu !!!
Niestety, ale brak znawców i uczniów.
Ostatnio edytowane przez kucza21 ; 04-08-2008 o 00:23 Powód: Automerged Doublepost
ja mogę być uczniemtak czy siak utrzymać w miarę 200mm na 1/8s to też trzeba mieć zdolności, albo seriami, seriami
![]()
350D
z kadrem allgsm lepiejale ta reka troche jakos tak ...nie do konca...
sluchaj chlopakow bo troche nawet bardzo przesadzasz z czasami
moze nie wiesz to ci napisze mala sciagawke, a jesli wiesz to mea culpa
im krotszy czas tym zdjecie mniej poruszone czasy rosnaco (coraz dluzsze) np 1/500 1/250 1/125 1/60 1/30 itd....a ty masz 1/8 widzisz ile razy musialbys jeszcze skracac?
dalej im większa dziura tym mniejsza wartosc przyslony, czyli mniejszy obszar ostrosci czyli np (malejaco liczba = rosnaca dziura) f22, f16 f 11 f8 f5,6 f3,5 f2 itd
ISO im mniejsza liczba tym mniej czuła matryca/klisza i więcej światła potrzebujesz lub dłuższych czasów aby zdjęcie było dobrze naświetlone ISO 100 ISO 200 ISO 400 itd
jeśli masz słabe warunki oświetleniowe to zaczynaj od np ISO 400...teoretycznie im wieksze ISO tym wieksze szumy ale to roznie bywa dla klisz, roznie pewnie dla matryc, niektorym szumy odpowiadaja niektorym nie...zalezy co tobie odpowiada
allgsm jesteś na dobrej drodze ale te zdjęcia są widocznie ostrzone w programie...no moze po zatym BW....naprawde w pomiesczeniu wrzuc na ISO 400 lub nawet wieksze..albo doswietl blendą....i dla wyluzowania walnij sobie jakies piwko przed sesjabo moze za bardzo sie starasz i dlatego tak to wychodzi
a moze sprobuj analogiem....koszt klatki moze cie bardziej zmobilizuje do przemyslanych akcji![]()
Tzn. tak teoria mówio praktykę mnie nie pytajcie;p
TU możesz przypuścić atak odwetowy, nie krępuj się
Ja uważam że wina kolorów leży po Twojej stronie. Używałem laptopów marki HP i było wszystko ok,teraz używam inny i też jest ok, z jednym małym wyjątkiem kiedy to sam popełniłem błąd. Zdjęcia robię w RAW następnie wywołałem tego RAW-a w przestrzeni ProPhoto 16bit po zrobieniu wszystkiego już jak ma być zmieniłem z 16bit na 8bit i zapisałem JPG. Zdjęcie przeglądnąłem pod przeglądarką windowsa i wszystko ok no więc daję na tapetę i o cholerka co się stało z kolorami?Okazało się że zapomniałem o konwersji z przestrzeni ProPhoto do sRGB.
Sprawdź to.
Bez urazy ale większą głupotą jest robienie zdjęć na tak długim czasie naświetlnia niż komentowanie takiej głupoty.
Panuj nad sobą i aparatem. I bez zbędnych wymówek bo inaczej dalej nie zajdziesz (a wcale nie jesteś daleko).
85 1.8 na 40D = czas ok 1/100 i nie krótszy + przysłona 2.8 nie większa. W razie potrzeby podbijasz iso/doświetlasz/darujesz sobie i w innych warunkach ośw czy o innej godzinie robisz.
Cierpliwości, nie zawsze musisz to konkretne zdjęcie zrobić właśnie w danym momencie. Jak masz pomysł to go dopracuj i zrób poprawnie technicznie i koncepcyjnie nie zapominając o przyprawieniu obróbką (kolory i cera na ost zdjęciach leżą).
W tym momencie muszę się niestety wtrącić.
Kolego Kucza21, nie wiem jakie masz doświadczenie w pracy w studio, ale sądząc po tym poście to chyba marneNie wprowadzajmy więc w błąd ludzi, którzy chcą się czegoś tutaj nauczyć.. Praca w studio ma tą zaletę, że można dowolnie (pomijam tu ograniczenia techniczne) operować GO dostosowując ją do naszych potrzeb. Jeżeli pracujemy tylko przy świetle błyskowym czas pozostaje zawsze ten sam - czas synchronizacji (zależnie od aparatu), iso jak najniższe, przesłona taka, na jaką mamy ochotę, natomiast resztę załatwia moc lamp. To są oczywiście podstawy, nie wspominam tu o mieszaniu źródła świateł, fotografii makro itp., ale to można znaleźć w książkach o fotografii studyjnej.
Pozdrawiam