W dodatku część, jak ja, jest "fotografami platonicznymi" z okazji awarii sprzętu![]()
W dodatku część, jak ja, jest "fotografami platonicznymi" z okazji awarii sprzętu![]()
Ale co to znaczy "analog"? Przecież efekt będzie zależał od filmu / slajdu i sposobu wywołania a następnie skanowania.
Będzie za to można zobaczyć ciut mniejszą GO niż z małoobrazkowej cyfry. To wynika z faktu że jak w cyfrze krążek rozproszenia jest mniejszy niż piksel matrycy to i tak zawsze go widać jako pojedynczy ostry piksel a w analogu nie i lepiej można wtedy dostrzec że ostrość w analogu jest tylko w płaszczyźnie.
ok test już zrobiony, musze tylko zadbać o to by fotki były tak samo wywołane, (nie)wyostrzane, jako wszystko ubiorę w słowa i w zdjęcia, to wszystko za kilkanaście godzin postaram się wystawić... test był wykonany tak jak wspominałem wcześniej przy użyciu tego samego obiektywu c 70-200L2.8 z kompensacja crop'a za pomocą ogniskowej, oraz przy użyciu 35L na 40D i 50/1.4 na 5D...
tymczasem pierwsze wnioski:
zdjęcia wyświetlane na ekranie LCD 5D wyglądają dużo lepiej niż te na większym i nowszym LCD 40D, co może wprowadzić w błąd każdego, fotografa i dać błędne pojęcie o faktycznej jakości i sprawności sprzętu,
koroly i kontrast na ekraniku 5D (który notabene ma już dwa lata ) wyglądają bardziej vivid i vibrant a po polsku są bardzie kontrastowe i nasycone w barwy w porównaniu z tymi wyświetlonymi na 3 calowym wyświetlaczu 40D, które były wyprane z barw niekontrastowe, generalnie brakuje żywej czerwieni i wszystko jest w tonacji żółto niebieskiej...
Ku mojemu ogromnemu zdziwieniu, po wrzuceniu plików w RAW(ustawionych i wywołanych na neural) do Adobe Bridge wraz z kolegą qNick'em nie mogliśmy rozróżnić zdjęć, z poszczególnych aparatów bez zagadania w EXIF'y, w końcu musieliśmy zaznaczyć fotki gwiazdkami bo się nam cały czas myliły:-? ...
wniosek nr 1 na miniaturkach (w pow. 20-30%) pliki RAW z obu aparatów wyglądają identycznie ...
tu muszę zwrócić honor do kieszeni m.in kolegi Bagnet007 którego pozdrawiam![]()
C.D.N....
Czyli ,ze oprocz GO te puszki nie rozni nic w jakosci zdjec?? (pomijajac winiete ktora dodaje plastyki zdjeciu)??
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II
dobra wiadomość dla posiadaczy cropow, chociaz 35L to + dla 40D w testach, ale jesli podobnie z 70-200 to troche moze dziwic
![]()
Zeby nie wyszło że "jesli nie widac różnicy to po co przepłacac" ;-)
40D|BG-E2N|70-200/2.8 IS L|24-105/4L IS|17-55/2.8 IS |85/1.8|50/1.4|430EX|580EX II|Sherpa 600R
Ciekaw jestem skąd się w takim razie bierze przekonanie o lepszych kolorach z 5D? Piątkę kupiłem dla małoobrazkowej GO a nie dla żadnych "kolorów' więc raczej trudno aby to była tylko siła sugestii i szukanie czegoś na siłę. Te żywsze "kolory" to zauważyłem dopiero później, oglądając powiększone zdjęcia w trakcie obróbki.
Hmmm.... ciekawe :-)
Nie dla fotoamatora ktory zamiast wydac 5000pln za puszke wyda 2500pln za 40D (jak w moim przypadku). Jako ,ze amatorzy stanowia tu znakomita wiekszosc takie porownania maja duze znaczenie. Sam sie zastanawialem czy nie przycisnac pasa i nie brac 5D, ale wkoncu sie opanowalem i kupilem 40D z ktorej jestem zadowolony. Do tego zestaw stalek i jest ok. Tak na prawde na cropie przy 1.8 GO jest tak male, ze troche zawsze i tak domykam. Co innego profi, wtedy faktycznie jest sens kupowac Lki i 5D. Denerwujace sa komentarze "dozbieraj do elki". To glupota. Rownie dobrze mozna bazowac na szklach z sektora amatorskiego (jak to co mam w opisie) i miec dobre jakosciowo szkla.A to nie wystarczy?
1Dx, 5D III, 33, 650, 20 2.8 , 24L, S35 1.4, 50L, 85L II, C70-210 3.5-4.5, 600EX-RT, 580EX,
Było: 1Ds mk II, 1D mk III, 6D, 5D, 40D,600D, 350D, Z16 2.8, 24L II, 35L, 85 1.8, 50 1.4, 24-70L II, 24-70L, T28-75, 28 1.8, 35 2.0, T S-M-C 50 1.4., 430EX II