Musle ze takie 24-70 2.8 L IS z wysoka cena wszyscy by kupowali, zgrzytajac zebami.
Ja myślę że problem jest gdzie indziej. 24-105 z IS-em to jest hit. Natomiast w naszych realiach jest po prostu zbyt drogi - co nie zmienia faktu, że najdalej we czwartek będę już go miał. Obecnie testuje go nasz nowy kolega forumowy
.
Tylko że w tym zakresie to już trochę jest dużo u Canona. No chyba żeby zrobili 35-80/2 L (HD - czy coś tam) to może by miało sens
.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Ot gdybanie. A ja przesiadlem sie z Tamrona 28-75 2.8 na 24-105 i moge powiedziec cos dokladnie na odwrot. Ponizej f4 mialem za krotka GO oraz dodatkowo przy 2.8 lubil sie mijac z prawda przy lapaniu ostrosci. Na 20D+24-105 @ f4 @ iso800/1600 (zalezy od kosciola) uzyskuje bardziej wdzieczny i mniej przestrzelony material zrodlowy niz z 20D+Tamron 28-75 @2.8@iso800/1600.
Zreszta co to za argumentacja o domykaniu Tamrona do f4 zeby probowal podskoczyc (co najwyzej podskoczyc, bo poradzic sobie jednak nie poradzi) 24-105 4 gdy ciut wyzej piszesz ze f4 to za ciemno? Hipokryzja![]()
bo nie mozna poprostu porownac szkla f/2.8 z f/4... poza tym centralny AF z 2.8 lub mniej staje sie kzyzowy ... ja sie bawilem kilak razy tym tamronem - i mnie jak na cene i mozliwosci naprawde zachwycil... znacznie bardziej niz kilkukrotnie mierzone 24-105 i 24-70/2.8 ;-), choc pewnie zadnego z nich mimo wszystko bym sobie nie kupil ;-)![]()
Moim zdaniem 24-105/4L IS to bardzo uniwersalne szkło. Mają 17-40 i T 28-75 dość często musiałem przekładać szkiełka. Teraz 24-105 zapewnia powiedzmy 75-80% użytecznych ogniskowych. Czasem trzeba podpiąć 17-40 ale tylko czasem. Pewnie gdyby był dostępny obiektyw 24-105/2.8L byłoby pięknie.
Moja rada dla pytającego, kup 24-105/4L.
EOS 5D/BG-E4, EOS-300V, EF 16-35/2.8L | EF 24-105/4L IS | EF 70-200/2.8L| EF 100-400/4.5-5.6L IS | EF 15/2.8 Fisheye | EF 35/1.4L | EF 135/2L| EF 100/2.8L IS Macro | EF MP-E 65/2.8 Macro | Lensbaby Composer | 580 EX II | MR-14EX | PowerShot SX1 IS, Gitzo 1540, 682B
Onanizm sprzętowy NIE, dobra jakość TAK.
To dlaczego na 24-105 z f4 mam wiecej trafionych ostroscia zdjec niz na Tamronie @ 2.8 gdzie niby to krzyzowy AF powinien wspomagac?
Owszem - tuz po przesiadce z 10D na 20D zauwazylem poprawiona precyzje i skutecznosc AF na Tamronie... ale po przesiadce na 24-105 to juz zupelnie inna bajka.
A ja sie nim bawilem ponad 2 lataja sie bawilem kilak razy tym tamronem - i mnie jak na cene i mozliwosci naprawde zachwycil. Oczywiscie - ze zachwyca cena vs jakosc optyczna. Ale nadal bilans wad i zalet jak dla mnie przemowil zdecydowanie za Lka i nie zaluje zamiany.
A jednoczesnie, choc niezbyt milo zapewne, chcialbym zauwazyc ze co innego jest "kilka razy mierzyc szklo" a ciagle go uzywac - Tamrona ponad 2 lata a 24-105 juz prawie rok.
I jeszcze disclaimer - nie bronie fanatycznie 24-105, bo kiedys tez mi zarzucano ze bronie fanatycznie Tamrona. Tamron to swietne szklo caly czas i caly czas moge go smialo polecac. Sa jednak lepsze szkla od Tamrona 28-75 2.8 i wg mnie 24-105 4 IS L sie zalicza wlasnie do lepszych od niego, ale to zalezy od indywidualnych potrzeb. Mi na wystawy czy wlasnie do kosciola (by wrocic nieco na tory watku) 24-105 zdecydowanie lepiej sie sprawuje.