Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 2028

Wątek: Canon EOS 1D Mark III

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Zieeeew.... no i góra urodziła mysz Po raz kolejny Canon pokazał, że najważniejsza dla nich jest.... nie, bynajmniej nie jakaś "grupa fotografów" ale kasa :-D

    - 14-bit sensor? Pentax ma 22 :-P :-P :-P A Sigma Foveona :-P bla bla bla
    - lepsza czułość? no, patrząc po samplach (dziwnym trafem kończących się na ISO 800) tak o jakieś 0.5EV w jpegach, i to podejrzanie "miękkich" w szczegółach (Nikon-style?). Do tego z jakimiś uwagami małym druczkiem na dole o "referencyjnych standardach" bla bla
    - trochę większy bufor (22 vs 30) - no dobra, plus
    - "nowa generacja AF"? Konkrety proszę...
    - 10mpix, telewizor, odkurzacz... standard... swoją drogą, ciekawe jak to ostatnie wpłynie na "durability" body używanych w bardziej "wojenny" sposób ;-)
    - Live view - ciekawe. Ciekawe też czy taki stuprocentowy, czy taki jak w już nie pamiętam której lustrzance (chyba Olek), gdzie było maks. 5 sekund. No i ciekawe jak to wpływa na zużycie baterii.
    - wywalone guziki z lewej strony ekranu - no kurde, takich rzeczy się nie robi Brakuje tylko DirectPrinta (chyba że przeoczyłem)
    - nikt o tym nie wspomina, ale zmieniona bateria! :-( Aż dla pewności sprawdziłem czy aby ciągle można tam karty CF wtykać :-P

    Moim zdaniem już zmiana 20D->30D była większa. Kurcze, no żeby chociaż taka drobnostka jak Auto-ISO... ale jak widać nie ma siły. Canon = Microsoft ;-) "rządzimy - i co nam Pan zrobi? :-P"

    Aha, i Chuck Westfall przestał być dla mnie autorytetem jeśli chodzi o nowości ;-) (miało nie być więcej body z cropem 1.3x - który notabene bardzo lubię).

  2. #2

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Zieeeew.... no i góra urodziła mysz Po raz kolejny Canon pokazał, że najważniejsza dla nich jest.... nie, bynajmniej nie jakaś "grupa fotografów" ale kasa :-D
    Tak jak mówisz...ale tu przecie wszystkie chłopaki to onanisci sprzętowi (a nie jakaś tam wyświechtana grupa fotografów ), więc kto by tam się zdjęciami przejmował, a że każdy onanista sprzętowy wyda każdą kasę na super sprzęcicho, to kupujmy panowie "nowe jedynki" - tak jak canon corporation tego oczekuje...

    http://www.kadr.org.pl - ... zapraszam...

  3. #3
    Cenzor Awatar MacGyver
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Wrocław
    Wiek
    47
    Posty
    7 043

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez obserwator Zobacz posta
    ..więc kto by tam się zdjęciami przejmował, a że każdy onanista sprzętowy wyda każdą kasę na super sprzęcicho, to kupujmy panowie "nowe jedynki" - tak jak canon corporation tego oczekuje...
    Racja, ja co prawda z tych co na 40D czekali ale w zaistniałej sytuacji zrezygnuje z urlopów i wyjazdów na plenerki przez najbliższe dwa lata i kupie jedynkę ;-)
    P.S. Tylko mój trabant się pewnie cieszy, że jeszcze jakiś czas pozostanie w czynnej służbie
    Cztery czarne eosy, pół-eos i pentax... a dokładniej to tutaj

  4. #4
    Początki nałogu Awatar jatzzek
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    355

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez muflon Zobacz posta
    Zieeeew.... no i góra urodziła mysz Po raz kolejny Canon pokazał, że najważniejsza dla nich jest.... nie, bynajmniej nie jakaś "grupa fotografów" ale kasa :-D

    - 14-bit sensor? Pentax ma 22 :-P :-P :-P A Sigma Foveona :-P bla bla bla
    Muflon zamieszales teraz. Pentax K10D ma standardowa 12 bitowa matryce rejestrujaca (mamy wiec 4096 poziomow na kolor). Konwerter A/D uzyty w Pentaxie K10D faktycznie jest 22 bitowy i na ten temat bylo wiele dyskusji. No bo po co wykonywac obliczenia na 22 bitach skoro i tak RAW data z matrycy ma 12 bitow informacji... w jakis sposob dodaje sie 10 bitow nadmiarowej informacji ale co w niej jest i z czym to sie je to tego nikt nie wie. W kazdym razie na samplach nie widac przewagi 22 bitowego konwertera A/D nad standardowymi 12 bitowymi (moje osobiste zdanie).

    Canon z 14 bitowa matryca naprawde wprowadza nowa jakosc bo masz dzieki niej 16384 poziomow na kolor! W efekcie masz bardzo plynne przejscia tonalne no i zwiekszona rozpietosc tonalna. To jest naprawde duza roznica.

    Chociaz musze przyznac, ze jest pewna konfuzja. Bo w przytoczonym pdf http://www.jirvana.com/pdfs/EOS_1D_M..._WP_070221.pdf mozna znalezc fragment:

    "Their workload is increased by the fact that the new sensor captures 14-bit depth color rather than 12."

    co sugeruje uzycie 14 bitowej matrycy rejestrujacej, ale mozna znalezc tez taki fragment:

    "14-bit A/D conversion for fine gradation"

    i teraz pytanie, czy chodzi o 14 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D, czy o 12 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D. Drugie z cytowanych zdan nie daje odpowiedzi na to pytanie, a pierwsze z cytowanych zdan sugeruje ze prawdziwa jest odpowiedz 14 bitowa matryca + 14 bitowy konwerter A/D.
    Ostatnio edytowane przez jatzzek ; 22-02-2007 o 12:40
    why waste your time looking for proof?
    what if the answer is never the truth?

  5. #5
    Pełne uzależnienie Awatar muflon
    Dołączył
    Mar 2004
    Miasto
    Zürich
    Wiek
    48
    Posty
    6 763

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jatzzek Zobacz posta
    i teraz pytanie, czy chodzi o 14 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D, czy o 12 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D.
    Myślę że jedno i drugie. Co i tak jest tylko marketingowym blah-blah Bo dla mnie matryca może być nawet sześcio-i-pół bitowa a przetwornik półtora - ważne co z tego wychodzi. A ja coś kurde na samplach tych powalających wcześniejsze konstrukcje przejść tonalnych i szumów jakoś nie widzę. Inna sprawa, że Canon z reguły dawał sample takie sobie ;-)

    Cytat Zamieszczone przez tomalxx
    Najgorsze jest to, że tak jak napisałeś, Canon podciąłby sobie gałąź, na której sam siedzi (sprzedaż eLek) ...
    A że nie są w ciemię bici (co dziś po raz kolejny udowodnili), to... patrz punkt pierwszy

  6. #6
    Bywalec
    Dołączył
    Jul 2006
    Wiek
    61
    Posty
    121

    Domyślnie

    Nikt do tej pory nie zauwazyl, ze doszedl nowy format zapisu plikow - sRAW, czyli smallRAW o rozdzielczosci 2,5Mpx?
    "Dzięki pewnemu forum dyskusyjnemu dowiedziałem się, jak wielu idiotów jest na świecie" - caravaggio, 1963-???? ;-)

  7. #7
    Pełne uzależnienie Awatar gwozdzt
    Dołączył
    Sep 2005
    Wiek
    52
    Posty
    5 780

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez caravaggio Zobacz posta
    Nikt do tej pory nie zauwazyl, ze doszedl nowy format zapisu plikow - sRAW, czyli smallRAW o rozdzielczosci 2,5Mpx?
    Dobre. Fajnie by było, jakby się to przyjęło.
    W ewentualnym następcy piątki chętnie widziałbym powiedzmy m(edium)RAW 6MPix i sRAW 3MPix :-)

    Ciekawe jak to jest realizowane? Rozdzielczości 10MPix vs. 2,5 MPix sugerowałyby jakieś uśrednienie z czterech sasiadujących pixeli lub zaangazowanie 1/4 ogólnej liczby pix.
    Ostatnio edytowane przez gwozdzt ; 22-02-2007 o 13:11
    Pozdrowienia, Tomek
    Kilka moich zdjęć... i sprzęt

  8. #8
    Początki nałogu
    Dołączył
    Apr 2005
    Miasto
    Kaczogród
    Wiek
    49
    Posty
    450

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jatzzek Zobacz posta
    Canon z 14 bitowa matryca naprawde wprowadza nowa jakosc bo masz dzieki niej 16384 poziomow na kolor! W efekcie masz bardzo plynne przejscia tonalne no i zwiekszona rozpietosc tonalna. To jest naprawde duza roznica.
    Ja tam lajkoniekiem jestem w kwestii elektroniki, ale z tego co wiem, to sama matryca jest ukaldem analogowym, nie syfrowym. Na wyjsciu z matrycy to jest jakies napiecie i tyle. A ile z tego powstanie bitow, to zalezy wlasnie od rzeczonego przetwornika Analogowo Cyfrowego. Ciezko wiec mowic o tym, ze samam matryca jest 14-bitowa. I jesli nie zmieniono w jakis drastyczny sposob samej konstrukcji matrycy, tak, zeby byla w stanie rejestrowac wiekszy zakres EV (w co specjalnie nie wierze), to te dwa bity ekstra nie wplyna na sama rozpietosc tonana, choc jak najbardziej na plynnosc przejsc i byc moze jakos zdjecia w cieniach (gdzie w tej chwili na donlym EV to sa jakies pojedyncze bity na EV).

    Marcin
    Chciałbym mieć więcej czasu na fotografowanie.

  9. #9
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Wiskitki
    Wiek
    46
    Posty
    68

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jatzzek Zobacz posta
    Muflon zamieszales teraz. Pentax K10D ma standardowa 12 bitowa matryce rejestrujaca (mamy wiec 4096 poziomow na kolor). Konwerter A/D uzyty w Pentaxie K10D faktycznie jest 22 bitowy i na ten temat bylo wiele dyskusji. No bo po co wykonywac obliczenia na 22 bitach skoro i tak RAW data z matrycy ma 12 bitow informacji... w jakis sposob dodaje sie 10 bitow nadmiarowej informacji ale co w niej jest i z czym to sie je to tego nikt nie wie. W kazdym razie na samplach nie widac przewagi 22 bitowego konwertera A/D nad standardowymi 12 bitowymi (moje osobiste zdanie).

    Canon z 14 bitowa matryca naprawde wprowadza nowa jakosc bo masz dzieki niej 16384 poziomow na kolor! W efekcie masz bardzo plynne przejscia tonalne no i zwiekszona rozpietosc tonalna. To jest naprawde duza roznica.

    Chociaz musze przyznac, ze jest pewna konfuzja. Bo w przytoczonym pdf http://www.jirvana.com/pdfs/EOS_1D_M..._WP_070221.pdf mozna znalezc fragment:

    "Their workload is increased by the fact that the new sensor captures 14-bit depth color rather than 12."

    co sugeruje uzycie 14 bitowej matrycy rejestrujacej, ale mozna znalezc tez taki fragment:

    "14-bit A/D conversion for fine gradation"

    i teraz pytanie, czy chodzi o 14 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D, czy o 12 bitowa matryce + 14 bitowy konwerter A/D. Drugie z cytowanych zdan nie daje odpowiedzi na to pytanie, a pierwsze z cytowanych zdan sugeruje ze prawdziwa jest odpowiedz 14 bitowa matryca + 14 bitowy konwerter A/D.
    Kolego, nawypisywałeś bzdur, aż miło.. Dawno tu takich nie było..
    Na początek proponuję rozszyfrowanie skrótu A/D - mianowicie oznacza
    on analogowo/cyfrowy. Powinno Ci to podpowiedzieć, że mamy tu
    konwersję sygnału analogowego pochodzącego z matrycy na sygnał
    cyfrowy zrozumialy dla dalszej elektroniki i zdatny do dalszego przetwarzania.
    Po drugie matryca to zestaw jak najbardziej analogowych
    elementów światłoczułych, zamieniających padające na nią fotony
    na ładunek elektryczny. Zadaniem konwertera A/D jest dokonanie
    pomiaru wartości ładunku i przetłumaczenia go na wartość cyfrową n podstawie
    wcześniej założonej tabelki. To chyba tyle..

    pzdr
    tadzik
    20D, 350D, 17-55/2.8 IS, 85/1.8, 50/1.8, 580EX, 420EX.. No chyba że znowu skoczę

  10. #10
    Początki nałogu Awatar jatzzek
    Dołączył
    Apr 2006
    Miasto
    Warszawa
    Wiek
    46
    Posty
    355

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez twlodar Zobacz posta
    Kolego, nawypisywałeś bzdur, aż miło.. Dawno tu takich nie było..
    Znam skrot A/D i musze przyznac ci racje. Rzeczywiscie nie mozna mowic o matrycy ze jest 12 bitowa, mozna co najwyzej mowic o jej rozpietosci tonalnej, czyli innymi slowy jak duzo w jeden element swiatloczuly moze wejsc fotonow zanim detektor sie nasyci. OK moja wina... sorki.

    W takim razie Pentax kadyszka ma na kazdy kanal 4194304 poziomow... hmmm tylko czy rzeczywiscie to cos daje, oprocz strasznej precyzji obliczen? W takim razie wycofuje sie ze stwierdzenia o duzej jakosciowej zmianie miedzy 12 bit -> 14 bit. No moze oprocz jakosci przejsc tonalnych ale sam juz nie wiem czy te bity maja jakies znaczenie, biorac pod uwage, ze 22 bity w Pentaxie K10D nie daja jakiegos zauwazalnego efektu.
    why waste your time looking for proof?
    what if the answer is never the truth?

Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •