Cytat Zamieszczone przez Kubak82 Zobacz posta
alez ja czytalem twoje posty.. i doskonale rozumiem o co Ci chodzi.. roznimy sie tylko tym, ze patrze na problem tej (ale i kazdej innej podobnej inwestycji) w troche inny sposob (nzawijmy to mieszczucha ;-) ..

srednio raz w miesiacu jestem w gorach, zwykle w parku krajobrazowym polozonym nad dolina kocierska.. to miesjce nie byloby takie samo, gdyby nagle np. wybudowano tam obwodnice lub chocby zezwolono na wyreb lasu.. moge sobie wyobrazic jak zmienilby sie wyglad tego miejsca i rowniez moge sobie wyobrazic jak zmieni sie dolina Rospudy..

taki maly OT.. piszecie, ze nie podjeto prob wytyczenia alternatywnych drog.. troche mi to przypomina kombinat lesny nad Bajkalem, ktory mial byc najwiekszym kombinatem w ZSRR i produkowac nieograniczone ilosci drewna na papier.. niestety tam rowniez zapomniano zrobic ekspertyz co do jakosci drewna i stopnia w jakim nadaje sie do przerobki.. wydano kupe pieniedzy by okazalo sie ze pomysl sie po prostu ne oplaca.. minelo kilkadziesiat lat i sytuacja sie powtarza

Pogonus, niestety tam nie bylem choc mam nadzieje, ze kiedys tam dotre.. wiem tylke ile moge wyczytac w internecie, uslyszec w radiu i przeczytac w gazetach.. czy to duzo czy nie - pewnie to mi wystarczylo by moc wypracowac soebie wlasna opinie na ten temat..
Cieszę się, że jednak się rozumiemy :wink: . Przykład z kombinatem nad Bajkałem jest bardzo dobry. Tak to już na tym świecie jest, że czasami górę biorą „względy wyższe” i (niestety) głupota niektórych decydentów. Daleki jestem od tego, aby bez zastrzeżeń chwalić lokalizację inwestycji, ale jak wcześniej pisałem w obecnej sytuacji jest to „zło konieczne”. Biorąc pod uwagę specyfikę Pojezierza Augustowskiego cena jaką będzie trzeba zapłacić nie jest przesadnie wysoka. Alternatywą jest w ogóle rezygnacja z budowy (ze względu na uwarunkowania zewnętrzne, a przede wszystkim finansowe) trasy Via Baltica, a jak się niechybnie domyślasz, ta z założenia nie wchodzi w grę!