Pokaż wyniki od 841 do 850 z 1895

Wątek: Cos nowego na horyzoncie?

Widok wątkowy

  1. #11
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Dla amerykanca semi-profi jest konkretny zakres mozliwosci a nie cena... i tu np 5D moze sie lapie ale tak ledwo.
    Vitez z tego co piszesz to jedynem sprzetem semi-profi mogła by byc JEDYNKA. Co w takim razie jest sprzetem PROFI ???? chyba że średni format analogowy choć do profesjonalnej reporterki nie był by zbyt poręczny .
    Canon juz dawno ustalił granice pomiędzy sprzetem amatorskim półprofesjonalnym i profesjonalnym rozgraniczając go liczbą cyferek w nazwie body.

    tu małe dygresja:
    Wiem niektórzy nie kalsyfikują EOS'a 5 jako profesjonalnego sprzetu bo ma 3 klatki na sekunde. Sęk w tym że ma on inne rzeczy które dla profesjonalisty zajmującego się np portretemi biją na głowe te nawet 8,5 klatek na sekunde i dla takiego człowieka to własnie EOS 5 bedzie sprzetem profesjonalnym bo jest dopasowany idealnie do jego potzreb związanych z pracą. Problem u nas jest taki że z powodu ograniczonego budżetu niektórzy z nas ( większość ) chciała by mieć jeden aparat do wszystkiego który w kazdej dziedzinie zachowywał by sie idealnie i przy okazji nie kosztował więcej niż 4000zł. Niestety z doświadczenia wiem że takich rzeczy nie ma i to nietylko na polu fotografii "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" i dlatego trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co w danej dziedzine nas najbardziej interesuje i do tego dobrać sprzet. Jeżeli natomiast interesują nas dwie odrębne dziąły fotografi jak np sport i portret to niestety bedziemy musieli kupić dwa rodzaje body o ile bedzie nas na to stać.

    Koniec dygresji o 5D

    Wracając do podziłau sprzetu na klasy to tutaj tez musimy sobie uświadomić co i po co kupujemy :

    klasa amatorska - jak sama nazwa mówi jest dla amatorów (ludzi którzy nie zarabiają na fotografi ale lubią mieć dobre zdjęcia, mieć kontrole nad procesem ich powstwania i mieć możliwośc rozbudowy swojego sprzet o dodatkowe akcesoria pozwalające rozwijać ich zainteresowania)
    Sprzet taki bedzie tani, żeby amator lub człowiek, który zaczyna interesować się fotografią mógł sobie na niego pozwolic. Niestety w ramach tej klasy nie możemy liczyć na super doaldne podzespoły, body o niesamowitej wytrzymałości itd bo nie jest to celem tla tej grupy produktów. Ich zadaniem jest wciągnąć potencjalnych klientów głębiej w świat fotografi i otworzyć im droge do wyższych kals sprzetowych (chyba że ich marzenia fotograficzne nie wykraczają poza ten poziom podstwaowy )
    Reasumująć kalsa idealna na start dla kogoś komu znudziły się kompakty. Bardzo dobrzez że taka klasa jest bo w przeciwnym razie początkujący musieli by kupować od razu 1dmkII by po miesiącu stwierdzić ze fotografia to jednak nie jest to co ich kręci (Przedstawiciel tej kalsy to 400D)

    Klasa pól profesjonalna ( semi-pro ) - to klasa która sprawia najwięcej kontrowersji gdyż adresowana jest do byłych uzytkowników kalsy amatorskiej którzy stwierdzili że fotografia to jest to co chcą robić i być może nawet zacząć na tym zarabiać.
    Sprztęt w tej klasie jest już bardziej wytrzymały ( przygotowany na długie menczarnie z pasjonatem ) pozwalający na większą kontrole i oferujący większa dokładność.
    Wg mnie kalsa ta jest najbardziej nerwożerna gdyz producent chce stworzyć aparat który bedzie się jakoś sprawdzał w każdej dziedzinie a zarazmem kosztował na tyle nie dużo żeby wiekszość zawansowanych amatorów mogła sobie na niego pozwolić.
    To staranie o uniwersalnośc takiego sprzętu niestety ma swoje wady bo jak wsponiałem na początku gdy coś jest do wszystkiego tzn że jest do niczego Oczywiście twierdzenie jest troche przekoloryzowane ale prawda jest taka że body z tego segmentu niegdy nie da nam takiego efektu jak profesjonalne body sprecyzowane pod konkretny obszar naszych zainteresowań ( drugą stroną medalu jest to że w 90% sytuacji ta róznica bedzie na tyle mała że wręcz niestotna dla końcowego odbiorcy zdjęcia ) .
    ( typowy przedstawiciel to 30D)

    Segment Profesjonalny - Hymm sam profesjonalistą nie jestem więc ciężko mi się tu wypowiadac ale opierając się na dziedzinie w której mam większe doświadczenie niż fotografia powiem tak:
    Nie nalezy Fotografi ogólnej traktować jako zawód i twierdzić ze jesteśmy profesjonalistami pod kazdym względem ( gdyż twierdzenie które zastosowałem do aparatów bedzie dotyczyło fotografa - jak ktoś jest do wszytskiego to jest do niczego )
    Jeżeli jesteśmy już profesjonalistami to napewno widzimy co daje nam najwięcej dochodów i w czym jesteśmy naprawde dobrzy - pod tą dziłąke fotografi powinniśmy zbierać jak najlepszy sprzet, żeby efekt naszych prac był jak najlepszy
    I tak jezeli mamy najwięcej klientów i pieniędzy z portretowania ludzi to oczywiście 5D
    Jęzeli natomista to na czym zarabiamy nazywa się sportem lub reporterką to 1d...
    Nie mówie oczywiście że ktoś kto ma 5D nie może przyjąć zlecenia na reportaż z zawodów sportowych jako dodatkowe zadanie. Musi być tylko świadomy że efekty jego pracy moga być gorsze niż tej osoby która ma bardziej odpowiedni sprzet do tego tematu.
    Jeżeli natomiast nasze zadania zawodowe bedą wymagały częstego przeskakiwania między tematami i naprawde jesteśmy w stanie zajmować się dwoma dziedzinami naraz to niestety ale musimy kupić drugie body bo z tego zyjemy i za to nam płacą.
    Zresztą co ja tu pisze zawodowcy wiedzą o co chodzi.

    ( przedstawiciele 5D, 1dmkII...)

    Na koniec jeszce jedno bardzo wazne zdanie 400D może zrobić lepsze zdjęcie niż 1dsmkII bo fotografia to nie tylko aparat
    Ostatnio edytowane przez paweleverest ; 07-01-2007 o 13:24

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •