Strona 85 z 190 PierwszyPierwszy ... 3575838485868795135185 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 841 do 850 z 1895

Wątek: Cos nowego na horyzoncie?

  1. #841
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    jakbym mial obstawiac nowosci to widzialbym dobra 20mm stalke do FF. moze i L, ale niekoniecznie. cos takiego, co rzeszy "przesiadlych" na 5D landszafciarzy daloby rasowy, porzadny ultra-szeroki kat.

    chociaz jak znam Canona, to nie zdziwilbym sie, gdyby rzucil 17-40/4 L IS. w mysl zasady, ze ciul z jakoscia, byle byl ostatnio fetyszyzowany antiszejk

    24-70 z IS jest bez sensu skoro niedawno wyszlo 24-105. predzej widzialbym jakies 100 macro IS, na wzor nikkorowskiego szkla.
    www albo tez flickr

  2. #842
    Coś już napisał
    Dołączył
    Oct 2005
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    41
    Posty
    60

    Domyślnie

    Wg mnie to czego u Canona najbardziej brakuje to jasna szeroka "amatorska" stałka. Może pojawi się coś w okolicu 18 - 20 ze światłem 1,8 czy 2,0 - mnie bardzo brakuje takiego szkła. Ostatecznie nawet 20 2,8 Mark II mogłoby być ale z poprawioną optyką.
    Piotrek Wolak "trampek"
    EOS 20D + BG-E2 + EOS 50E + BP-50 + 17-40 4,0 L + 70-200 4,0 L + 50 1,4 + 85 1,8 + 550EX

  3. #843
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Widzę że znów czas na Listę Kolekcjonera

    Obiektywy:
    EF 35/1.8
    EF 40/1.2L
    EF 50/1.2L
    EF 200/1.8 L IS - bardzo dużo się o nim mówi od dawna, że ma byc - podobno gdzieś testowali
    EF 400/5.6 L IS - podobno starą wersję canon wycofał więc kto wie
    EF 500/2.8 L DO IS
    EF 24-50/2.0
    EF 24-70/2.8 IS
    EF 70-200/4 L IS
    EF 100-300/2.8 IS
    EF 100-400/4.5-5.6 L IS MkII - ostatnio się pojawił w sieci ma być z najnowszym IS-em
    EF 100-400/4 L IS - kosztowałby majątek
    EF 200-400/4 DO IS - to samo co wyżej ale jeszcze gorzej
    EF 500/4 L DO IS
    EF 600/5,6 L
    EF 1500/4 L IS DO
    być może 800 DO??

    Aparaty:
    4000D - komentarz jak dla 3000D
    3000D bardzo małe szanse żeby canon schodził niżej
    370D
    400D
    35D
    40D
    50D
    7D
    5Dn (mkII)
    4D
    3D
    1DmkIII
    1DsmkIII
    1Dsx
    1Dx
    Średni format (chodzą słuchy że podobno Canon kupił od Contaxa/Kyocera ten dział łącznie z nazwą)

    Na czerwono to co już na bank wypada. Na zielono to co się sprawdziło.
    Na niebiesko to co ma szansę .
    Sporo się tego nazbierało. Wypisałem tylko te które nosiły chociaż cień cech prawdopodobieństwa, bo wishlist jest znacznie dłuższa :-D.

    New Brand - może nowa seria z EVF, może system modularny. Tu nawet mało wiarygodnych przecieków nie ma tylko domysły i spekulacje. O możliwości wprowadzenia aparatów z EVF wspominał w wywiadzie na PMA '06 Chuck Westfall.

    Jak widać domysłów mnóstwo konkretów ... lepiej nie mówić .
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 06-01-2007 o 17:13
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  4. #844
    gajowy Awatar akustyk
    Dołączył
    Dec 2004
    Miasto
    holandia
    Wiek
    46
    Posty
    12 199

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Widzę że znów czas na Listę Kolekcjonera
    tak to tylko w Erze...

    mnie sie 24-50/2.0 podoba. jakby to bylo znosnej ostrosci to wymarzona portretowka do wnetrz. moze ciut szersza, ale z braku laku...

    EDIT: wishlist aqustyka:
    wypasione 15mm do cropa (swiatlo moze byc nawet f/4, ale jakby byla mala srednica filtra to ekstra)
    fajny zoomiq w desen 50-250 do cropa, ale taki zeby nie ssal w dlugim koncu bez zaczernienia do f/8
    zdalna kontrola nad lampkami przez body. Nikon jakos qrde potrafi!
    Ostatnio edytowane przez akustyk ; 06-01-2007 o 02:12
    www albo tez flickr

  5. #845
    Początki nałogu Awatar chavez
    Dołączył
    Nov 2006
    Miasto
    Poznań
    Posty
    337

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Na czerwono to co już na bank wypada.
    No nie wiem, możliwe, ale podobno ma być 4000D. Nie wiem na ile to "podobno" jest prawdziwe. Link (już gdzieś był na tym forum):
    http://www.dialogen.no/foto/EOS_cameras.pdf
    system EOS

  6. #846
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez chavez Zobacz posta
    No nie wiem, możliwe, ale podobno ma być 4000D. Nie wiem na ile to "podobno" jest prawdziwe. Link (już gdzieś był na tym forum):
    http://www.dialogen.no/foto/EOS_cameras.pdf
    Moim zdaniem są zerowe szanse na ten model. Wydaje mi się że w chwili obecnej dwa trabanty canonowi wystarczą . Ale nie ma sprawy dopisałem .
    Ja (zresztą nie tylko ja ) uważam, że canonowi dużo bardziej brakuje przyzwoitego korpusu w segmencie semi-pro niż mnożenie korpusów amatorskich. Miejmy nadzieję że najbliższe miesiące potwierdzą te przypuszczenia .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  7. #847

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Kolekcjoner Zobacz posta
    Moim zdaniem są zerowe szanse na ten model. Wydaje mi się że w chwili obecnej dwa trabanty canonowi wystarczą . Ale nie ma sprawy dopisałem .
    Ja (zresztą nie tylko ja ) uważam, że canonowi dużo bardziej brakuje przyzwoitego korpusu w segmencie semi-pro niż mnożenie korpusów amatorskich. Miejmy nadzieję że najbliższe miesiące potwierdzą te przypuszczenia .
    Tak masz rację Canonowi brakuje przyzwoitego kurpusu w klasie semi-profi. Ba każde dziecko wie, że 20 , 30 i 5 to szajs i nie da się tym zdjęć robić...

  8. #848
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slavko Zobacz posta
    (...)Ba każde dziecko wie, że 20 , 30 i 5 to szajs i nie da się tym zdjęć robić...
    Nie bardzo rozumiem czemu to piszesz ? A gdzie ja napisałem że to szajs? To bardzo przyzwoite sprzęty .
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  9. #849
    zło konieczne Awatar Vitez
    Dołączył
    Jan 2004
    Miasto
    Warszawa
    Posty
    19 804

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Slavko Zobacz posta
    Tak masz rację Canonowi brakuje przyzwoitego kurpusu w klasie semi-profi. Ba każde dziecko wie, że 20 , 30 i 5 to szajs i nie da się tym zdjęć robić...
    Problem widze jest z klasyfikacja "co to jest semi-profi" . Polak skategoryzuje wg ceny i dla niego 30D/5D juz jest semi-profi bo cena przekracza czesto dwie pensje. Dla amerykanca semi-profi jest konkretny zakres mozliwosci a nie cena... i tu np 5D moze sie lapie ale tak ledwo.
    Definicja rozni sie tez z powodu roznego postrzegania profesjonalizmu. I dlatego zawsze jeden bedzie sie upieral ze 20D/30D to juz semi-profi, podczas gdy inny bedzie udowadnial ze to nadal polka typowo amatorska. I w zaleznosci od punktu widzenia/siedzenia czy przyjetego zestawu definicji - obaj maja racje.

  10. #850
    Pełne uzależnienie Awatar paweleverest
    Dołączył
    Aug 2006
    Miasto
    Zawiercie
    Wiek
    51
    Posty
    1 138

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Vitez Zobacz posta
    Dla amerykanca semi-profi jest konkretny zakres mozliwosci a nie cena... i tu np 5D moze sie lapie ale tak ledwo.
    Vitez z tego co piszesz to jedynem sprzetem semi-profi mogła by byc JEDYNKA. Co w takim razie jest sprzetem PROFI ???? chyba że średni format analogowy choć do profesjonalnej reporterki nie był by zbyt poręczny .
    Canon juz dawno ustalił granice pomiędzy sprzetem amatorskim półprofesjonalnym i profesjonalnym rozgraniczając go liczbą cyferek w nazwie body.

    tu małe dygresja:
    Wiem niektórzy nie kalsyfikują EOS'a 5 jako profesjonalnego sprzetu bo ma 3 klatki na sekunde. Sęk w tym że ma on inne rzeczy które dla profesjonalisty zajmującego się np portretemi biją na głowe te nawet 8,5 klatek na sekunde i dla takiego człowieka to własnie EOS 5 bedzie sprzetem profesjonalnym bo jest dopasowany idealnie do jego potzreb związanych z pracą. Problem u nas jest taki że z powodu ograniczonego budżetu niektórzy z nas ( większość ) chciała by mieć jeden aparat do wszystkiego który w kazdej dziedzinie zachowywał by sie idealnie i przy okazji nie kosztował więcej niż 4000zł. Niestety z doświadczenia wiem że takich rzeczy nie ma i to nietylko na polu fotografii "Jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego" i dlatego trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie co w danej dziedzine nas najbardziej interesuje i do tego dobrać sprzet. Jeżeli natomiast interesują nas dwie odrębne dziąły fotografi jak np sport i portret to niestety bedziemy musieli kupić dwa rodzaje body o ile bedzie nas na to stać.

    Koniec dygresji o 5D

    Wracając do podziłau sprzetu na klasy to tutaj tez musimy sobie uświadomić co i po co kupujemy :

    klasa amatorska - jak sama nazwa mówi jest dla amatorów (ludzi którzy nie zarabiają na fotografi ale lubią mieć dobre zdjęcia, mieć kontrole nad procesem ich powstwania i mieć możliwośc rozbudowy swojego sprzet o dodatkowe akcesoria pozwalające rozwijać ich zainteresowania)
    Sprzet taki bedzie tani, żeby amator lub człowiek, który zaczyna interesować się fotografią mógł sobie na niego pozwolic. Niestety w ramach tej klasy nie możemy liczyć na super doaldne podzespoły, body o niesamowitej wytrzymałości itd bo nie jest to celem tla tej grupy produktów. Ich zadaniem jest wciągnąć potencjalnych klientów głębiej w świat fotografi i otworzyć im droge do wyższych kals sprzetowych (chyba że ich marzenia fotograficzne nie wykraczają poza ten poziom podstwaowy )
    Reasumująć kalsa idealna na start dla kogoś komu znudziły się kompakty. Bardzo dobrzez że taka klasa jest bo w przeciwnym razie początkujący musieli by kupować od razu 1dmkII by po miesiącu stwierdzić ze fotografia to jednak nie jest to co ich kręci (Przedstawiciel tej kalsy to 400D)

    Klasa pól profesjonalna ( semi-pro ) - to klasa która sprawia najwięcej kontrowersji gdyż adresowana jest do byłych uzytkowników kalsy amatorskiej którzy stwierdzili że fotografia to jest to co chcą robić i być może nawet zacząć na tym zarabiać.
    Sprztęt w tej klasie jest już bardziej wytrzymały ( przygotowany na długie menczarnie z pasjonatem ) pozwalający na większą kontrole i oferujący większa dokładność.
    Wg mnie kalsa ta jest najbardziej nerwożerna gdyz producent chce stworzyć aparat który bedzie się jakoś sprawdzał w każdej dziedzinie a zarazmem kosztował na tyle nie dużo żeby wiekszość zawansowanych amatorów mogła sobie na niego pozwolić.
    To staranie o uniwersalnośc takiego sprzętu niestety ma swoje wady bo jak wsponiałem na początku gdy coś jest do wszystkiego tzn że jest do niczego Oczywiście twierdzenie jest troche przekoloryzowane ale prawda jest taka że body z tego segmentu niegdy nie da nam takiego efektu jak profesjonalne body sprecyzowane pod konkretny obszar naszych zainteresowań ( drugą stroną medalu jest to że w 90% sytuacji ta róznica bedzie na tyle mała że wręcz niestotna dla końcowego odbiorcy zdjęcia ) .
    ( typowy przedstawiciel to 30D)

    Segment Profesjonalny - Hymm sam profesjonalistą nie jestem więc ciężko mi się tu wypowiadac ale opierając się na dziedzinie w której mam większe doświadczenie niż fotografia powiem tak:
    Nie nalezy Fotografi ogólnej traktować jako zawód i twierdzić ze jesteśmy profesjonalistami pod kazdym względem ( gdyż twierdzenie które zastosowałem do aparatów bedzie dotyczyło fotografa - jak ktoś jest do wszytskiego to jest do niczego )
    Jeżeli jesteśmy już profesjonalistami to napewno widzimy co daje nam najwięcej dochodów i w czym jesteśmy naprawde dobrzy - pod tą dziłąke fotografi powinniśmy zbierać jak najlepszy sprzet, żeby efekt naszych prac był jak najlepszy
    I tak jezeli mamy najwięcej klientów i pieniędzy z portretowania ludzi to oczywiście 5D
    Jęzeli natomista to na czym zarabiamy nazywa się sportem lub reporterką to 1d...
    Nie mówie oczywiście że ktoś kto ma 5D nie może przyjąć zlecenia na reportaż z zawodów sportowych jako dodatkowe zadanie. Musi być tylko świadomy że efekty jego pracy moga być gorsze niż tej osoby która ma bardziej odpowiedni sprzet do tego tematu.
    Jeżeli natomiast nasze zadania zawodowe bedą wymagały częstego przeskakiwania między tematami i naprawde jesteśmy w stanie zajmować się dwoma dziedzinami naraz to niestety ale musimy kupić drugie body bo z tego zyjemy i za to nam płacą.
    Zresztą co ja tu pisze zawodowcy wiedzą o co chodzi.

    ( przedstawiciele 5D, 1dmkII...)

    Na koniec jeszce jedno bardzo wazne zdanie 400D może zrobić lepsze zdjęcie niż 1dsmkII bo fotografia to nie tylko aparat
    Ostatnio edytowane przez paweleverest ; 07-01-2007 o 13:24

Strona 85 z 190 PierwszyPierwszy ... 3575838485868795135185 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •