I może jak z lampą to migawka na drugą kurtynę ?
I może jak z lampą to migawka na drugą kurtynę ?
M, ISO800, 2 kurtyna, 1/20 1/30 sek, f 5,6 do 8 równiez z próbą panoramowania, czyli naciskania migawki w czasie śledzenia samochodu w ruchu.
przy panoramowaniu z lampą można próbować na czasach jeszcze dłuższych
błysk na wprost
aktualnie: Canon EOS R6 | Sigma A 35/1.4 DG HSM | Canon 135/2 L | Canon 16-35/4 L
Za piszczalem panoramowanie na długim czasie AF w trybie servo i blysk na 2 kurtyne efekt w tym przypadku o wiele fajniejszy niz zamrazanie
a tu fotka zrobiona podobną techniką
Prześcigacie się nawzajem w poradach po których to zastosowaniu autor co najmniej by posmutniał gdyby zobaczył efekty :-?
Zielony kwadracik działa dokładnie inaczej(podobno - nigdy go nie włączyłem)
Dobry sprzet nie gwarantuje dobrej fotki - poczytaj, pocwicz - bedzie coraz lepiej.
Do powyzszych odpowiedzi dorzuciłbym jeszcze wykorzystanie teleobiektywu. Powyzszy kadr jest nieciekawy - po prostu nic sie nie dzieje.
Ostatnio edytowane przez ripek ; 12-12-2006 o 21:14
Canon G10, WP-DC28, :grin: 5d mkIII:grin: 5d mkI 17-40L 24LII 35L 85LII 580II
Dzięki za wszystkie uwagi. Jestem pewien, że pomogą. Chyba faktycznie najlepsza rada to: trening czyni .... lepszym. :smile:
Czym staram się robić zdjęcia - szczegóły tutaj.
moim skromnym zdaniem zdjęcie jest generalnie naświetlone "poprawnie". zdjęcie uważasz za "nieudane" (i słusznie) ze względu na rozmyty i niewyraźny obiekt (samochód). myślę że klucz tkwi w ustawieniach AF - tym bardziej że jak sam przyznałeś korzystałeś z trybu AUTO (powtórzę za kimś że jest to kiepskie rozwiązanie).
Przede wszystkim wybrałbym aktywne tylko środkowe pole AF i skorzystał z ustawienia AI SERVO (ciągłe ostrzenie na obiekt). "Ustawiasz" nadjeżdżający samochód pośrodku kadru, naciskasz do połowy spust, śledzisz samochód i czekasz na ciekawy moment.
Ponadto skoro fotografujesz sport to koniecznie tryb zdjęć seryjnych (większa szansa na ciekawe kadry).
Tak jak powiedzieli wcześniej koledzy:
- dla "bezpieczeństwa" (różnych źródeł światła) tylko RAW,
- oprócz tego wysokie ISO (spokojnie 1600)
- i pełna dziura (przysłona)
- błysk w ex580 na drugą kurtynę - naciskaj (guzik H/>>>) aż pojawi się na lampie symbol >>>
Z czasami musisz poeksperymentować - w zależności czy chcesz zamrozić obiekt, który fotografujesz, skorzystać z panningu (panoramownia), w zależności w jakiej odległości znajdujesz się od obiektu (ogniskowa).
mój przykład zamrożenia:
ISO 1600 (max. wartość)
ogniskowa 100mm (siedziałem daleko na trybunach przy beczce)
czas 1/250 (wystarczająco krótki - efekt: zamrożenie)
przysłona 2.8 (max. wartość)
błysk z ex580
pozdro
wik
EOS 7D |EOS5| 580EX | 16-35/2.8 II L | 24-70/2.8 L | 70-200/2.8 L | 100 MACRO/2.8 IS L | EFS 10-22/3.5-4.5 | 50/1.4 | LOWEPRO NOVA 5 | MANFROTTO 055PROB 486RC2 804RC2 681B 234RC |