Ostatnio edytowane przez capo-di_tutti-capi ; 07-02-2024 o 22:51
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
A dopuszczasz taką możliwość, że Canon wyprodukował dziadowską powłokę, która ulega zniszczeniu przy normalnej eksploatacji? Bo czyszczenie obiektywu jest normalną eksploatacją. I że jedna firma wykorzystuje każdy pretekst do wyciągnięcia kasy, a inna uczciwie uznaje swoją (bo jest delegatem producenta) winę?
Nie, nie dla wizerunku, ale dlatego, że tak ma wpisane w swoją politykę (firmy mają takie coś, szczególnie gdy są certyfikowane jakimś ISO) i rzetelnie realizuje swoje cele biznesowe. Właśnie warto dociekać, bo dzięki temu złe firmy mają gorzej niż dobre. Internet to świetne narzędzie nie tylko do hejtu.
Ja chciałem naprawy płatnej, pogwarancyjnej i skończyło się jak pisałem wcześniej.
Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 07-02-2024 o 23:56
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Mam obiektyw podobnej klasy. Ma ogromną osłonę przeciwsłoneczną (tele mogą mieć długie osłony bo mają wąskie kąty widzenia). Obiektyw mam z 5 lat, nigdy nie miałem potrzeby by czyścić soczewkę. Zresztą firma (Nikon) w tym obiektywie z przodu nie ma soczewki o skomplikowanej krzywiźnie, tylko "szybę". Której wymianę wyceniano kiedyś na ...2.000 zł. W sumie to jestem ciekawy co by było gdyby w razie czego po prostu usunąć te "szybę".
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
To wkurzające. Nie wiem czy kogokolwiek (mnie nie) pocieszy, ze tak samo jest w Nikon Polska. Na stronie przedstawiciela jest sklep. Też z Holandii. By być dokładniejszym to mozna dostać VAT, ale trzeba mieć europejski.
Nasi dystrybutorzy nie sprzedają sprzętu klientom indywidualnym. Jedynie hurtowniom.
Nikon, Leica, Hasselblad, Mamiya, FKD i jeszcze kilka innych ...
To tak w temacie dystrybucji dóbr
to jak kolonializm,
albo jak Rzeczpospolita Obojga Narodów była spichlerzem Europy i zaliczyliśmy swój Złoty Wiek
-wtedy też ktoś inny tłukł kasę na handlu polskim zbożem.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Inne teleobiektywy też mają z przodu szyby. Czasem ten płaski kawałek szkła jest częścią toru optycznego, a czasem nie. Często - gdy obiektyw używa filtrów z tyłu - należy włożyć tzw. filtr neutralny, czyli "szybkę", żeby prawidłowo działał.
To, że nie czyściłeś soczewki, to nie znaczy, że nie wolno jej czyścić za pomocą normalnych dla zaawansowanej optyki metod. Ja też nie często to robię. Zresztą w instrukcji obsługi (to taka nieduża kartka w przypadku obiektywów i gruba książka w przypadku korpusów) jest coś o czyszczeniu.
--- Kolejny post ---
Tu już chyba wchodzimy w obszary "miękkie" o ogólnej sumie szczęścia w narodzie i nastawieniu ludzi do siebie.. Nie chcę tego rozwijać, bo zaczniemy liczyć diabły na szpilce.
Jednak gdyby Ci się coś stało w sprzęt, czego oczywiście Ci nie życzę, to zalecam przejść przez most i wysłać fanty do Krefeld.![]()
Ostatnio edytowane przez Leon007 ; 08-02-2024 o 01:06
Nie to ładne co ładne, ale co się komu podoba.
JaCzłowiek potyka się o kretowiska, nie o góry.
Konfucjusz
Dyskusja o poczynaniach serwisu na Żytniej wraca co jakiś czas. W takiej samej tonacji.
Równocześnie serwis w DE jest przedstawiany jako ostatnia deska ratunku (skuteczna).
Mam 2km do poczty w DE i nawet nie pomyślałem o serwisowaniu w PL. Teraz pierwszy raz usłyszałem, że to jakiś problem terytorialny![]()
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200