Dobrze by było aby któryś z aktualnych posiadaczy aparatów Canona założył wątek
Spekulacje i plotki na temat bezlustra FF Canona w innym katalogu niż Canon dSLR.
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Im dłużej fotografuję Sony tym bardziej przekonuję się, że slogan "szkła zaprojektowane specjalnie dla bezluster" oznacza w praktyce "pamiętajcie, że schrzaniliśmy bagnet"
O tym więcej przy innej okazji![]()
No a "duży skok do przodu" to pies:
The EOS 80D Replacement to be a Big Leap Forward [CR2]
Wreszcie zobaczymy coś na prawdę powalającego(myślę, że 4K).
https://500px.com/p/m_kowalczyk?view=galleries
EOS R5, RF 14-35/4L, RF 24-105/4L, RF 70-200/4L, RF100-500L, C35/2 IS, C70-300L IS, M6II, M11-22, M22, M32, S56/1.4, M55-200
Chyba jednak nie o bagnet głównie chodzi.
1. Optyka
To matryca zbiera informację do AF fazy, czujniki są rozmieszczone na całej matrycy FF, aby "te skrajne" mogły też pracować szybko i skutecznie to trzeba odpowiednio "sformatować" strumień światła.
Obiektyw "lustrzankowy" (zaprojektowany tylko do czujników umieszczonych blisko środka) będzie pracował ale mało skutecznie blisko krawędzi matrycy.
2. system AF w obiektywie
Jeśli ma obiektyw pracować jednocześnie, szybko i wydajnie w trybie AF fazy i AF kontrastu to silnik, mocowanie, masy przesuwane, tolerancje itd. muszą być odpowiednio zaprojektowane.
Obiektyw "lustrzankowy" (zaprojektowany tylko AF fazy) będzie pracował ale słabo w trybie AF kontrastu
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 23-06-2018 o 10:06
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Moim skromnym zdaniem w tym "formatowaniu" chodzi tylko o jedno: doświetlić narożniki matrycy zakryte przez za mały bagnet. To tylko problem Sony i nic więcej...
Canon (Dual Pixel) nie używa detekcji kontrastu, więc ta kwestia też istnieje tylko w przypadku Sony.
@jotes25 - racja. Nie wiem dlaczego Jan ciągle powiela te dziwne opinie.
R5+Canon EF 800/5.6, Sigma 500/4 S, RP+L14/4.
https://www.facebook.com/dziki.swiat.zdjecia
nie tutaj kolego
--- Kolejny post ---
ad. 2
To się dopiero okaże czy bezlustro FF Canona będzie używało detekcji kontrastu czy też nie.
Nie mam zdania na ten temat ale "głosuję" że tak.
Bo nie widzę żadnej przesłanki by piksele w Dual Piksel 'wyznaczały" szybciej/pewniej/dokładniej odległość od specjalizowanego do tego celu systemu AF fazy Sony, a Sony używa zarówno AF fazy jak i AF kontrastu w np.A7M3
ad. 1 Canon :
a. tworzy nowy bagnet dla bezlustra FF, inny niż EF i EF-M
b. obiektywy EF będzie można podpinać do tego bagnetu przez przejściówkę
c. opatentował obiektyw (który w wersji EF ma w sprzedaży) specjalnie dla bezlustra FF
Takie są fakty.
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 23-06-2018 o 12:37
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/