Pokaż wyniki od 1 do 10 z 790

Wątek: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie Awatar BeatX
    Dołączył
    Jul 2007
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    44
    Posty
    1 739

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez Jago Zobacz posta
    Czacha jak nie wnosi nic do tematu ? Kolega próbuje nam wykazać wyższość Sigmy nad Canonem
    Ja również wykazuję wyższość obiektywów Sigmy (z serii ART), nad eLkami Canona.
    Oczywiście mowa o wybiórczych modelach, jak Sigma 35/1.4 ART, Sigma 24/1.4 ART, Sigma 50/1.4 ART.
    Za niebawem wyjdzie 35LII, który jeżeli będzie optycznie przynajmniej tak dobry jak Sigma 35/1.4, to uczciwie przyznam, że będzie topowym obiektywem klasy 35/1.4
    Z dwóch powodów: uszczelnienia i szybkość AF (i tylko to)
    Czy warto do tego dopłacać 2x tyle, co koszt nowej Sigmy 35/1.4 to już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.
    Podejrzewam, że gdy Sigma uzupełni swoją ofertę jasnych stałek o 85/1.4, 135/2.0 to te modele również będą dla mnie argumentem, że Canon ma słabą ofertę (w relacji jakość/cena)

    Nadmienię tylko, że 90% szczecińskich fotografów ślubnych których poznałem (a poznałem większość) używa Sigmy 35/1.4 baaaardzo sobie ją chwaląc.
    Jest u nas tylko jeden maniak Canona, który nie uznaje innego sprzętu jak Canon (łącznie z nastawieniem na "nie" do firmy Nikon) i ma w torbie same eLki.
    Ale ten koleś jest bardzo specyficzny, zadufany w sobie i generalnie nie brany na poważanie wśród kolegów z branży.
    Zatem argument że zawodowcy używają wyłącznie eLek jest imho nieaktualny, bo jak widać większość sięga po nowe Sigmy.
    Przynajmniej z tego co mi wiadomo, a coraz częściej wpadam na info gdzieś w sieci, że w innych zakątkach świata profesjonaliści pracują na Sigmach z serii ART (mowa o ślubniakach)
    No chyba, że dla kogoś szczecińscy ślubniacy to nie zawodowcy - wtedy sorry, my małomiastkowi nie powinniśmy być brani pod uwagę w statystykach
    Tyle tylko, że taki wywód obraziłby co najmniej 30 osób w Szczecinie, którzy zarabiają na życie fotografując śluby - z bardzo dobrym efektem końcowym.
    Identycznie jest wśród wideofilmowców.

    Na chwilę obecną Canon 50/1.2L to zakup dobry dla fanboy'a, kolekcjonera, lub fotografa pracującego w dżungli, na pustyni, na arktyce lub w czasie konfliktów wojennych (tam przydają się uszczelnienia)
    End of story
    Fuji X-H2 | Fujinon 16/1.4 R WR| Fujinon 23/1.4 R LM WR| Viltrox 75/1.2
    Moje zdjęcia: https://flickr.com/photos/maciej_k/

  2. #2
    Pełne uzależnienie Awatar crazy
    Dołączył
    Apr 2007
    Miasto
    Chełmno
    Wiek
    41
    Posty
    1 554

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    Ja również wykazuję wyższość obiektywów Sigmy (z serii ART), nad eLkami Canona.
    Oczywiście mowa o wybiórczych modelach, jak Sigma 35/1.4 ART, Sigma 24/1.4 ART, Sigma 50/1.4 ART.
    Za niebawem wyjdzie 35LII, który jeżeli będzie optycznie przynajmniej tak dobry jak Sigma 35/1.4, to uczciwie przyznam, że będzie topowym obiektywem klasy 35/1.4
    Z dwóch powodów: uszczelnienia i szybkość AF (i tylko to)
    Czy warto do tego dopłacać 2x tyle, co koszt nowej Sigmy 35/1.4 to już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.
    Podejrzewam, że gdy Sigma uzupełni swoją ofertę jasnych stałek o 85/1.4, 135/2.0 to te modele również będą dla mnie argumentem, że Canon ma słabą ofertę (w relacji jakość/cena)

    Nadmienię tylko, że 90% szczecińskich fotografów ślubnych których poznałem (a poznałem większość) używa Sigmy 35/1.4 baaaardzo sobie ją chwaląc.
    Jest u nas tylko jeden maniak Canona, który nie uznaje innego sprzętu jak Canon (łącznie z nastawieniem na "nie" do firmy Nikon) i ma w torbie same eLki.
    Ale ten koleś jest bardzo specyficzny, zadufany w sobie i generalnie nie brany na poważanie wśród kolegów z branży.
    Zatem argument że zawodowcy używają wyłącznie eLek jest imho nieaktualny, bo jak widać większość sięga po nowe Sigmy.
    Przynajmniej z tego co mi wiadomo, a coraz częściej wpadam na info gdzieś w sieci, że w innych zakątkach świata profesjonaliści pracują na Sigmach z serii ART (mowa o ślubniakach)
    No chyba, że dla kogoś szczecińscy ślubniacy to nie zawodowcy - wtedy sorry, my małomiastkowi nie powinniśmy być brani pod uwagę w statystykach
    Tyle tylko, że taki wywód obraziłby co najmniej 30 osób w Szczecinie, którzy zarabiają na życie fotografując śluby - z bardzo dobrym efektem końcowym.
    Identycznie jest wśród wideofilmowców.

    Na chwilę obecną Canon 50/1.2L to zakup dobry dla fanboy'a, kolekcjonera, lub fotografa pracującego w dżungli, na pustyni, na arktyce lub w czasie konfliktów wojennych (tam przydają się uszczelnienia)
    End of story
    Przybij piątkę :-)
    Skupiam się na zdjęciach a nie na tym czym fotografuję.

  3. #3
    Pełne uzależnienie Awatar tombas
    Dołączył
    Jul 2006
    Miasto
    Nowy Sącz
    Wiek
    57
    Posty
    2 194

    Domyślnie Odp: Canon 50mm f/1.2 L USM lens

    Cytat Zamieszczone przez BeatX Zobacz posta
    Ja również wykazuję wyższość obiektywów Sigmy (z serii ART), nad eLkami Canona.
    Oczywiście mowa o wybiórczych modelach, jak Sigma 35/1.4 ART, Sigma 24/1.4 ART, Sigma 50/1.4 ART.
    Za niebawem wyjdzie 35LII, który jeżeli będzie optycznie przynajmniej tak dobry jak Sigma 35/1.4, to uczciwie przyznam, że będzie topowym obiektywem klasy 35/1.4
    Z dwóch powodów: uszczelnienia i szybkość AF (i tylko to)
    Czy warto do tego dopłacać 2x tyle, co koszt nowej Sigmy 35/1.4 to już każdy sam musi sobie odpowiedzieć.
    Podejrzewam, że gdy Sigma uzupełni swoją ofertę jasnych stałek o 85/1.4, 135/2.0 to te modele również będą dla mnie argumentem, że Canon ma słabą ofertę (w relacji jakość/cena)

    Nadmienię tylko, że 90% szczecińskich fotografów ślubnych których poznałem (a poznałem większość) używa Sigmy 35/1.4 baaaardzo sobie ją chwaląc.
    Jest u nas tylko jeden maniak Canona, który nie uznaje innego sprzętu jak Canon (łącznie z nastawieniem na "nie" do firmy Nikon) i ma w torbie same eLki.
    Ale ten koleś jest bardzo specyficzny, zadufany w sobie i generalnie nie brany na poważanie wśród kolegów z branży.
    Zatem argument że zawodowcy używają wyłącznie eLek jest imho nieaktualny, bo jak widać większość sięga po nowe Sigmy.
    Przynajmniej z tego co mi wiadomo, a coraz częściej wpadam na info gdzieś w sieci, że w innych zakątkach świata profesjonaliści pracują na Sigmach z serii ART (mowa o ślubniakach)
    No chyba, że dla kogoś szczecińscy ślubniacy to nie zawodowcy - wtedy sorry, my małomiastkowi nie powinniśmy być brani pod uwagę w statystykach
    Tyle tylko, że taki wywód obraziłby co najmniej 30 osób w Szczecinie, którzy zarabiają na życie fotografując śluby - z bardzo dobrym efektem końcowym.
    Identycznie jest wśród wideofilmowców.

    Na chwilę obecną Canon 50/1.2L to zakup dobry dla fanboy'a, kolekcjonera, lub fotografa pracującego w dżungli, na pustyni, na arktyce lub w czasie konfliktów wojennych (tam przydają się uszczelnienia)
    End of story
    całe szczęscie, że u mnie "na prowincji" jeszcze nie jest obciachem mieć szkła canona, bo jesli przez to miałbym byc wytykany przez kolegów palcami jako odmienic, to by było niefajnie
    Do zdjęć mam wszystko, prócz talentu...
    (R6, RP, RF 15-35 f/2.8L, RF 28-70 f/2L, RF 100 f/2.8L, RF 70-200 f/2.8L, EL-1, 470EX-AI)

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •