Straszny shit ta Leica jednak, jezeli tak malo wprowadza na rynek aparatow i obiektywów. I jeszcze te dane z dxo. Chyba faktycznie trzeba zmieniac sprzet.
Straszny shit ta Leica jednak, jezeli tak malo wprowadza na rynek aparatow i obiektywów. I jeszcze te dane z dxo. Chyba faktycznie trzeba zmieniac sprzet.
Ostatnio edytowane przez tomfoot ; 05-08-2015 o 17:48
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Body, w sensie aparat czy on sam?
Ja znam takich którzy te czerwone kropki zakleili ?
nareszcie, bez żadnych ustawień z wyjątkiem daty i godziny, bez dopasowań
teraz, za parę godzin końcówka porównania AF z 5D3
jp
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Odnośnie punktu 3b czyli porównania sensorów A7RII z 5d3:
- wszystkie sensory Sony mają taką samą konstrukcję i działają do f/8,
- wykrywają tylko linie pionowe,
- są mniej precyzyjne od dedykowanych sensorów 5d3 i stąd konieczność "doostrzania" za pomocą detekcji kontrastu w wielu sytuacjach,
- za to umożliwiają pokrycie większej części kadru
Zastosowane przez Sony rozwiązania powodują, że jaśniejsze obiektywy nie dają większej precyzji działania AF. Spodziewam się (m.in na podstawie patentów), że wspomniane powyżej ograniczenia AF zostaną wyeliminowane w kolejnych modelach A7.
Pod względem konstrukcji AF w Sony A7 przypomina mi najbardziej ten z EOS'a M3. Dual Pixel postawiłbym o generację wyżej, w szczególności ze względu na możliwość skalowania detektorów fazy i uzyskiwania większej precyzji ostrzenia z jaśniejszymi obiektywami. Niemniej w praktyce na razie na pewno Sony przewyższa M3 pod względem szybkości ze względu na wydajniejszą architekturę matryca/procesor. Z Dual Pixelem na razie wstrzymałbym się od praktycznych porównań, bo nie został użyty jako AF w żadnym bezlusterkowcu.
Ostatnio edytowane przez jotes25 ; 11-08-2015 o 17:05
ciekawe czy wyjdzie Ci podobnie
Sony A7Rii, Sony A7R & Canon 5DSr Reviewed | On Landscape
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!
Razem z #81 oraz #113 stanowi to komplet
Sprawdzenie skuteczności AF w a7R2 przy słabym świetle.
Porównanie, wyniki (subiektywne), te same ustawienia w a7R2+FE 16-35/4 co w 5D3+EF 16-35/4 II, przesłona 5,6 i obiekt nieruchomy, ostrość pojedyncza, punkt środkowy, słabe światło.
1. nie udało mi się uzyskać ostrości tam gdzie uzyskiwałem tylko przy 5D3 z obiektywem 16-35/2,8
2. Wszędzie tam, gdzie uzyskiwałem z 5D3 + 16-35/4 uzyskiwałem także z a7R2 + 16-35/4 i wydaje się że trochę szybciej, ale bez rzetelnych pomiarów czasów to...
3. W kilku przypadkach obrót aparatu o 90 stopni przyspieszał uzyskanie ostrości.
4. Przy założeniu obiektywu FE 55/1,8 znacznie rozszerzyła się liczba punktów gdzie można szybko uzyskać ostrość
Efekty dodatkowe :
5. Wizjer optyczny bardzo ułatwia obserwację i ustawianie ostrości ciemnych miejsc poprzez znaczne rozjasnianie obrazu
6. W trudnych sytuacjach można znacznie rozszerzyć uzyskiwanie ostrości poprzez :
- manualne doostrzanie, ruch pierścienia na obiektywie powoduje zmianę skali, bardzo skuteczna metoda
- światło (ciemnoczerwone, prążkowane) według instrukcji wspomaga do 3 metrów, wydaje się że ma trochę większy zakres
Wnioski.
Praca AF w a7R2 w słabym świetle, przy pracy pojedynczej, jest nie mniej skuteczna niż w 5D3 (dla obiektywów systemowych 16-35/4)
Dodatkowe metody/sposoby w a7R2 ułatwiają i rozszerzają zakres stosowania AF w tych warunkach
jp
PS
No to teraz trzeba się nauczyć tego aparatu.
Jasne obiektywy także w bezlusterkowcach są istotne przy działaniu AF
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 11-08-2015 o 21:14
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
Zdjęcia RAW, wszystko na 0, wywoływane w firmowych programach do tiff 16bit .
Lewa strona , Canon 5D3 + EF 16-35/4, f/6,3, 100%, 400pix x 400pix
góra i dół to samo
strona prawa, Sony a7R2 + FE 16-35/4, f/6,3, 100%
góra : 400pix x 400pix w tym samym miejscu
dół : ten sam kadr co po lewej i skompresowany do rozmiaru 400pix x 400pix
jp
Ostatnio edytowane przez jan pawlak ; 12-08-2015 o 08:52
puste opakowania po EF 24-70/2,8 I, 580EX, GP-E2 oraz 2 statywy i pilot RMT-DSLR2
Sony A7R Mark III,[B] FE 1.8/20G, FE 1.4/35GM, 85mm 1:1.4 DG DN, FE 1.8/135GM,
http://www.dpreview.com/galleries/51.../photos#page=1
public.fotki.com/janusz-pawlak/
chyba Ci reka drżała jak strzelałeś 5dmk3
Nie mamy pańskiego płaszcza i co pan nam zrobi?
Cham się uprze i mu daj. No skąd ja wezmę, jak nie mam!