Pokaż wyniki od 1 do 10 z 90

Wątek: Canon EF 24-70 f2.8L II a EF 24-105 f4L

Mieszany widok

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon EF 24-70 f2.8L II a EF 24-105 f4L

    Cytat Zamieszczone przez cobalt Zobacz posta
    A mnie się jakoś ta 50-tka Canona nie widzi. Wiele osób uważa Sigmę 50mm Art za najlepszy obiektyw w tej ogniskowej w systemie Canona.

    A jak to jest w przypadku stosowania jasnych obiektywów i pracy AF aparatu?
    Często czytam w instrukcji aparatu, że ma np ileś tam punktów podwójnie krzyżowych ale tylko dla f/2,8 i jaśniejszych.
    ja pisze o obiektywie Canona czyli jego produkcji.
    Sigma takim nie jest - optycznie jest oczywiscie lepsza.
    Canon w zasadzie od ilu - 20 lat ? nie wypusicl lepszego optycznie obiektywu o tej ogniskowej.
    o ile dla analogu czy FF nie jest to ogniskowa szczegolnie atrakcyjna , to jednak dla aps -c byl to lekki portrecik , zastosowanie jest.

    Ja mam jeszcze egzemplarz z pierwszej produkcji i nie mam sie dzisiaj od strony optycznej do czego przyczepic - nie wiem czy zrobilem nim 200 zdjec , chyba nawet mniej.

    --- Kolejny post ---

    Cytat Zamieszczone przez bober5264 Zobacz posta
    że co proszę ?
    napisalem jasno - powtarzac chyba nie trzeba.
    24-70 jest macro i to prawdziwe do 1:1.4 - mozesze fotografowac znaczki pocztowe z bliska w skali 1:1,4 czyli najmniejsze pole obrazowania wynosi 33*50 mm ( nie potrzebujesz pierscieni , albo dodatkowego obiektywu macro dal motylkow)

    24-105 pozwala bardziej przyblizyc od 24-70 mm o czynnik 105/70 =1,5


    cos nie jasne jeszcze ?

  2. #2
    Początki nałogu Awatar BartasPL
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    mazowieckie
    Wiek
    43
    Posty
    317

    Domyślnie Odp: Canon EF 24-70 f2.8L II a EF 24-105 f4L

    Cytat Zamieszczone przez Bechamot Zobacz posta
    o ile dla analogu czy FF nie jest to ogniskowa szczegolnie atrakcyjna , to jednak dla aps -c byl to lekki portrecik , zastosowanie jest.
    Dlaczego wciąż pokutuje przekonanie,że 50mm jest nieatrakcyjne czy nijakie? Ciągle ktoś to powtarza i powtarza do znudzenia. Aż bzdura powoli staje się prawdą. Jest nijakie i nieatrakycjne bo nie zniekształca? 15mm czy 200m jest lepsze? Bez sensu kompletnie. 50mm na FF to jest standard, klasyka, superuniwersalna ogniskowa. Można zrobić nią praktycznie wszystko:

    -ciasny portret,
    -portret grupowy,
    -makro,
    -detal,
    -krajobraz,
    -architekturę,
    -street,
    -doskonale nadaje się do fotografii niemowlaków i dzieci (brak zniekształceń, mała odległość ostrzenia, kąt widzenia),
    -zdjęcia produktowe.

    Pokaż mi drugą tak uniwersalną ogniskową.

    Poniżej wykres ze strony Kena Rockwella dotyczący przydatności ogniskowych vs cena & ciężar & waga.
    i cały artykuł

    "Brak atrakcyjkności" 50mm wynika nie z ogniskowej, ale z braku wyobraźni.
    Ostatnio edytowane przez BartasPL ; 02-04-2015 o 13:42
    5DIII, EOS R, 15-35L IS RF, 24-70L II, 50L, 85L1.2 RF, 135A, 600EX-RT, 430EX III-RT, PRO-1, Eizo CG243W
    500px

  3. #3
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Jul 2012
    Posty
    2 512

    Domyślnie Odp: Canon EF 24-70 f2.8L II a EF 24-105 f4L

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    Dlaczego wciąż pokutuje przekonanie,że 50mm jest nieatrakcyjne czy nijakie? Ciągle ktoś to powtarza i powtarza do znudzenia. Aż bzdura powoli staje się prawdą. Jest nijakie i nieatrakycjne bo nie zniekształca? 15mm czy 200m jest lepsze? Bez sensu kompletnie. 50mm na FF to jest standard, klasyka, superuniwersalna ogniskowa. Można zrobić nią praktycznie wszystko:


    "Brak atrakcyjkności" 50mm wynika nie z ogniskowej, ale z braku wyobraźni.
    opowiadasz bajeczki jakbym wczoraj kupil sobie aparat.

    50mm odpowiade w przyblizeniu takiej perspektywie ( kat widzenia na FF) , jaka postrzgaja nasze zmysly - jestesmy wiec do niej przyzwyczajeni na codzien. Oznacza to, ze nie jest takie postrzeganie czyms niecodziennym - a wiec czyms atrakcyjnym. Bo skoro codzienne , zwyczajne , to tym samym nie atrakcyjne - to sie wyklucza.
    to nie ma nic wspolnego z zawartoscia tresciowa obrazu - a raczej z forma plastyczna.
    50-ka na FF chcac sfotografowac np twarz wymaga zbyt bliskiego podesjcia , wystepuja problemy proprcji odwzorowania , dla aps -c jest juz lepiej.
    Przyblizenie tez niezbyt silne , aby stosowac dla zbyt oddalonych obiektow.
    dla FF - jest uznawana za standardowa ogniskowa - a przeciez jesli standard to nie wyjatkowosc czyli atrakcyjnosc.

    Jesli w PRL standardem byl maly fiat , to byl on mniej atrakcyjny od np malego daihatsu , ktory byl rzadkoscia.

    ps.
    mysle , ze komus z bujna wyobraznia wystarcza kawalek czystej kartki papieru, zeby dopatrzyc sie tam wszystkiego - ba w ogole nie jest potrzebna jakakolwiek kartka , jakikolwiek obiektyw , jakikolwiek aparat.

  4. #4

    Domyślnie Odp: Canon EF 24-70 f2.8L II a EF 24-105 f4L

    Cytat Zamieszczone przez BartasPL Zobacz posta
    Dlaczego wciąż pokutuje przekonanie,że 50mm jest nieatrakcyjne czy nijakie? ...
    Pierwsze słyszę. Ogniskowa 50mm to idealny obiektyw standardowy dla FF.
    Chyba mylimy jego atrakcyjność ze zwykłym efekciarstwem szerokich kątów .
    Jak ktoś lubi być dobrze zdeformowany to najlepiej używać 16-35mm.
    Dla mnie 50mm (w przypadku FF) jest OK, ale już do portretu lepiej wybrać 100 lub 135mm.
    C eos 6D | T 24-70/2,8 VC USD; C 70-200/2,8 L USM; C TCx1,4II | YN-568EX
    www.cobalt.fr.pl

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •