Results 1 to 10 of 60

Thread: Warunki gwarancji i rekojmie

Hybrid View

  1. #1
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    1,905

    Default Odp: Canon 6D - teraz juz naprawde oficjalnie

    Quote Originally Posted by cobalt View Post
    Musisz kupić na osobę prywatną, a nie na firmę.
    Wtedy masz 12 miesięcy w serwisie i następne 12 miesięcy w sklepie. Niezgodność z umową.
    Po roku serwis przyjmuje tylko odpłatnie. Tak samo jak sprzęt kupiony za granicą.
    Ale wy mieszacie.
    Jak kupuje się towar jako konsument (czyli na siebie, nie na firmę, nie ma znaczenia czy z fakturą, czy z paragonem), to ma się do wyboru - w przypadku usterki - reklamację drogą niezgodności towaru z umową (trwa to dwa lata od daty zakupu) realizowaną przez sprzedawcę lub gwarancję producenta (trwa tyle, ile producent da). To od klienta zależy jaką drogę wybierze. Nie ma nigdy tak, że sprzedawca w pierwszym roku może odmówić przyjęcia reklamacji zasłaniając się trwającą jeszcze gwarancją (nawet jeżeli sam odeśle do serwisu korzystając właśnie z tej gwarancji). Droga niezgodności daje kupującemu lepsze możliwości, bo tu są pewne narzucone ustawowo terminy czy możliwość odstąpienia od umowy w przypadku ponownej reklamacji.

  2. #2
    Pełne uzależnienie
    Join Date
    Apr 2012
    Posts
    1,513

    Default Odp: Canon 6D - teraz juz naprawde oficjalnie

    Quote Originally Posted by strideer View Post
    Ale wy mieszacie.
    Jak kupuje się towar jako konsument (czyli na siebie, nie na firmę, nie ma znaczenia czy z fakturą, czy z paragonem), to ma się do wyboru - w przypadku usterki - reklamację drogą niezgodności towaru z umową (trwa to dwa lata od daty zakupu) realizowaną przez sprzedawcę lub gwarancję producenta (trwa tyle, ile producent da). To od klienta zależy jaką drogę wybierze. Nie ma nigdy tak, że sprzedawca w pierwszym roku może odmówić przyjęcia reklamacji zasłaniając się trwającą jeszcze gwarancją (nawet jeżeli sam odeśle do serwisu korzystając właśnie z tej gwarancji). Droga niezgodności daje kupującemu lepsze możliwości, bo tu są pewne narzucone ustawowo terminy czy możliwość odstąpienia od umowy w przypadku ponownej reklamacji.
    A gdzie pisałem o paragonie?
    Co do drugiej części twojego wywodu, to jest to oczywista oczywistość, że można reklamować u sprzedawcy przez 24 miesiące. Mam do serwisu rzut beretem i wolę zanieść na Żytnią niż tłumaczyć frajerce w sklepie, która i tak wszystko popierdzieli. Spróbuj wykalibrować poprzez sklep obiektyw z body .
    Po roku zostaje tylko sprzedawca, bo serwis przyjmuje tylko odpłatnie. Za naprawę i tak ktoś musi zapłacić.
    Ubezpieczenie towaru to już znacznie bardziej złożona sprawa.
    Last edited by cobalt; 20-01-2014 at 01:43 PM.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •