Zakupilem w cenie promocyjnej 95zl z wysylka sandisk 32GB 45mb/sFilmow jako tako nie nagrywam wiec 90mb/s nie byla az tak bardzo mi potrzebna
![]()
Zakupilem w cenie promocyjnej 95zl z wysylka sandisk 32GB 45mb/sFilmow jako tako nie nagrywam wiec 90mb/s nie byla az tak bardzo mi potrzebna
![]()
gdzie ta promocja?
Canon 6D, 60D, EF 24-105/4 L, EF 50/1.8, EF 85/1.8, Samyang 14/2.8, Sigma 17-70/2.8-4.0
Czy są tu użytkownicy 6D, którzy mieli lub mają albo chociaż używali 50D ?
Pytam ponieważ ciekawi mnie subiektywna ocena posiadaczy obu tych aparatów w kwestii sprawności centralnego punktu AF i servo przy zdjęciach dynamicznych.
Czy ktoś próbował robić sport 6D ? Jeżeli tak to jaki sport, jakim szkłem ?
Tak czy inaczej, bez względu na wszystko 6D potrzebuję do innych niż sportowe zdjęć, ale z ciekawości chciałbym wiedzieć czy chociaż czasem może to się przydać na imprezie sportowej innej niż szachy. O 50D można powiedzieć wiele złego, ale kiedy czasem używam pożyczonego 5D Mark II doceniam sprawność AF 50D. Zastanawiam się więc jak w praktyce, na jakiejś imprezie sportowej wygląda 6D w praniu ?
Ostatnio edytowane przez Dawid_Gaszynski ; 18-11-2013 o 01:15
Robiłem półamatorskie mecze w piłę nożną, parkurowców, nie było żadnych problemów.
Mam obydwa korpusy. Co tak wiele złego można powiedzieć o 50D? Pytam poważnie, bo jakoś przez trzy lata użytkowania, nie mogę tego złego się doszukać.
Odnośnie af-u, to moje odczucia są takie, że eksploatując korpusy z sigmą 35 1.4, szóstka jest celniejsza, ale z kolei wolniejsza od pięćdziesiątki. Mam na myśli warunki niesprzyjające, półmrok, mało kontrastowe przedmioty ( sala dyskotekowa, sala weselna, ciemny kościół). Gdy jasno, szybkość af-u taka sama, czyli bardzo dobra. Korzystam wyłącznie z centralnego, więc nie wiem jak sprawują się boczne punkty.
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
poszukiwacz2006 : ISO 6400 w 50D jest bardzo kiepskie. Tylko w dobrze naświetlonych miejscach można sobie poradzić z takim ISO. Na jakimś meczu ręcznej jeszcze to da radę, ale na ciemnej ulicy wychodzi kupa. To miałem na myśli, a właśnie bardzo często potrzebuję takiej czułości. Stąd moje pytanie.
Używałem trochę pożyczonego 5D MK2 i AF gubi się tragicznie w sytuacjach, w których 50D daje sobie spokojnie radę. Wiem, że mówienie o sprawności AF jest kwestią bardzo względną i operowanie "dobry" , "kiepski" jest tu wieloznaczne. Mimo wszystko każda wypowiedź posiadacza 50D i 6D będzie pomocna. Dzięki !
Ostatnio edytowane przez Dawid_Gaszynski ; 20-11-2013 o 09:32
AF z 6D jest świetny, jeżeli bierzemy pod uwagę środkowy czujnik, boczne dają radę, ale tak przywykłem do środkowego, że w zasadzie nie używam.
Parę dni temu byłem na "Narracje 2013" w Gdańsku, z założeń imprezka odbywa się przy zerowym świetle lub w nocy. 46 z 46 fotografii znalazło się na stockach jako edytorial, z czego 80% to ISO 25600. AF doskonale sobie poradził.
Dlaczego wspomniałem o stockach, ponieważ inspektorzy są tam bardzo czuli na wysokie ISO i serdecznie odrzucają takie fotografie z powodu szumu.
Oczywiście fotki zostały odszumione i pomniejszone do 8Mpix, ale to w druku jest przecież format A4.
Podsumowując, fatalne warunki świetlne+ISO25600 i AF dawał spokojnie radę.
Fotki które robiłem 40D + 17-55 2.8Is były.... powiedzmy takie sobie. ISO na 40D max użytkowe to tak do 800, na 1600 spore szumy
Fotki robione w bardzo podobnych warunkach na 6d + 24-105 4IS SĄ JUŻ CO NAJMNIEJ DOBRE, jeśli nie bardzo dobre. ISO nawet 25600 spokojnie daje radę
Do pracy - 50d, 6d, 135 2.0, 85 1.8, 35 1.4, 24-70 is, DJI Phantom 3, + lampy, wyzwalacze, gripy, rigy, statywy....
hobbystycznie - brak czasu niestety :-(
szóstka pracowała z 1,4/35L nie odczuwałem dyskomfortu w szybkości, było dobrze.