Strona 15 z 18 PierwszyPierwszy ... 51314151617 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 176

Wątek: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

  1. #141
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    To właśnie wywalczyli kupujący.
    To nie kupujący. To UOKiK wywalczył (czy też raczej: wymusił).
    Mnie jako konsumentowi w życiu by do głowy nie przyszło, by np. pożyczyć sobie coś na weekend i potem oddać do sklepu narażając go przy tym na koszty.
    A UOKiK wspaniałomyślnie dał taką możliwość bez chwili refleksji nad konsekwencjami. I niestety bywa to bezwzględnie wykorzystywane przez kombinatorów.

    PS: jeszcze jedno mnie zastanawia: czy jako (potencjalny) właściciel sklepu mam prawo odmówić sprzedaży towaru osobie, o której wiem z całą pewnością (z historii poprzednich transakcji), że po raz kolejny próbuje "pożyczyć" sobie towar na 10 dni?

    Cytat Zamieszczone przez 7four Zobacz posta
    I tyle samo jest przypadków (znanych na tym forum) wirtualnych firm, kiedy po wpłacie na konto znikają bez śladu, ani towaru, ani pieniędzy, a klient bezradnie walczy o swoje.
    To są dwie odrębne sprawy i takimi oszustami UOKiK specjalnie się nie interesuje.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  2. #142

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    PS: jeszcze jedno mnie zastanawia: czy jako (potencjalny) właściciel sklepu mam prawo odmówić sprzedaży towaru osobie, o której wiem z całą pewnością (z historii poprzednich transakcji), że po raz kolejny próbuje "pożyczyć" sobie towar na 10 dni?
    Dobre pytanie. Też chciałbym poznać na to odpowiedź. Teoretycznie bez uzasadnionego powodu nie wolno odmówić sprzedaży. Kwestia wiec czy bez wyroku sądu można samodzielnie uznać, że taki pożyczający klient to uzasadniony powód do odmowy sprzedaży.

    A czy wiecie, że sklep musi oferować klientom możliwość płatności przy odbiorze dla każdego produktu nawet jeśli są to np. meble wykonywane na wymiar?
    "art. 11 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności wyrządzonej przez produkt niebezpieczny"
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  3. #143
    Obertroll Awatar Kolekcjoner
    Dołączył
    Jun 2006
    Miasto
    Pod Tatrami
    Posty
    18 776

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    Mnie jako konsumentowi w życiu by do głowy nie przyszło, by np. pożyczyć sobie coś na weekend i potem oddać do sklepu narażając go przy tym na koszty.
    A pomyśleć że to działało już w czasach Pewexu .

    Prawda jest taka że problemem nie są tu przepisy tylko to co wyżej napisałeś, a co jest wynikiem niskiego poziomu cywilizacyjnego naszego społeczeństwa i ogólnego braku kultury. Co za tym idzie cwaniactwo jest w wyższej cenie niż godność czy zwykle poczucie przyzwoitości.
    Na zachodzie sklepy oferują nawet 30 dni na zwrot i nikt nie robi z tego problemu. I to dotyczy nawet niektórych sklepów stacjonarnych.
    Po prostu do pewnych rzeczy trzeba dorosnąć.
    Ostatnio edytowane przez Kolekcjoner ; 03-11-2013 o 14:52
    "Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
    Kapitan Wagner

  4. #144
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez m-a-r Zobacz posta
    A czy wiecie, że sklep musi oferować klientom możliwość płatności przy odbiorze dla każdego produktu nawet jeśli są to np. meble wykonywane na wymiar?
    "art. 11 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności wyrządzonej przez produkt niebezpieczny"
    W sensie: za pobraniem? W niektórych przypadkach nie ma takiej możliwości - np. DHL ogranicza kwotę pobrania do 5 tysięcy złotych.
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

  5. #145

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Merde Zobacz posta
    W sensie: za pobraniem? W niektórych przypadkach nie ma takiej możliwości - np. DHL ogranicza kwotę pobrania do 5 tysięcy złotych.
    Ustawa stoi wyżej niż regulamin DHL. Więc albo inny przewoźnik, albo kilka paczek albo transport własny. Zgodnie z ustawą klient musi mieć udostępniona opcję zapłaty za towar lub usługę przy odbiorze.
    W fotografii najważniejsze jest światło.

  6. #146
    Bywalec
    Dołączył
    Feb 2008
    Miasto
    Gliwice
    Wiek
    54
    Posty
    169

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Wybaczcie mi mały OT, ale... oglądaliście "Ile waży koń trojański"? Ta "super historyjka" Więckiewicza, jak to zgłosił szwedzkiej policji kradzież auta, bo nie miał jak przyczepy zaciągnąć do Polski...? Niestety, wielu naszych rodaków kombinuje, inni wiedząc o tym - nie mają za grosz zaufania do innych... Szkoda, że to taka nasza narodowa cecha... Na Zachodzie w większości jest tak, że skoro ktoś coś mówi, to widocznie tak jest, a kombinatorstwo jest piętnowanym marginesem... . Przepisy i sformalizowane zasady nigdy nie obejmą wszystkich przypadków, a zasadnicza powinna być po prostu uczciwość.

  7. #147
    Początki nałogu Awatar homesicalien
    Dołączył
    May 2012
    Posty
    295

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Voyager70 Zobacz posta
    Wybaczcie mi mały OT, ale... oglądaliście "Ile waży koń trojański"? Ta "super historyjka" Więckiewicza, jak to zgłosił szwedzkiej policji kradzież auta, bo nie miał jak przyczepy zaciągnąć do Polski...? Niestety, wielu naszych rodaków kombinuje, inni wiedząc o tym - nie mają za grosz zaufania do innych... Szkoda, że to taka nasza narodowa cecha... Na Zachodzie w większości jest tak, że skoro ktoś coś mówi, to widocznie tak jest, a kombinatorstwo jest piętnowanym marginesem... . Przepisy i sformalizowane zasady nigdy nie obejmą wszystkich przypadków, a zasadnicza powinna być po prostu uczciwość.
    Heh, przyszła mi do głowy ta sama scena.
    Gdybym, tak jak postać grana przez Więckiewicza zaczął łamać prawo i kłamać, zwróćcie mi proszę uwagę

  8. #148
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    May 2010
    Posty
    3 225

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Merde o jakiej przyzwoitości mowa, jeśli sklep internetowy z premedytacją wali klientów w przysłowiowe rogi
    Gdybyś prowadził sklep i przyjął kasę od klienta akonto przyrzeczenia sprzedaży artykułu z Twojego sklepu a potem uznał, że to za tanio, zrezygnował i oddał kasę, to to jest uczciwe?
    Chyba żyjesz w innym wyimaginowanym świecie, bo w moim by Cię puścili z torbami.
    Canon 6D i 5D2 + Canon 24-70L/4,0 + Canon 16-35L/4,0 + Canon 17-40L/4,0 + Canon 70-200L/4,0 + Canon 40/2,8 + szkła M42 i lampa EXII

  9. #149
    Pełne uzależnienie Awatar jacek_73
    Dołączył
    Oct 2010
    Miasto
    53 N, 18 E
    Wiek
    51
    Posty
    2 587

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    ...jeśli sklep internetowy z premedytacją wali klientów w przysłowiowe rogi ...
    Gdzieś mi się zawieruszyła nazwa tego sklepu, czy może ktoś życzliwy przypomnieć?
    Jestę fotografę
    miszcz martwi się o podpis

  10. #150
    Grzeczny i układny podpis Awatar Merde
    Dołączył
    Jan 2008
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    45
    Posty
    7 756

    Domyślnie Odp: Zmiana statusu zamówienia przez sklep internetowy

    Cytat Zamieszczone przez Bolek02 Zobacz posta
    Merde o jakiej przyzwoitości mowa, jeśli sklep internetowy z premedytacją wali klientów w przysłowiowe rogi
    Ja tu widzę premedytację tylko z jednej strony. Sklep przecież napisał, że to pomyłka.

    Gdybyś prowadził sklep i przyjął kasę od klienta akonto przyrzeczenia sprzedaży artykułu z Twojego sklepu a potem uznał, że to za tanio, zrezygnował i oddał kasę, to to jest uczciwe?
    Zastanów się o czym piszesz. Gdyby sklep zrobił to celowo, to próbowałby wyciągnąć dodatkową kasę od kupującego. Zwrot kasy nie ma sensu, chyba że rzeczywiście podana pomyłkowo cena nie jest już realna (czytaj: jest niższa niż aktualny koszt nabycia przez sklep). Sklep nie mógł odrzucić płatności, bo przelewy tak nie działają.

    Do znudzenia będę powtarzał: sprzedawca również powinien mieć prawo do pomyłki. Zwrot kasy, przeprosiny i sprawa załatwiona.

    Chyba żyjesz w innym wyimaginowanym świecie, bo w moim by Cię puścili z torbami.
    Wyskoczyłeś jak Filip z konopii...
    I don't pretend to understand Brannigan's Law. I merely enforce it

Strona 15 z 18 PierwszyPierwszy ... 51314151617 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •