Witam Ponownie,
Dziś otrzymaliśmy z Żytniej lakoniczną informację, że naprawa się przedłuży z powodu braku części. Formalnie nie wiemy nawet co się zepsuło.
Zastanawiam się, czy jednak nie szukać jakiejś pomocy prawnej i ew. prawa rękojmi w stosunku do sprzedawcy. Prawo konsumenckie nie obejmuje firmy, ale prawo rękojmi wynika z postanowień kodeksu cywilnego, więc można a nawet trzeba je stosować w tym przypadku. Federacja konsumenta potwierdza, że w tym przypadku trzeba zastosować KC.
Jakiego prawnika powinienem szukać? Czy są jacyś specjaliści od tego typu spraw, czy wyjaśni to każdy prawnik. Ew. jeśli polecacie jakąś kancelarie w Poznaniu - będę wdzięczny.
W internecie wyczytałem, że rękojmia trwa przez okres dwóch lat, a nabywca może nawet odstąpić od umowy, jeżeli usterka / wada jest znacząca. Skoro nowy aparat, nie włącza się od tak po trzech tygodniach od zakupu, to chyba jest znacząca wada?
Gwarancja jest dobrowolną umową producenta, ale to chyba nabywca decyduje, czy chce skorzystać z gwarancji czy z rękojmi?
Znalazłem taki tekst:
â˘â˘ RÄkojmia i gwarancja - poradnik | RÄkojmia i gwarancja - co lepsze | rÄkojmia i gwarancja - jak reklamowaÄ towar. Strona 2.
Na razie pisemnie poprosiliśmy serwis na Żytniej o pisemne określenie usterki.
czyżby na podstawie Kodeksu Cywilnego?