Ale w 1Dmk3 jest tyle samo pikseli co w 40D a obraz jest sporo lepszy.
Ale w 1Dmk3 jest tyle samo pikseli co w 40D a obraz jest sporo lepszy.
"Co do wspomnianego mojego obowiązku to chcę jeszcze dodać, że mój stosunek do tegoż obowiązku jest moją osobistą i całkowicie prywatną sprawą, co zwalnia mnie od wszelkich dalszych komentarzy, przypisów, suplementów i gloss."
Kapitan Wagner
Dzis pracuje z domu wiec stwierdzilem ze dam jeszcze szkielku szanse. Zaczolem strzelac fotki na 1.4-1.8 mojej coreczce. Centralny punkt na twarz i okolo 50 fotek z roznej odleglosci w roznym srodowisku(na luzku, na srodku pokoju itp).
Puki co jest ok. Nie wiem dlaczego ale wychodzi znacznie lepiej niz jak probowalem na obiektach martwych. Zauwazylem jeden bardzo wazny wyznacznik trafialnosci. Jesli postawic corke na srodku pokoju wtedy jest calkiem fajnie. Trafia nawet w ruchu. Jesli jednak corka polozyla sie na luzku to juz np szkielko ostrzylo bardzo czesto na wzorzysta poduszka obok corki pomimo tego ze celowalem w twarz. Kiedy corka wyciagnela reke pod kontem 45 w strone aparatu trzymajac kartke znow pomimo ze centalny byl na jej twarzy to szklo ostrzylo na karte ktora byla gdzie na granicy tego okregu w matowce! Wyglada na to ze z tym szklem AF aparatu szuka AF na olbrzymiej powierzchni a nie w punkcie.
Nie wiem jak to mozliwe ale tak to wlasnie wychodzi. Naprawde tego nie rozumiem bo myslalem ze szklo bedzie ostrzyc dokladnie w obrany punkt af niezaleznie od kata widzenia.
Czy moze ktos ma podobne spostrzezenia?
Puki co daje szkielku szanse. W ten weekend mam mala sesyjke w plenerze a w przyszly weekend ktortki slubik. Jak przejdzie pozytywnie to zostaje w mojej stajni. Jak nie to odsylam i zostawiam 24-70 w ktorym AF jest wzorowy.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
No I chyba moja przygoda z 24L się zakończy. Wczoraj zlecenie w słoneczny dzień na dworze, Wyciągnolem szkło 3 razy i chyba dobrze ze tylko 3 razy. Na 10 strzałów mam 2 ostre zdjęcia na f2.5 i f3.5. Tak kadrowalem bocznymi ale szkło pudlowalo nawet na f3.5!!!
Sorry ale już chyba przesada panowie z canona! Idę ze szkłem na ostatni spacer. Jeśli wrócę i przynajmniej z 70% materiału nie bedzie w cel to wymieniam ten szmelc na 16-35
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Aż z ciekawości sprawdziłem swój 24L mk1 z moim 5D mk1 i w pokoju fociłem dzieci, wiadomo w miejscu nie stały i na 45 zdjęć 6 jest nieostrych, robiłem na przesłonach 1,4-1,8. Mój egzemplarz na f/1.4 jest nie za ostry, ale już od f/1.6 jest ok.
Także wydaje mi się, że jest z tym szkłem coś nie tak.
Ostatnio na sali miałem założoną tą 24-kę do 7D i spisał się przyzwoicie.
6D|5D+BG-E4|7D|40D+BG-E2|S14 f2.8 EX HSM|C 24L MkI|35L|C 50 f1.4|C 85 f1.8|C 100 f2.8 USM Macro|C 24-70 f2.8 L|C 70-200 f2.8 L IS|C 100-400 IS L|T 17-50|S 10-20 f4-5.6|C 18-200IS|C 580EXII|C 580EX i tyle...
No i zglupialem. Wlasnie wrocilem z dziecmi z wyprawy. 150 fotek wszystko na 1.4-1.8 ale tym razem zabralem stara piatke. 95% fotek w cel!!! Nawet na 1.4 prawktycznie wszystko w punkt, poprostu zyletka!
Teraz zaczynam sie zastanawiac co jest grane i dlaczego z 5dmkII mam takie tragiczne rezultaty?!
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Bo im mniejsze piksele, tym trudniej bardzo jasnym obiektywom :-) Plus to, co pisałem wcześniej u specyficznych uwarunkowaniach, z jakimi musi sobie poradzić układ AF. Sam czekam teraz na 24L II. Mam dostać kilka sztuk do wyboru ze względu na podobne występujące problemy. Dam znać jak będzie u mnie. W odwodzie mam zawsze 24/2,8 IS USM, który nie powinien sprawiać takich kłopotów :-)
Wlasnie sprawdzilem ponownie 5dmkII z 35L i na 1.4 wszystko w cel. O co chodzi?
Nie no wiesz co ja rozumiem ze obraz moze byc mniej ostry na 22mpixach na 1.4 ale to nie chodzi o ostrosc obrazu tylko o to gdzie aparat trafia. Generalnie puki ze starym 5d 24L smiga jak mazenie to je zostawiam. Jak bede zmienial puszke to kupie MKIII.
PS. Wlasnie ponownie podpiolem 24L pod stare 5d. Te same kadry co 5 minut wczesniej na 5dmkII wszystko w cel, igielka!
Na prawie 50% fotek z 5dmkII ostrosc nie to ze jest przesunieta ale totalnie idzie w "las".
Cos jest nie tak ale z czym? Moje 5dmkII dziala idealnie z cala maja szklarnia tylko nie z 24L?!
Ostatnio edytowane przez Mad_Mac ; 22-07-2012 o 16:43
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK
Nikt tego nie wie. Może to wpływ promieniowania kosmicznego na urządzenia elektroniczne, a może zupełnie coś innego? Skoro zarówno korpus jak i obiektyw są w porządku to teoretycznie wszystko powinno grać. A nie gra. Najrozsądniej byłoby wymienić szkiełko na inną sztukę (jeśli masz taką możliwość).
Jestę fotografę
miszcz martwi się o podpis
No niby mam ale to juz druga sztuka a ze stara piatka smiga pieknie.
Ehhh cos mi sie wydaje ze na przyszly sezon MKII zostanie wymienione na MKIII.
5DmkIII | BG-E11 |5DmkII | BG-E6 | 16 | 24-35 F2 | 50 | 85 | 135L | 2x430 EX II | 2xJ360 AFD | YN662C | NX2000 | 16-50 | 30 | 50-200
Google: Precious-moment photography UK