Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 46

Wątek: Kolory na monitorze, a na aparacie.

  1. #31
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    .... Chcesz przez to powiedzieć, że robisz profil dla każdego rodzaju światła i tym samym niszczysz jego klimat?.....
    Nie, no bez przesady. To Ty napisałeś, żeby oprofilować aparat, nie ja (post #17 w tym wątku). I zupełnie, ale to zupełnie nie widzę związku pomiędzy profilem dla danego oświetlenia a "klimatem". Na dodatek słowo "niszczysz" jest w tym kontekście absurdalne.

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  2. #32
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie

    ale to zupełnie nie widzę związku pomiędzy profilem dla danego oświetlenia a "klimatem". Na dodatek słowo "niszczysz" jest w tym kontekście absurdalne.
    Chyba chodziło o to, że przy odpowiednio zrobionym profilu kolory zawsze będą wyglądały tak samo i nie będzie widać wpływu światła o różnej temperaturze barwowej. Ale autorowi wątku chodziło o realistyczne pokazanie koloru torebek, a nie o oddanie klimatu światła.

    Zdjęć krajobrazowych raczej bym nie profilował. :P Chociaż to tylko moje zdanie. W życiu nic nie profilowałem. A kolory robię takie jak mi się podobają. Najczęściej BW.

  3. #33
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Zdjęć krajobrazowych raczej bym nie profilował. :P Chociaż to tylko moje zdanie. ....

    Oj nie. :-) Robiłem trochę zdjęć z filtrami takimi co to redukują światło o 10EV (1000 razy) żeby mieć rozmyty wodospad czy jakąś inną rzeczkę. To wręcz trzeba profilować bo żaden z nich nie jest neutralny i każdy coś tam do zdjęcia dodaje. :-) Niestety najczęściej jakiś brunatny lub inny zafarb. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  4. #34
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie

    O filtrze nie pomyślałem. To faktycznie się przyda. Pytanie tylko do czego i jak profilować w takim wypadku. Bo jak pod wzorzec to znowu stracimy klimat.

  5. #35
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    ...Bo jak pod wzorzec to znowu stracimy klimat.

    echhhhhhhhhhhh.... klimatu nie psuje filtr czy profil. Klimat psuje prawie "zafsze" fotograf. :-) Czytałem już tu teorie jak to lampa błyskowa psuje klimat "wieczoru przy świecach". Ma to tyle wspólnego z prawdą co ja z biskupem. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  6. #36
    Pełne uzależnienie
    Dołączył
    Dec 2010
    Posty
    1 631

    Domyślnie

    Klimat psuje prawie "zafsze" fotograf.
    Nadmiar CO2 mówią. Trzeba skorygować zafarb filtra, ale nie barwę światła. O to mi chodziło. Jak to się robi? Poza tym, że można na oko.

  7. #37
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    N..... Trzeba skorygować zafarb filtra, ale nie barwę światła. O to mi chodziło. Jak to się robi?.....
    Passport Color Checker + RAW skonwertowany do DNG przepuszczony przez program (dostaje się razem z Passportem) i zastosowany w LR lub ACR. :-)

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  8. #38

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    A jak myślisz, czemu akurat ten post wskazałem?

    No to już kwestia dyskusyjna. U mnie to oświetlenie dość często się zmienia i w tym cały jego urok. Inne jest latem, inne zimą, inne rano, inne wieczorkiem, inne w kierunku północnym, a inne w południowym. Chcesz przez to powiedzieć, że robisz profil dla każdego rodzaju światła i tym samym niszczysz jego klimat?
    Ale mniejsza o to, autor wątku ma oświetlenie raczej dość stabilne, więc niekoniecznie musi się tym martwić.
    Tak dla każdego oświetlenia powinieneś zrobić osobny profil bo tak jak Janusz wspomniał profil nie wpływa na klimat zdjęcia tylko na to żeby aparat pokazywał takie kolorki jakie widzisz robiąc fotkę. Na dodatek podczas profilowana Color checkerem nie zmienia się balans bieli to Ty go zmieniasz potem jeśli chcesz.

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Chyba chodziło o to, że przy odpowiednio zrobionym profilu kolory zawsze będą wyglądały tak samo i nie będzie widać wpływu światła o różnej temperaturze barwowej. Ale autorowi wątku chodziło o realistyczne pokazanie koloru torebek, a nie o oddanie klimatu światła.

    Zdjęć krajobrazowych raczej bym nie profilował. :P Chociaż to tylko moje zdanie. W życiu nic nie profilowałem. A kolory robię takie jak mi się podobają. Najczęściej BW.
    Podobnie jak napisałem wyżej. Dodatkowo przy color checkerze masz specjalną linię kratek którymi możesz odpowiednio wedug gustu ocieplić lub oziembić zdjęcie.

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    O filtrze nie pomyślałem. To faktycznie się przyda. Pytanie tylko do czego i jak profilować w takim wypadku. Bo jak pod wzorzec to znowu stracimy klimat.
    Nic podobnego

  9. #39
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jellyeater Zobacz posta
    Bo jak pod wzorzec to znowu stracimy klimat.
    Klimat tracimy tak czy owak - aparat nie jest w stanie poprawnie zarejestrować "klimatu", bo jego sposób rejestracji barw mocno odbiega od sposobu działania naszej percepcji.

    Matryca z jej filtrami bawrnymi ma inne krzywe uczulenia spektralnego, niż czopki czerwono, zielono i niebieskoczułe w ludzkim oku.
    Do tego funkcja uczulenia spektralnego aparatu jest stała, a funkcja uczulenia spektralnego oka jest zmienna.
    Do tego w mroku i ciemnościach aktywują się niebieskoczułe pręciki, które zmieniają ją jeszcze bardziej.
    Do tego dochodzą zjawiska kontrastu równoczesnego i następczego, efekty Stevensa, Hunta, Bezholda-Brueckego, Abneya, Heimholza-Kohlrauscha, Helsona-Judda, Bartlesona-Brenemana itd...
    Ostatnio edytowane przez czornyj ; 09-03-2012 o 13:47

  10. #40

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lMl Zobacz posta
    A skąd wiesz jak monitor ma ustawiony klient i jakie widzi kolory?
    Nigdy nie będą takie same.
    ano właśnie.Porównam tu sytuację do tego co dzieje sie podczas masteringu w typowym studio nagrań. Realizator zwykle ma do odsłuchu poza wzorcowymi monitorami również kilka "domowych" zestawów audio, boombox itede i stara się tak kombinować aby na wszystkich zestawach zagrało przyzwoicie-czasami posiadacze lepszego sprzętu audio po tych zabiegach cierpią. Nie mając kilku różnych monitorów różnych marek tego typu "obiektywizacji" się nie zrobi. Większość klientów pewnie korzysta z monitora LCD, z najtańszym typem matrycy TN, na ustawieniach fabrycznych i pod widok z takiego sprzetu trzeba by ustawiać kolorek, licząc się z tym, że nieliczni własciciele CRT na Trinitronie czy EIZO CE zobaczą cuda...

Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy ... 2345 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •