Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 46

Wątek: Kolory na monitorze, a na aparacie.

  1. #11

    Domyślnie

    Czyli nie da się tak dobrać parametrów żebym miał realne kolory na monitorze ?

  2. #12
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czilis Zobacz posta
    Czyli nie da się tak dobrać parametrów żebym miał realne kolory na monitorze ?
    Zależy co rozumiesz pod pojęciem "realne kolory".

  3. #13

    Domyślnie

    Takie jakie postrzegamy w rzeczywistości.

  4. #14

    Domyślnie

    A skąd wiesz jak monitor ma ustawiony klient i jakie widzi kolory?
    Nigdy nie będą takie same.
    canon, olympus

  5. #15
    Bywalec Awatar mnocon
    Dołączył
    Nov 2011
    Miasto
    Slask
    Wiek
    43
    Posty
    132

    Domyślnie

    mysle ze wiekszosc ludzi ma monitor jako default czyli jak wyjechal z sklepu i tyle

    wez u siebie przywroc ustwienia domyslne i staraj sie obrobic fotki tak by bylo ok, pozatym dopisz ze zdjecie nie oddaje 100% kolorow gdyz to kwestia monitora i tyle, wiecej raczej nic sam nie poradzisz.
    Canon | 1D X | 40d | EOS M | 24-70 2.8 L II | 50 1.4 | 85 1.8 | 430 EXII | 600 EX RT | XH A1 |

  6. #16

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Janusz_K Zobacz posta
    Rewelacyjne spostrzeżenie!

    I to jest prawda panowie. Wy się staracie wszystkie szczegóły dopracować, a tu klient stwierdza, że na jego laptopie, to te zdjęcia jakieś takie mdłe i nieostre.

    I tu się nasuwa pytanie - zdjęcie ma być dobre, czy zdjęcie ma być dobre na kiepskim ekranie netbooka, na jakim często będzie oglądane.

    Do "ślubnych" - a płytki, to są najczęściej oglądane z domowego wideo, na telewizorze. Myślał ktokolwiek nad tym, czemu się później zdjęcia nie podobają?
    Przyjacielu to nie znaczy że nie musimy się starać dopracować wszystkich szczegółów. Fakt jest faktem i powtarzam to każdemu klientowi że to co widzi na moim monitorze(skalibrowanym) nie będzie wyglądało identycznie na wszystkich nieskalibrowanych monitorach to wszystko zależy od monitora klienta od środowiska w jakim przebywa itp. ale ja się mu staram dać najlepszy i najlepiej dopracowany plik jaki potrafię. Tym razem to są torebki a a innym może to być sprzęt którego odbiorcy kożystaja ze skalibrowanych monitorów a wtedy bedzie to miało znaczenie. Pozatym poprawne odwzorowanie kolorów kalibracja itp przydaje się znacząco przy ocenie zdjęcia. Koledze Czilisowi już tłumaczyłem w innym wątku o kalibracji sprzętu dopisze tu tylko kilka słów. Najlepszym rozwiązaniem było by skalibrowanie monitora i stworzenie dla niego profilu kolorów niestety musisz poszukać kogoś kto Ci taką usługę wykona bo kupno kalibratora będzie raczej mało opłacalne. koledzy dobrze radzą żebyś wywołał zdjęcia w labie i wyregulował monitor do nich niestety ma to jedną przykrą wadę. Oświetlenie w którym będziesz oglądać odbitkę ma duże znaczenie oraz adaptacja wzroku do warunków może Cie zmylić musiałbyś co chwila zerkać na szarą kartę. Ktoś wcześniej wspomniał że warunki dookoła mają kolosalne znaczenie i tak jest. Zdjęcie na białym i czarnym tle wygląda inaczej. Dlatego najlepiej było by wykonać sprzętową kalibracje bo kalibrator się nie myli i nie zmienia paramerów w czasie pracy. Były też kiedys dodawane do monitorów LG Flatron takie niebieskie paski i oprogramowanie do tego. Też tego na początku urzywałem i sprawdzało się.

  7. #17
    Początki nałogu
    Dołączył
    Jan 2008
    Posty
    290

    Domyślnie

    1.Zdjęcie musi być zarejestrowane z odpowiednim balansem bieli. Wzorzec jako pierwsze i do niego ustawiony balans.
    2.Style mogą podbijać nasycenie kolorów (wszystkich bądź niektórych), co może wprowadzać przekłamania.
    3.Aparat może kłamać w kwestii kolorów (każdy model trochę inaczej odwzorowuje kolory). Dobrze by go oprofilować.
    4.Zmiana ekspozycji ma wpływ na nasycenie kolorów.
    5.Kierunek światła może mieć wpływ na nasycenie kolorów
    6.Monitor może kłamać w kwestii odwzorowania kolorów. Dobrze by skalibrować i oprofilować.
    Jak już będziesz miał wszystko tak jak byś sobie życzył, to klient nadal nie będzie widzieć kolorów rzeczywistych.

  8. #18
    Moderator Awatar Janusz Body
    Dołączył
    Apr 2004
    Miasto
    Szczecin
    Wiek
    72
    Posty
    5 757

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    1.Zdjęcie musi być zarejestrowane z odpowiednim balansem bieli. Wzorzec jako pierwsze i do niego ustawiony balans.
    W RAWach też?

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    ....
    3.Aparat może kłamać w kwestii kolorów (każdy model trochę inaczej odwzorowuje kolory). Dobrze by go oprofilować.
    Że co? Możesz jaśniej?

    Janusz,
    Old enough to know better - but I do it anyway.

  9. #19

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ksx Zobacz posta
    Jak już będziesz miał wszystko tak jak byś sobie życzył, to klient nadal nie będzie widzieć kolorów rzeczywistych.
    Chyba że ma też oprofilowany monitor

  10. #20
    Zasłużeni Awatar czornyj
    Dołączył
    Jan 2006
    Miasto
    Kraków
    Wiek
    49
    Posty
    2 626

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez czilis Zobacz posta
    Takie jakie postrzegamy w rzeczywistości.
    Kolory rzeczywiste postrzegamy tylko w rzeczywistości - na jakimkolwieksobiebądź monitorze widzimy tylko ich interpretację.

    Do pewnego stopnia problem załatwia kalibracja i profilowanie, ale jeśli warunki obrazowania różnią się w istotny sposób, to nie uzyskamy zgodności wizualnej - zarządzanie barwą oparte jest na relatywnej, podkreślam - relatywnej kolorymetrii

Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •