tak i nie.
z tym ze jest roznica miedzy przechlapaniem 2-1 po wyrownanej walce, a zebraniem ciegow 6-1 na wlasne zyczenie. a to Japonczycy robia w zakresie kompaktow. to ze ajpoon dezintegruje sprzedaz kompaktow to nie kwestia jego (watpliwej) jakosci jako aparatu, ale dobrego dopasowania pod uzytkowanie przez masowego klienta.
dla pasjonatow i pro - tak. dla amatorow - zdecydowanie nie.
to chyba jest bardziej kwestia kultury biznesowej - jablko, jakkolwiek denne mialoby technicznie rozwiazania (bo ma) i jakkolwiek nie zamykaloby sie w skansenie, projekty zaczyna od use case'ow i od ogarniecia kwestii uzytkowania - a potem pod nia kroi rozwiazania. Japonce dobrze rozwiazuja problemy, tylko nie widza ich w kontekscie uzytkowym, a dopiero w kolejnej iteracji dopasowuja... i to w tym momencie bije ich w segmencie entry-level, gdzie nie sa skuteczni w przyciaganiu uzytkownikow. maja dobre produkty z sensownymi rozwiazaniami, ale dopiero jak uzytkownik przysiadzie i sie czegos nauczy (wiec pokona poczatkowe przeszkody)... ajpoon czy telefon na Androidzie sa projektowane tak, ze uzytkownika kreci zabawa tym i wsiaka w gadzet dla samej latwosci i przejrzystosci obslugi...